וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן התחייב: מי שיגיד לא לממשלת אחדות - לא נמליץ עליו לנשיא

יו"ר ישראל ביתנו הציג את רשימת המפלגה, שנותרה ללא שינויים, ואמר כי התנאי להמלצתו הוא הקמת ממשלה שתכלול את הליכוד ואת כחול לבן. לדבריו, "הראשונה שתגיד כן לממשלת אחדות - עליה נמליץ". הוא הצהיר כי ידרוש את תיקי הביטחון, הקליטה, הבריאות והפנים

עריכה: עמית שמחה

ישראל ביתנו מציגה את הרשימה - כל העדכונים:

  • רשימת ישראל ביתנו לכנסת ה-22 נותרה ללא שינויים
  • יו"ר ישראל ביתנו: נדרוש את תיקי הביטחון, הקליטה, הבריאות והפנים
  • ליברמן במתקפה על ראש הממשלה: "לציניות של נתניהו אין גבולות"
  • התנאי להמלצה להרכבת הממשלה: "מי שיגיד לא לממשלת אחדות - לא נמליץ עליו"

בצל המאבק על הקול הרוסי, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן נאם הערב (שלישי) בכנס שבו הציג את רשימת המפלגה לכנסת ה-22, שנותרה ללא שינויים. באירוע, שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, הצהיר ליברמן "מי שיגיד לא לממשלת אחדות - לא נמליץ עליו לנשיא. הראשונה מבין המפלגות שתגיד כן לממשלת אחדות - עליה נמליץ".

לדבריו, "אנחנו רוצים ממשלה לאומית-ליברלית רחבה שתורכב מישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן. מבחינתנו, לא קיימת שאלה פרסונלית מי יעמוד בראשות הממשלה אלא שאלה עקרונית איזו ממשלה תהיה". הוא אף הדגיש כי "במקרה ובליכוד ובכחול לבן יעדיפו ממשלה רחבה, לא נמליץ על אף אחת מהן על הנשיא".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן בגני התערוכה, הערב/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, ליברמן אמר כי במפלגתו ידרשו את תיקי הביטחון, הקליטה, הבריאות והפנים. במפלגתו גייסו לתפקיד שר הבריאות את פרופ' ליאוניד אידלמן, כשר מקצועי שאינו חבר כנסת. "אין מועמד ממנו מתאים לתפקיד, והוא יהיה שר הבריאות הכי טוב שהיה לנו אי פעם", אמר ליברמן.

ישיבת מפלגת ישראל ביתנו, גני התערוכה, תל אביב 30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן עם רשימת ישראל ביתנו לכנסת, הערב/ראובן קסטרו

"נתניהו עושה הכול לטשטש את המהות האמיתית שבגללן יתקיימו בחירות. ההכרעה האמיתית בבחירות היא בין ישראל של ישראל ביתנו לבין ישראל של ליצמן, דרעי וסמוטריץ'", הוסיף. "אין הבדל בין כחול לבן, אין הבדל בין נתניהו ובין גנץ. שניהם מעדיפים ממשלה צרה עם החרדים והערבים. שלא יהיו אי הבנות בעתיד - לא נהיה שותפים לממשלת הלכה".

ליברמן תקף את הליכוד, שבה לדבריו "הכול פולחן אישיות". הוא הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד "הצביעו בעד ההתנתקות. נתניהו והליכוד משלמים דמי פרוטקשן לחמאס, נתניהו והליכוד טרפדו עונש מוות למחבלים. תגידו לי אתם, מי פה שמאלני? לציניות של נתניהו אין גבולות, לא רק שהוא נזכר בעולים 60 יום לפני הבחירות, אתמול הוא עיכב מטוס שלם עם הורים וילדים בשדה התעופה בקייב כדי שזה יסתדר עם הלו"ז שלו והוא יוכל להצטלם איתם בארץ לצרכי בחירות".

עוד בוואלה!

נעצרו שני אחיו של הנער שנדקר מחוץ להוסטל ללהט"בים בתל אביב

לכתבה המלאה
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן בגני התערוכה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

ליברמן הוסיף כי ישראל ביתנו תתנה את השתתפותה בממשלה הבאה בהכנסת לימודי ליב"ה למסגרות החינוך החרדיות. "נעמוד על כך שחוק הגיוס יעבור בקריאה שנייה ושלישית בנוסח המקורי שלו. כהשלמה לחוק הגיוס, נפעל לחוק שירות אזרחי ולאומי עם סנקציות שיחולו לא רק על חרדים, אלא גם על בני מיעוטים", אמר. "גם תחבורה ציבורית, גיור על ידי רבני ערים יהיו חלק מהדרישות. אנחנו לא נגד חרדים, אנחנו נגד כפייה דתית, אנחנו בעד הפרדה בין דת לפוליטיקה. אנחנו רוצים להוציא את הציבור החרדי ובני המיעוטים ממעגל העוני ולהפוך אותם לחלק אינטגרלי ממדינת ישראל".

הוא הוסיף כי המפלגה תדרוש שהקואליציה תתחייב לחוקק חוק "חובת הצבעה" בבחירות כלליות לכנסת ישראל, בדומה לחוק הקיים במדינות כמו אוסטרליה, בלגיה ולוקסמבורג, על מנת לעלות את אחוז ההצבעה ל-90%. "מי שלא יצביע, ישלם קנס", אמר ליברמן.

ישיבת מפלגת ישראל ביתנו, גני התערוכה, תל אביב 30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
חברי ישראל ביתנו, הערב/ראובן קסטרו
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן בגני התערוכה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן פרופסור לאוניד אידלמן  במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן עם מועמד ישראל ביתנו לתפקיד שר הבריאות לאוניד אידלמן/ראובן קסטרו

רשימת ישראל ביתנו לכנסת:

1. אביגדור ליברמן.
2. עודד פורר
3. יבגני סובה
4.אלי אבידר
5. יוליה מלינובסקי
6. לשעבר חמד עמאר
7. אלכס קושניר
8. מרק אפראימוב
9. לימור מגן תלם
10. ד"ר אלינה ברדץ'
11. שאדי חלול
12. אלכס פרידמן

המאבק על הקול הרוסי: המפגש של נתניהו עם אילטוב ופלוסקוב

במקביל, בזמן שליברמן הציג את רשימת ישראל ביתנו, נתניהו קיים מפגש עם כחמישים פעילי ליכוד מהמטה הרוסי והפציץ תמונה עם שני אנשי ישראל ביתנו לשעבר: רוברט אילטוב, שהיה בעבר יו"ר הסיעה של ליברמן והודח מהרשימה לפני הבחירות האחרונות, וטלי פלוסקוב, שהיתה בעבר ראש העיר ערד מטעם ישראל ביתנו אך בבחירות 2015 עזבה את המפלגה לטובת כולנו. פלוסקוב צפויה כעת להשתבץ במקום ה-35 בליכוד, בשריונים השמורים לכולנו, ואילטוב עובד במטה הקמפיין הרוסי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו עם אילטוב ופלוסקוב בפאב בראשון לציון, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו אמר במפגש, שהתקיים בפאב היודלה בראשון לציון, כי "איווט ליברמן אמר אתמול בגלי צה"ל בעברית שהוא הולך להמליץ על בני גנץ. הוא רוצה את בני גנץ כראש הממשלה. אם מצביעים לליברמן מצביעים בעצם לממשלת שמאל. אהוד ברק כשר ביטחון, יאיר לפיד כשר חוץ, ואם מישהו רוצה להבטיח ממשלת ימין ולא גנץ אז יש רק הצבעה אחת: רק ליכוד. רק ליכוד. ליכוד אחד גדול ימנע ממשלת שמאל".

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully