וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד ובנט סיכמו: שרת המשפטים לשעבר תעמוד בראשות הימין החדש

21.7.2019 / 14:26

גורם המעורה בפרטים אמר שבנט העביר אליה את הנהגת המפלגה כדי לא לסכן קולות. שרת המשפטים לשעבר צפויה להצהיר הערב על המשך דרכה הפוליטית. השאלה המרכזית: איחוד רחב בימין או ריצה בשתי מפלגות שונות. בנט: "המדינה חשובה מקידום אישי". במקביל: נתניהו ייפגש עם השר פרץ

צילום: מערכת וואלהNEWS!

חילוף בהנהגת הימין החדש | כל הפרטים:

  • בנט ושקד סיכמו על ריצה במסגרת הימין החדש בראשות שקד
  • שקד תמסור הערב הצהרה על המשך דרכה בשעה 20:10
  • גורם המעורה בפרטים: בנט חושש מסיכון קולות בימין
  • שקד דוחפת לאיחוד רחב בימין עם איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית

איילת שקד תודיע הערב (ראשון) על החלטותיה באשר להמשך דרכה הפוליטית - כך נמסר מטעם שרת המשפטים לשעבר. ההערכה היא ששקד תודיע על כך שהיא שבה לראשות הימין החדש במטרה ללכת לאיחוד רחב ככל שניתן מימין לליכוד. היא צפויה למסור את דבריה באמצעות הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, ולקרוא לאיחוד רחב בימין.

בנט ושקד סיכמו שבמקרה של חזרה לימין החדש, היא זו שתעמוד בראשות המפלגה. גורם המעורה בפרטים אמר כי בנט העביר אליה את הנהגת המפלגה מתוך הבנה כי בבחירות הקרובות לא ניתן לזרוק או לסכן אלפי קולות לפח אחרי שהרשימה לא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. "המדינה חשובה מקידום אישי, והמדינה צריכה עכשיו ימין מאוחד", צייץ היום בצהריים שר החינוך לשעבר בחשבון הטוויטר שלו.

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
שד ובנט בהשקת מפלגת הימין החדש, דצמבר 2018/ראובן קסטרו

השאלה המרכזית שנדונה בין השניים היא האם יפנו לאיחוד רחב עם איחוד הימין ועוצמה יהודית כך שתהיה מימין לליכוד רשימה אחת גדולה או שפניהם לאיחוד עם יו"ר זהות משה פייגלין, כך שירוצו שתי רשימות מימין לליכוד. השאלה טרם נפתרה, אך ההערכה היא כי אם שקד קיבלה את ראשות המפלגה היא גם תנסה ללכת לאיחוד עם ראשי הבית היהודי, השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', ועם עוצמה יהודית, כפי ששאפה בתחילת הדרך.

עם זאת, עד כה פרץ לא מסיר את התנגדותו להצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת - התנגדות שמהווה מכשול גדול בדרך לאיחוד שכן שקד שואפת לעמוד בראש רשימה כזו. מלבד פרץ, שאר הגורמים שיהיו שותפים לרשימה כזו, בהם סמוטריץ', הביעו לכך הסכמה.

אחרי ההחלטה ששקד תעמוד בראש הימין החדש, ראשי איחוד מפלגות הימין השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' צפויים להיפגש אחר-הצהריים. הפגישה, כך לפי גורמים במפלגה נועדה ליישר קו בין הצדדים לאור ההסכם בין המפלגות על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. בסביבתו של השר פרץ אמרו כי "ההחלטה לא לתת את המקום הראשון לשקד עומדת בעינה ולא השתנתה. יש לנו מחויבות לציבור הבוחרים שלנו". גורמים באיחוד הימין הוסיפו: "הבאזז סביב הימין החדש מוכר לכולנו מערב הבחירות הקודמות, כולנו יודעים בדיוק איך זה נגמר. ככל שבנט ושקד ירצו לנהל משא ומתן מנקודת הפתיחה של המקום השני, הם יותר ממוזמנים ואת זה לא ננהל בתקשורת".

כינוס של הבית ההודי בפ"ת 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
מתנגד להצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת. פרץ/ראובן קסטרו

נתניהו צפוי להיפגש הערב עם יו"ר איחוד הימין רפי פרץ, ובמהלך הפגישה צפוי לנקוט עמדה על איחוד רחב מימין לליכוד. הפגישה נקבעה לפני ההחלטה של שקד ובנט, והשניים ייפגשו בשעה 18:30. ההערכה כי נתניהו זימן את פרץ כדי לשכנעו לאחד את מפלגתו עם עוצמה יהודית אך לאור ההתפתחויות נתניהו יתייחס גם לאפשרות של איחוד רחב יותר עם בנט ושקד ולא ברור אם הוא תומך או מתנגד לכך. עד כה נתניהו אמר לשרים ומכיל מהליכוד כי הוא מעדיף שתי רשימות מימין לליכוד ולא אחת גדולה.

שקד נפגשה בשבועיים האחרונים עם איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית ובין הצדדים נרשמה התקדמות לקראת איחוד רחב. בן גביר דרש שני מקומות ריאליים ברשימה המאוחדת, אחד מהם בצמרת המפלגה. ככל הנראה מטרתה של שקד היא לפעול בהמשך מול סמוטריץ' כך שלבסוף לרב פרץ ולמפלגת הבית היהודי לא תהיה ברירה אלא להתאחד ולאפשר לה את המקום הראשון

אתמול נפגשה שקד עם בנט בניסיון להכריע על עתידם הפוליטי לקראת הבחירות הקרובות, אך פגישתם הסתיימה ללא החלטה. "אני מקווה שאנחנו הולכים לשבוע של בשורות טובות לימין ולמדינת ישראל", אמר בנט בדרכו לפגישה. גם שקד ציינה כי "ניקח את ההחלטות הנכונות בשביל מדינת ישראל ובשביל מחנה הימין".

(עדכון ראשון: 12:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully