וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחנה הדמוקרטי בהצהרה ראשונה: "נחליף את נתניהו, נגמרה החנופה"

25.7.2019 / 16:26

ראשי האיחוד - הורוביץ, שפיר וברק - קיימו הצהרה משותפת לקראת התמודדותם בבחירות הקרובות ברשימה מאוחדת. הורוביץ: "נייצר כאן כוח פוליטי משמעותי". שפיר קראה לערבים ולחרדיות לתמוך ברשימה. ברק: "צעד ראשון לאיחודים נוספים"

סטילס: ראובן קסטרו, צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

המחנה הדמוקרטי בהצהרה ראשונה:

  • יו"ר האיחוד הורוביץ: "השמאל חזר להיות גורם חזק גדול ומשפיע - נגמר עידן החנופה לימין"
  • ח"כ שפיר: "קוראת לחבריי הערבים לראות בנו בעלי ברית"
  • ברק: "צעד ראשון במסע להחזרת ישראל למסלול להחלפת משטר נתניהו"

ראשי המחנה הדמוקרטי קיימו הערב (חמישי) הצהרה משותפת ראשונה, לאחר שהבוקר הודיעו חבריו - יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק וחברת הכנסת סתיו שפיר שיתמודדו יחד בבחירות הקרובות לכנסת. "אנחנו יוצאים היום לדרך שתוביל בעוד חודש וחצי לחילופי שלטון במדינת ישראל ולשינוי חברתי", הכריז הורוביץ בפתח האירוע, במהלכו לא ניתן זמן לשאלות עיתונאים.

על פי הסיכומים, בראש הרשימה יעמוד ניצן הורוביץ, במקום השני תעמוד סתיו שפיר, שהודיעה על עזיבת מפלגת העבודה, ואהוד ברק נבחר לעמוד במקום העשירי ברשימה. "כבר במערכת הבחירות הקודמת קראתי לחיבור בשמאל וזה מה שקורה כאן עכשיו. כוח גדול וחזק שרץ ביחד לבחירות", אמר הורוביץ. "נייצר כאן כוח פוליטי משמעותי שכמוהו לא קם בשמאל שנים רבות מאוד. זו משאת הנפש של הציבור - איחוד וחיבור, ועשינו זאת. השמאל חזר להיות גורם חזק גדול ומשפיע נגמר עידן החנופה לימין".

הורוביץ הוסיף כי "להיות שמאלני זו מחמאה וגאווה. אנחנו לא מתחפשים. נחתור לביטול חוק הלאום. לצמצום פערים כלכליים וחברתיים".

עוד באותו נושא

איחוד בשמאל: מרצ וברק ירוצו ברשימה משותפת, שפיר מצטרפת

לכתבה המלאה
ניצן הורביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק במסע"ת - ישראל דמוקרטית ומרצ בעבקבות איחוד המפלגות, בית העיתונאים, תל אביב, 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
הורוביץ, שפיר וברק/ראובן קסטרו

אחרי הורוביץ ושפיר, יוצב יאיר גולן ובהמשך יתקיים "ריצ'רץ'" בין המפלגות, שבמסגרתו יש לברק ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה - 3, 7, 9, 10, 14 ו-15. שפיר מגיעה לאיחוד בפלטפורמה משלה, עם המפלגה הירוקה של חברת הכנסת לשעבר יעל כהן פארן, הצפויה להשתלב ברשימה אף היא. הסכם החיבור המשולש כולל התחייבות שלא להיכנס לממשלתו של בנימין נתניהו באף תנאי.

"המדינה בוערת וכשהבית בוער יוצאים החוצה ביחד כדי לכבות את השריפה ואף בונים אותו מחדש", אמרה שפיר בהצהרה המשותפת. "הבחירה שלנו היום זה כוח פוליטי גדול ומדיניות ברורה. כוח שלא מפחד בקרב על מדינת ישראל כי אנחנו יודעים שבקרב הזה אנחנו חייבים לנצח ולשנות מה שקורה כאן במדינה. אני קוראת לחבריי הערבים לראות בנו בעלי ברית ולחברותיי החרדיות לראות בנו בית".

ניצן הורביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק במסע"ת - ישראל דמוקרטית ומרצ בעבקבות איחוד המפלגות, בית העיתונאים, תל אביב, 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
הורוביץ במהלך הצהרתו, הערב/ראובן קסטרו

המגעים לאיחוד בין מרצ וישראל דמוקרטית עלו שלב השבוע לאחר התנצלותו של אהוד ברק בפני הציבור הערבי על מעורבותו במאורעות אוקטובר 2000, והושלמו אמש בפגישה לילית בין פרץ, הורוביץ ושפיר. שפיר, שהתמודדה מול יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ בפריימריז בתחילת החודש, היתה מתווכת בולטת במגעים בין פרץ והורוביץ, ומקדמת מזה שנתיים את רעיון "הגוש הדמוקרטי".

ניצן הורביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק במסע"ת - ישראל דמוקרטית ומרצ בעבקבות איחוד המפלגות, בית העיתונאים, תל אביב, 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"פתח לאיחודים נוספים". ראשי המחנה הדמוקרטי/ראובן קסטרו

ברק מצדו, בירך על האיחוד ומיהר להבהיר ל"כל מי שדאג שמספר עשר אינו ריאלי - אני מבטיח שהוא יהיה ריאלי ועוד איך". הוא הוסיף כי "זה צעד ראשון במסע להחזרת ישראל למסלול להחלפת משטר נתניהו והחלפת עתידה וביטחונה של ישראל כמדינה ציונית יהודית ודמוקרטית. מקווה שזה גם צעד ראשון בדרך לאיחודים נוספים. התחייבנו לפעול לאיחוד כוחות וקיימנו. יש בינינו הבדלים רבים אבל מה שמשותף בינינו גדול על המפריד".

"אחרי שנים שמוביל אותנו משטר נתהיהו בפסיביות, בפסימיות, בחרדה ובקורבניות, אנחנו מקימים את האיחוד שיילחם בחדות ובאומץ להחזיר את התקווה לישראל ברוח הצהרת העצמאות".

"בזרועות פתוחות"

שפיר, חברת כנסת של מפלגת העבודה מאז 2013, ובפריימריז האחרונים לרשימה הגיעה למקום השני והיתה אמורה להשתבץ במקום הרביעי אחרי השריון של אורלי לוי, צפויה כעת לעזוב את מפלגת העבודה לטובת המקום השני ברשימה המאוחדת. במקביל יימשך הלחץ על פרץ ועל מפלגת העבודה לנהל משא ומתן לקראת איחוד וחיבור נוסף, למרות הצהרותיו של פרץ אחרי האיחוד עם אורלי לוי כי לא יחבור למרצ ולברק.

ברק פנה הבוקר בטוויטר לפרץ וצייץ: "‏עמיר, קיבלת עצה רעה, מיועץ רע, להצטרף למקהלת השקרים של נתניהו. היריב שלך לא נמצא כאן. הוא נמצא בבלפור. יש עוד זמן לתקן. לא להתנצל - זה לא חשוב - אלא להצטרף אל מחנה השינוי באיחוד גדול. אנחנו נקבל אותך בזרועות פתוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully