וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד על המו"מ לאיחוד בימין: "ויתרנו על הדרישה לריצרץ' ברשימה"

25.7.2019 / 12:47

יו"ר הימין החדש אמרה בהצהרה מחוץ לביתה כי במפלגתה הסכימו לסגת מהדרישה לחלוקה שוויונית ברשימת הימין המאוחדת, וקראה להקמת גוש גדול גם עם עוצמה יהודית וזהות, כדי "שאף קול לא יילך לאיבוד". פרץ: "נאגד את הציונות הדתית, אנחנו ציבור אחד גדול"

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן; עריכה: עמית שמחה

שקד בהצהרה - עיקרי הדברים:

  • שקד הודיעה על ויתור הדרישה לריצרץ' ברשימה: "אחדות בימין היא צו השעה"
  • על הרכב האיחוד: "אני רוצה גם את עוצמה יהודית ומפלגת זהות"
  • על הדיווחים על בנט: "שקר וכזב, ברגעים אלה עושה כל מאמץ להביא לאיחוד"
  • השר פרץ: "נאגד את הציונות הדתית, אנחנו ציבור גדול עם דגלים משותפים"

יו"ר הימין החדש איילת שקד אמרה היום (חמישי) כי "אחדות בימין היא צו השעה - הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה". שקד הוסיפה בהצהרה שמסרה מחוץ לביתה בתל אביב שבמפלגתה הסכימו לסגת מהדרישה לריצ'רץ' ברשימה בין מפלגות הימין. לדבריה, בימין החדש הציעו לקבל ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה - במקום חמישה, כפי שדרשו בהתחלה. "הכדור נמצא עכשיו בידיים של איחוד מפלגות הימין", אמרה. "אני קוראת להם להסכים להצעתי וללכת ביחד כמה שיותר מהר".

שרת המשפטים לשעבר קראה להקמת גוש ימין גדול מימין למפלגת השלטון ואמרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "תמיד בכל מערכת בחירות עושה קמפיין געוואלד כי הוא רוצה להוציא מצביעים שיצביעו לליכוד, אי אפשר להימנע מזה, ולכן הדבר הנכון הוא להקים מפלגה אחת גדולה ואידיאולוגית מימין לליכוד".

היא הוסיפה כי "העניין דחוף. אם האיחוד הזה יתאפשר, אני רוצה להמשיך עם איחודים נוספים. אני רוצה באיחוד כזה גם את עוצמה יהודית וגם את מפלגת זהות. המטרה שלנו שאף קול לא יילך לאיבוד".

יו"ר הימין החדש, איילת שקד במהלך הצהרה מחוץ לביתה בתל אביב 25 ביולי 2019. אילן אסייג / "הארץ", אתר רשמי
"שאף קול לא יילך לאיבוד". שקד/אתר רשמי, אילן אסייג / "הארץ"

היא אמרה כי הדיווחים על שותפה לימין החדש, נפתלי בנט, על כך שהוא מנסה לפגוע במשא ומתן הם "שקר וכזב". לדבריה, "בנט מנהל בשם המפלגה את המשא ומתן. ברגעים אלה ממש בשעה שאני אתכם פה הוא עושה כל מאמץ להביא לאיחוד". בנוסף לכך, שקד התייחסה לסקר שפורסם הבוקר בוואלה! NEWS ואמרה: "הסכמנו לסגת מהדרישה לריצ'רץ' למרות שעכשיו בסקרים אנחנו שמונה (מנדטים) והם ארבע".

שקד התייחסה גם לציוץ בטוויטר של יונתן אוריך, דוברו הפוליטי של נתניהו, ששיתף את תמונת השער שלה על "ידיעות אחרונות" וכתב: "קיבלתי את בלייזר מוקדם השבוע". שקד אמרה כי היא "רוצה לציין שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שאישה עומדת בראש מפלגת ימין, כנראה שקשה לו להתרגל לזה".

בחירות חוזרות, נפתלי בנט, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
שקד אמרה כי הוא "עושה כל מאמץ להביא לאיחוד". בנט/ראובן קסטרו

על האיחוד בשמאל בין מרצ, ישראל דמוקרטית וחברת הכנסת סתיו שפיר אמרה שקד: "כמו שנאמר, אני לא מתערבת באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. החיבורים בשמאל הם עניינם בלבד, הם יעשו את מה שהם חושבים שנכון להם. המטרה שלנו בימין זה שאף קול לא יילך לאיבוד ולהצליח להקים ממשלה עם 61 מנדטים לפחות".

מתוך חשבון הטוויטר של דוברו של נתניהו:

במקביל, יו"ר הבית היהודי שר החינוך רפי פרץ אמר היום בכפר המכביה כי במפלגתו מנהלים "שיח רחב מאוד" עם כל השותפים ומפלגות הימין. "נאגד את הציונות הדתית. אנחנו ציבור אחד גדול. יש לנו דגלים משותפים. כולנו נאמנים לדגלים האלו ומתחתם כולם יכולים להיות. בתוך הרוח הזאת אנחנו ניגשים למשא ומתן", הסביר פרץ.

הוא הוסיף שבבית היהודי ובאיחוד הלאומי "רוצים לראות את חברי הכנסת המכהנים שלנו אני חושב שהם עושים עבודה נפלאה. אני בטוח שאנחנו נתאמץ ונמצא את הדרך כדי להניף את הדגלים שלנו גבוה. אני מאחל לכולנו שנתרום לגוש הימין לנצח. זה לא ניצחון פרטי, זה ניצחון של כולנו".

כמו כן, באותו האירוע נאם ח"כ בצלאל סמוטריץ', שציין כי "אין סתירה בין המשך נשיאת הדגלים לבין הבנה שצריך ללכת ביחד". לדבריו, "מערכת הבחירות היא סופר-קריטית. זה דורש להבין שאנחנו עובדים קשה כדי שעוד ועוד אנשים יצביעו".

שר החינוך, רפי פרץ באירוע הוקרה לניסן סלומינסקי, כפר המכבייה, ר"ג  24 ביולי 2019. אתר רשמי
"אנחנו נתאמץ ונמצא את הדרך כדי להניף את הדגלים שלנו גבוה". פרץ/אתר רשמי

בימין החדשים דרשו בתחילת המשא ומתן ריצ'רץ' ברשימה המאוחדת כך שיהיה מספר נציגים שווה לשתי המפלגות, להציב את שקד במקום הראשון ברשימה, להקים מטה בחירות משותף ולנהל יחד את המו"מ הקואליציוני אחרי הבחירות. יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, אמר בשיחות סגורות שפורסמו בוואלה! NEWS כי "הדרישות של בנט ושקד מוגזמות בהתחשב בתוצאות הבחירות". בימין החדש התנערו אתמול מדבריו ואמרו: "הצעתנו יותר מהוגנת, ומעניקה יתרון משמעותי דווקא לאיחוד מפלגות הימין, מתוך רצון ברור שלנו לאחדות ולריצה בגוש אחד. מבחינתנו, ניתן להגיע לסיכום על כך עוד הערב".

במשא ומתן בין הצדדים, בנט הוא הדומיננטי ומנהל את הפגישות והשיחות בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, זאת למרות ששקד הוצבה השבוע במקום הראשון במפלגה. עם זאת, שקד מעודכנת בפרטים ומעורבת ברוב המגעים. היא אף ניהלה לאחרונה ערוץ מול עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית ובין הצדדים קיימת הסכמה עקרונית לריצה משותפת. הסכמה זו מהווה יתרון לימין החדש מול איחוד מפלגות הימין.

(עדכון ראשון: 10:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully