וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאיחוד בימין: השר פרץ ואיילת שקד נפגשו

23.7.2019 / 10:58

ראשי הבית היהודי והימין החדש נועדו במטרה לקדם את איחוד המפלגות, ומסרו כי הייתה פגישה טובה ומועילה. גורמים המעורים במשא ומתן טוענים כי נקודת המחלוקת המרכזית היא סביב המיקומים ברשימה המאוחדת: "פרץ יוותר בסוף על המקום הראשון"

עריכה: ניר חן

בדרך לאיחוד בימין - עדכונים אחרונים:

  • ראשי הבית היהודי והימין החדש נפגשו במטרה לקדם את איחוד המפלגות
  • גורמים המעורים במו"מ: "פרץ יוותר בסוף על המקום הראשון"
  • נקודת המחלוקת המרכזית: החלוקה ברשימה המאוחדת

יו"ר הבית היהודי שר החינוך רפי פרץ נפגש היום (שלישי) עם יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, במסגרת המגעים לאיחוד המפלגות. השניים מסרו כי הפגישה הייתה טובה ומועילה, וסיכמו שצוותי המשא ומתן מטעמם יתקדמו בימים הקרובים.

גורמים המעורים במשא ומתן אומרים כי שאלת המקום הראשון אינה הבעיה המרכזית במשא ומתן. לדבריהם, "הרב פרץ יוותר בסוף על המקום הראשון כי הוא מבין שיש פער עצום במנדטים שהוא מסוגל להביא למה שאיילת שקד תביא אם היא תעמוד בראש".

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
לדברי גורמים, צפוי לוותר על המקום הראשון במפלגה. השר פרץ/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

נקודת המחלוקת המרכזית היא סביב החלוקה והמיקומים ברשימה המאוחדת, בעוד שהימין החדש דורש לקבל יחס שווה ברשימה בין המפלגות, באיחוד הימין מתנגדים ואומרים כי מדובר ב"דרישה מוגזמת". בנוסף לכך, שאלת התפקידים שיידרשו במשא ומתן הקואליציוני הבא ככל שיהיו חלק מהממשלה הבאה עלולה להוות בעיה לאור כך שהרשימה המאוחדת צפויה לדרוש ארבעה תפקידים, חלקם תפקידים בכירים.

פרץ, שהשתתף אתמול בכנס אתגרים ומשימות חברתיות של מפלגת הבית היהודי בלוד, הודיע על כוונתו להיפגש עם שקד בהקדם האפשרי ו"אין ספק שיחד נמצא את הדרך לאיחוד הכוחות יחד עם שמירה על דמותה של הציונות הדתית". בנאומו הוא קרא "לכל השותפים בימין, כולל לחברים מעוצמה יהודית. בואו נשב למו"מ ונסגור. אסור לנו להתייחס לרעשי הרקע מסביב, זה הזמן לגלות אחריות לשלטון הימין. יש לנו אחריות לגוש הימין כולו. הבית היהודי תמיד חיבר ואיחד, גם הפעם נעשה כך".

בחירות חוזרות, איילת שקד, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
שאלת התפקידים שיידרשו במו"מ הקואליציוני עלולה להוות בעיה. שקד/ראובן קסטרו

שקד נכנסה לתפקידה כיו"ר הימין החדש לאחר התלבטות ארוכה על המשך דרכה הפוליטית, והיא שואפת להוביל איחוד רחב מימין לליכוד שכולל את הימין החדש, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מראשי איחוד מפלגות הימין, קרא אתמול להיפגש איתה "עוד הלילה". בריאיון לערוץ 20, הוא אמר: "אם איילת רואה את הריאיון הזה, אני קורא לה לבוא עוד הלילה, להתכנס אל החדר, נדאג לכיבוד טוב ונשתה קפה כדי לא להירדם ונשב כמה שעות שצריך, אפשר לרבע מעגל". שקד לא נשארה חייבת והגיבה לו בטוויטר: "יאללה בוא", וסמוטריץ' כתב בתגובה: "בא. כתובת?".

(עדכון ראשון: 10:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully