וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד תעמוד בראש הימין החדש וקראה לאיחוד: "נהיה כוח משמעותי"

21.7.2019 / 21:29

שרת המשפטים לשעבר הודיעה על הצבתה כיו"ר הימין החדש. שקד קראה לאיחוד רחב מימין לליכוד בראשותה "כמפלגה המבקשת לאחוז במושכות ההנהגה הלאומית ולהבטיח את ניצחון הימין". שותפה הפוליטי בנט בירך: "אסייע לה להצליח בכל כוחי"

צילום: ניב אהרונסון

הצהרתה של שקד על המשך דרכה הפוליטית - כל העדכונים

  • שקד הודיעה על חזרתה לימין החדש והצבתה כיו"ר במקום בנט
  • קראה לחיבור רחב בימין: "יש בינינו מחלוקות, אך הן בטלות בשישים"
  • בנט: "נכנס תחת האלונקה כשאיילת הפעם בראש, ואסייע לה להצליח בכל כוחי"
  • נתניהו מתנגד לריצה של מפלגת ימין מאוחדת
  • גורם באיחוד מפלגות הימין: "לרוץ בשתי רשימות מימין לליכוד - טעות קשה"

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הודיעה הערב (ראשון) על שובה לימין החדש כראש המפלגה. שקד פתחה את דבריה בכפר המכביה בהתייחסות לתוצאות הבחירות האחרונות, בהן לא עברה מפלגתה את אחוז החסימה. "למדנו מהטעויות והפקנו את הלקחים: נציב בפניכם מנהיגות ברורה", הבהירה. "באומץ לב פוליטי ואישי, בחר שותפי לדרך, נפתלי בנט, שרק לפני שבוע ראינו לאילו תוצאות טובות הוא הוביל את מערכת החינוך, לוותר על מקומו כמספר אחד, אך לא על מקומו בחזית הנושאים באלונקה".

שקד קראה לראשי המפלגות להתאחד לרשימה מימין לליכוד. לדבריה, "מפלגת הימין החדש בראשותי לא רצה בצילה של מפלגה אחרת, אלא כמפלגה המבקשת לאחוז במושכות ההנהגה הלאומית ולהבטיח את ניצחון הימין. אני קוראת מכאן לשותפיי לדרך: נכון, יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של הימין הערכי והאידיאולוגי, עלינו לעשות זאת. יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז ובאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים ומעשים אמיצים".

"אני ניגשת למשימה זו בצניעות, אבל בנחישות", הוסיפה שקד. "טובת ישראל היא היחידה שתמיד עמדה ולעולם תעמוד לנגד עיניי. זו משימת חיי, ואת כל כוחותיי אני מתכוונת להקדיש לה, ואני מבקשת מכם, שותפיי, את אמונכם".

עוד בוואלה!

נתניהו הזוכה היחיד: הטעות הכפולה של ברית פרץ-לוי אבקסיס

לכתבה המלאה
יו"ר הימין החדש, איילת שקד במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, רמת גן 21 ביולי 2019. ראובן קסטרו
תעמוד בראשות הימין החדש. שקד, הערב/ראובן קסטרו

בנט סיפר על ההחלטה למנות את שקד לראשות הימין החדש, "כפי שאתם יודעים, לאחר הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות, ואת זאת אני עושה גם כעת. מפני שלמען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים", אמר. "בחרתי לקחת אחריות ולשים את הדרך מעל לאדם, את מדינת ישראל מעל לקידום האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש הימין החדש. אני נכנס תחת האלונקה כשאיילת הפעם בראש, ואסייע לה להצליח בכל כוחי".

שר החינוך לשעבר קרא לאיחוד רחב מימין לליכוד תחת הנהגתה של שקד: "קורא לחבריי להניח את האגו בצד, זהו זמן לאחדות".

נפתלי בנט במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, רמת גן 21 ביולי 2019. ראובן קסטרו
בנט, הערב/ראובן קסטרו

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, בירך הערב על החיבור בימין החדש. "אנחנו מברכים על החיבור ומעריכים שיהיו אף בקרוב חיבורים יותר גדולים. מכל מקום, ברור כי על דבר אחד אין היום מחלוקת במערכת הפוליטית: מבלי שעוצמה יהודית תקבל את המקומות הראויים לה, עלולה חס ושלום לקום ממשלת שמאל".

לאור מינוי שקד: נתניהו מתנגד לאיחוד בראשותה

במקביל, לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד לריצתה של מפלגת ימין מאוחדת בראשותה של שקד. בשידור לייב בפייסבוק אמר נתניהו כי "אני לא מתערב איך השמאל מחלק את המנדטים שלו, אבל מתערב איך הימין מחלק את המנדטים שלו, ואני אומר לכם כמה שיותר ליכוד". מאוחר יותר פרסם סרטון נוסף בו הבהיר: "אני לא מתערב לעת עתה ואם יהיה צורך - אתערב".

עם זאת, גורם באיחוד מפלגות הימין אמר בתגובה לראש הממשלה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לרוץ בשתי רשימות מימין לליכוד תהיה טעות קשה ואיומה. אסור שיקרה דבר כזה. נתניהו חושב אחרת, אנחנו מכבדים את ראש הממשלה אבל נקבל החלטות לאחר שנדון בכך ביננו לבין עצמנו".

יו"ר הימין החדש, איילת שקד ונפתל בנט במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, רמת גן 21 ביולי 2019. ראובן קסטרו
בנט ושקד, הערב/ראובן קסטרו

שקד נועדה עם שותפה הפוליטי נפתלי בנט כבר אתמול ובמהלך פגישתם סיכמו השניים על מינויה כיו"ר המפלגה. זאת במטרה ללכת לאיחוד רחב ככל שניתן מימין לליכוד. גורם המעורה בפגישה אמר כי בנט העביר אליה את הנהגת המפלגה מתוך הבנה כי בבחירות הקרובות לא ניתן לזרוק או לסכן אלפי קולות לפח אחרי שהרשימה לא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות.

השאלה המרכזית בה דנו השניים היא אם יפנו לאיחוד רחב עם איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית, כך שתהיה מימין לליכוד רשימה אחת גדולה, או שפניהם לאיחוד עם יו"ר זהות משה פייגלין, כך שירוצו שתי רשימות מימין לליכוד. על פי ההערכות, שקד תנסה לפנות לאיחוד עם ראשי הבית היהודי, השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', ועם עוצמה יהודית, כפי ששאפה בתחילת הדרך.

עם זאת, עד כה פרץ לא מסיר את התנגדותו להצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת - התנגדות שמהווה מכשול גדול בדרך לאיחוד, שכן שקד שואפת לעמוד בראש רשימה כזו. מלבד פרץ, שאר הגורמים שיהיו שותפים לרשימה כזו, בהם סמוטריץ', הביעו לכך הסכמה.

(עדכון ראשון: 20:00)

אירוע פעילים של מפלגת הימין החדש, מלון כפר המכבייה, רמת גן 21 ביולי 2019. ראובן קסטרו
פעילי הימין החדש חוגגים את הכרזת איילת שקד כראשת המפלגה/ראובן קסטרו
אירוע פעילים של מפלגת הימין החדש, מלון כפר המכבייה, רמת גן. ראובן קסטרו
כנס הפעילים, הערב/ראובן קסטרו
אירוע פעילים של מפלגת הימין החדש, מלון כפר המכבייה, רמת גן. ראובן קסטרו
כנס הפעילים, הערב/ראובן קסטרו
אירוע פעילים של מפלגת הימין החדש, מלון כפר המכבייה, רמת גן. ראובן קסטרו
כנס הפעילים, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully