וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנט לא הייתה ברירה, עכשיו המבחן הפוליטי הגדול הוא של שקד

22.7.2019 / 6:15

בשבועות האחרונים פתחה שקד במרתון שיחות עם סמוטריץ' ובן גביר במטרה ליצור איחוד רחב מימין לליכוד. עכשיו היא תנסה להפעיל את עיקר הלחץ על פרץ כדי שיסכים שתעמוד בראש. הישג מבחינתה יהיה 12 מנדטים ויותר, השאלה היא כמה רחוק ילך נתניהו נגד מי שבבלפור לא ממש אוהבים

צילום: ניב אהרונסון

לנפתלי בנט היה ברור שהוא ייאלץ לפנות את המקום הראשון במפלגת הימין החדש אם איילת שקד תרצה לרוץ איתו פעם נוספת. ההנהגה המשותפת של השניים בבחירות הקודמות לא הוכיחה את עצמה. בנט נאלץ לרוץ מאולפן לאולפן ואחת השאלות הקבועות שהופנו אליו הייתה: אם שקד מביאה יותר מנדטים, למה שלא תפנה לה את המקום?

לפני כשבועיים החליטו בנט ושקד שהשאלה הזו לא תשאל שוב במערכת הבחירות הקרובה. היא תקבל את המקום הראשון. השניים המתינו עם ההכרזה על כך עד הבוקר כי יותר קל לנהל משא ומתן שבוע וחצי לפני סגירת הרשימות מלנהל אותו שלושה שבועות קודם. וכך גם התרשם כל מי שהגיע הערב לאירוע ההכרזה בכפר המכביה. הכול היה מוכן מראש, הלוגו, התמונה, הבלונים ואפילו הנאום הארוך. לבנט לא הייתה ברירה לפנות את מקומו לטובתה אבל כעת זו שעת המבחן הגדול של שקד.

יו"ר הימין החדש, איילת שקד ונפתל בנט במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, רמת גן 21 ביולי 2019. ראובן קסטרו
המתינו עם ההכרזה עד הבוקר. שקד ובנט, אמש/ראובן קסטרו

שקד אמרה בשבועות האחרונים כי המטרה שלה להוביל את הימין החדש כדי ליצור איחוד רחב בימין. האיחוד, כך לפי שאיפותיה, יכלול את בנט, עוצמה יהודית, איחוד הלאומי והבית היהודי. לאחרונה ניהלה שיחות עם עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית. הציר בין השניים הוביל להסכמה עקרונית בין הצדדים לאור האכזבה של בן גביר מיו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ. שקד ניהלה שיחות דומות גם עם סמוטריץ'.

לשיחות האלה יש מטרה ברורה - לבודד כמעט לחלוטין את פרץ, מהמתנגדים היחידים להצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת. אחרי ששקד תשיג הסכמה עקרונית מבנט, סמוטריץ' ובן גביר, עיקר הלחץ יופעל על פרץ, מתוך נקודת הנחה שהוא יתקפל ויפנה את מקומו.

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
התנגדות שניתן להחליש. פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90
התירוץ הרשמי שנתניהו עושה בו שימוש הוא שריצה בשתי רשימות מימין לליכוד "יהיה נכון" יותר לגוש הימין

הנחת היסוד הזו שמובילה את שקד קיבלה מכה אנושה אתמול אחרי הצהריים כשנודע שראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד באופן נחרץ להצבתה של במקום הראשון ברשימת ימין מאוחדת. התירוץ הרשמי שנתניהו עושה בו שימוש הוא שריצה בשתי רשימות מימין לליכוד "יהיה נכון" יותר לגוש הימין. שקד כעת תיאלץ להתמודד עם הכוחות ממולה - פרץ ונתניהו.

את ההתנגדות של פרץ ניתן להחליש, אומרים גורמים בימין. רוב הרבנים שתמכו בו לראשות המפלגה כבר החלו לנגן מנגינות אחרות בלחנים חדשים מבית היוצרת שקד, אבל השאלה הגדולה היא כמה רחוק יילך נתניהו נגד מי שבביתו בבלפור לא ממש אוהבים. גם אם שקד, אחרי שבוע וחצי מורט עצבים תצלח את המשימה הקשה הזו ותצליח להוביל איחוד רחב, המשימה הבאה להביא את ההישג בבחירות תהיה שלה ובעיקר שלה.

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
כמה רחוק הוא יילך? נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

הישג מבחינתה יהיה 12 מנדטים או יותר. כל תוצאה אחרת היה ניתן להשיג בשתי רשימות נפרדות או עם קמפיין נכון וממוקד כשבנט עומד בראש. זו לא תהיה תשובה לשאלה האם היא יכולה לעמוד בראש רשימת ימין מאוחדת אלא גם תשובה לעתידה הפוליטי, ויותר מכך שאיפותיה להגיע יום אחד לראשות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully