וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרי בחירות: כחול לבן משלמת את מחיר האיחוד בשמאל

לאחר הודעת האיחוד של הורוביץ, ברק ושפיר, מפלגתו של בני גנץ סופגת על פי הסקרים שערכו חדשות 12 ו-13 ירידה של 12-8 מנדטים בהשוואה לבחירות האחרונות. הימין החדש בראשות שקד מצניחה את איחוד הימין ל-4 מנדטים

סטילס: ראובן קסטרו, צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

כחול לבן משלמת את מחיר האיחוד בשמאל - כך עולה מסקרים שערכו הערב (חמישי) חדשות 12 ו-13 לאחר ההודעה על הקמת המחנה הדמוקרטי בראשות ניצן הורוביץ. המפלגה שזכתה ב-35 מנדטים בבחירות האחרונות עומדת על פי הסקרים על 27 (חדשות 12) ו-23 (חדשות 13).

עם זאת, הסקרים מנבאים מגמות שונות בנוגע להשפעת האיחוד בין מרצ בראשות ניצן הורוביץ, ישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק, וח"כ סתיו שפיר שעזבה את מפלגת העבודה. בעוד שסקר חדשות 12 מנבא היחלשות לכדי חמישה מנדטים, סקר חדשות 13 חוזה למפלגה בראשות פרץ שבעה מנדטים.

ניצן הורביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק במסע"ת - ישראל דמוקרטית ומרצ בעבקבות איחוד המפלגות, בית העיתונאים, תל אביב, 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
נוגסים בכחול לבן. המחנה הדמוקרטי, היום/ראובן קסטרו

פרץ מצדו, שהתחייב להגדיל את כוחה של המפלגה שהתרסקה בבחירות האחרונות לשפל של שישה מנדטים יידרש כעת לקבל החלטה בנוגע להאצת מאמצי האיחוד לגוש השמאל המתגבש, זאת לאחר שהדבר נשלל בעבר בעת ההודעה על מיזוג עם גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס. הרשימה המשותפת מקבלת מספר זהה של 11 מנדטים בשני הסקרים.

עמיר פרץ ואורלי לוי מודיעים על איחוד - 18 יולי 2019. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה
יידרשו להחליט בדבר האיחוד. פרץ ולוי-אבקסיס/מערכת וואלה, קובי ריכטר/TPS

היחלשות ניכרת גם בליכוד-כולנו, שזוכה ב-28-29 מנדטים. את השינוי בתמונה בגוש הימין ניתן לייחס להתחזקות הימין החדש. המפלגה, שבבחירות הקודמות לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, זוכה כעת עם ההצהרה על איילת שקד כמנהיגת המפלגה לתשעה (חדשות 12) ועשרה (חדשות 13) מנדטים.

בחירות חוזרות, איילת שקד, נפתלי בנט ומתן כהנא, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
מתחזקים. שקד ובנט/ראובן קסטרו

ההתחזקות של שקד אף משפיעה מיידית על איחוד הימין בראשות שר החינוך רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שיורדים בשני הסקרים לשפל של ארבעה מנדטים. על פי חדשות 13, איחוד בין הימין החדש לאיחוד הימין יזכה אותם ב-14 מנדטים. ליברמן, שמקווה בקדנציה הבאה לכפות ממשלת אחדות על הצדדים, זוכה על פי שני הסקרים לעשרה מנדטים.

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
צונח ל-4 מנדטים. השר פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

הסקרים נבדלים ביניהם גם באשר למידת ההשפעה של תזוזת הקולות בגושים על המפלגות החרדיות. בעוד שסקר חדשות 12 צופה היחלשות במנדט אחד בכוחה של ש"ס, סקר חדשות 13 צופה כי יהדות התורה תיחלש לשישה מנדטים ואילו ש"ס לחמישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully