וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: השר פרץ דחה את פגישתו עם בנט ושקד

28.7.2019 / 9:23

שר החינוך דחה את הפגישה עם ראשי הימין החדש שהייתה אמורה להתקיים הלילה במסגרת המגעים לאיחוד רחב בימין. בבית היהודי מסרו כי "הפגישה תואמה לשעה 19:30, כל השאר ספינים". גורם במפלגתם של בנט ושקד תקף: "זו לא הדרך לנהל משא ומתן, יש גרירת רגליים מכוונת"

עריכה: טל רזניק

המגעים לאיחוד בימין - עדכונים אחרונים:

  • השר פרץ דחה בפעם השנייה את הפגישה עם ראשי הימין החדש
  • גורם בימין החדש: "זו לא הדרך לנהל משא ומתן, יש שם גרירת רגליים מכוונת"
  • הבית היהודי: "הפגישה עם בנט ושקד תואמה לשעה 19:30, כל השאר ספינים"
  • במרכז המו"מ: וויכוח על המקומות ברשימה, בנט ושקד הבהירו כי לא יתפשרו

יו"ר איחוד מפלגות הימין, שר החינוך רפי פרץ, דחה היום (ראשון) בפעם השנייה את הפגישה עם ראשי הימין החדש איילת שקד ונפתלי בנט - כך נודע לוואלה! NEWS. הפגישה נקבעה לאתמול בלילה, אך פרץ דחה אותה לבוקר וכעת דחה אותה פעם נוספת להיום בערב.

מפלגת הבית היהודי, שבראשה עומד פרץ, מסרה כי הוא "משתתף היום בישיבת הממשלה ובקבינט. הפגישה עם השרים לשעבר בנט ושקד תואמה לשעה 19:30. כל השאר ספינים". גם בסביבתו של פרץ אמרו כי הפגישה "תתקיים היום, ועד הערב הוא בישיבת ממשלה ובקבינט ובאילוצי לו"ז אחרים".

גורם בימין החדש אמר בתגובה לדחיית הפגישה כי "זו לא דרך לנהל משא ומתן. יש שם גרירת רגליים מכוונת וחוסר רצון להתקדם. סוכם שצריך לסגור היום כדי להתפנות לאיחודים נוספים. התחושה היא שלא רוצים בצד השני אחדות".

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
דחה את הפגישה בפעם השנייה. פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

הפגישה בין הצדדים תוכננה להתקיים במסגרת המגעים המתקיימים לאיחוד רחב בימין והניסיונות לגשר על הפערים ביניהם. שקד אמרה בסוף השבוע כי היא רוצה להגיע להסכמות עד יום ראשון. במסגרת סידור הרשימה הצפוי, הימין החדש תקבל את המקומות הרביעי, השביעי והתשיעי. אך בבית היהודי מעוניינים במקום התשיעי ומבקשים להעניק לימין החדש את המקום העשירי במקומו. הוויכוח הזה נמצא במרכז המשא ומתן, ובנט ושקד הבהירו כי לא יתפשרו על כך.

בימין החדש דרשו בתחילת המשא ומתן ריצ'רץ' ברשימה המאוחדת כך שיהיה מספר נציגים שווה לשתי המפלגות, להציב את שקד במקום הראשון ברשימה, להקים מטה בחירות משותף ולנהל יחד את המו"מ הקואליציוני אחרי הבחירות. בשבוע שעבר אמרה שקד כי בימין החדש הסכימו לסגרת מהדרישה לריצ'רץ' ברשימה.

"אחדות בימין היא צו השעה - הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה", היא מסרה בהצהרה מחוץ לביתה בתל אביב. "הכדור נמצא עכשיו בידיים של איחוד מפלגות הימין. אני קוראת להם להסכים להצעתי וללכת ביחד כמה שיותר מהר".

בחירות חוזרות, איילת שקד, נפתלי בנט ומתן כהנא, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
ויכוח על המקומות ברשימה. בנט ושקד/ראובן קסטרו

פרץ אמר באותו היום בכפר המכביה כי במפלגתו מנהלים "שיח רחב מאוד" עם כל השותפים ומפלגות הימין. "נאגד את הציונות הדתית. אנחנו ציבור אחד גדול. יש לנו דגלים משותפים. כולנו נאמנים לדגלים האלו ומתחתם כולם יכולים להיות. בתוך הרוח הזאת אנחנו ניגשים למשא ומתן", אמר פרץ, שנפגש עם שקד ביום שלישי.

אתמול פרץ הבהיר בטוויטר כי "‏כל הדיבורים על נטישה הם דברי הבל ואינני מתכוון בשום מצב לנטוש את הבית. מה שנמצא כרגע על הפרק הוא הרכב הרשימה ואופי הייצוג של הציונות הדתית. אין פה עניין אישי. כפי שהיה בבחירות הקודמות, גם כעת האחריות על הובלת הבית היהודי היא עליי".

(עדכון ראשון, 23:02, 27/7)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully