וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לא פסל רוטציה עם נתניהו - וחזר בו: "אין אופציה כזו"

3.8.2019 / 14:34

באירוע שבת תרבות במודיעין אמר יו"ר ישראל ביתנו כי הוא אינו שולל כהונה ברוטציה עם ראש הממשלה. עם זאת, בסביבתו מיהרו לסגת מהדברים: "הרבה פחות מעניין מי יהיה ראש הממשלה". יו"ר העבודה-גשר פרץ: ליברמן ונתניהו תיאמו את הבחירות, זו הונאת המאה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (שבת) כי הוא אינו שולל כהונה ברוטציה בראשות הממשלה עם נתניהו. בריאיון בשבת תרבות במודיעין, נשאל יו"ר ישראל ביתנו כמה פעמים בנוגע לשאיפותיו לכהן כראש הממשלה, ובתגובה השיב ליברמן כי הוא מעוניין "אך מציאותי ומשתדל לראות את התמונה המלאה".

"אני לא פוסל את האפשרות של רוטציה, אבל משתדל להיות מציאותי ולהביא מספיק מנדטים. את הספקולציות אני משאיר לאחרים. ברור שכל חייל רוצה להיות רמטכ"ל אבל בואו נישאר עם הרגליים על הקרקע", השיב כשנשאל אם הוא אינו שולל ישיבה עם נתניהו ברוטציה. כמה שעות לאחר הריאיון בסביבתו של ליברמן נסוגו: "לא קיימת שום אופציה לרוטציה עם נתניהו, כל המאמץ הוא להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה. הרבה פחות מעניין מי יהיה ראש הממשלה".

במהלך הריאיון שב ליברמן על משנתו נגד מפלגות הימין, וטען כי מכהנים בהן "משיחיים", זאת לאחר שהיה בין הכוחות המרכזיים שהובילו לבחירות המוקדמות. עם זאת, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ תקף היום את ליברמן וטען כי הוא פעל בשותפות עם נתניהו ליישום המהלך.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
לא פוסל רוטציה. ליברמן/ראובן קסטרו

"ליברמן הוא השותף הטוב ביותר שיש לנתניהו לאורך השנים", אמר פרץ בכנס פעילים בסכנין. "הוא השותף שלו לגזענות, השותף שלו לחסינות, השותף שלו למדיניות ההזנחה החברתית, לקריסת מערכת הבריאות ולכך שמיליון ילדים חיים מתחת לקו העוני, הוא שנזכר רק בבחירות שיש עולים חדשים ללא פנסיה".

פרץ הוסיף כי "מצביעים שמתפתים אחרי ליברמן החדש שלא ישכחו שמדובר בזאב גזעני שהתעטף בעור של כבש ושיום אחרי הבחירות יפגשו שוב את אותו ליברמן, ימני קיצוני, שונא את מוסדות אכיפת החוק ורואה בהם אויבים ויעשה הכול לפגוע בהם ולהחליש אותם".

בליכוד הגיבו לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו ומסרו כיף "הדברים של ליברמן הם מסך עשן כדי להסיט את דעת הקהל מכך שנתפס לפני שבוע מנחה פעילים 'ללכת על הראש של נתניהו', ומכוונתו להמליץ על לפיד וגנץ לראשות הממשלה". עוד נכתב בתגובה כי "רק לפני כמה ימים פרסם גרש פישמן, ראש סיעת ישראל ביתנו בנתניה, הנחייה שנתן ליברמן במפגש ראשי סניפים וסגני ראשי ערים, לפיה 'אין להתעסק בשום דבר אחר מלבד לתקוף את נתניהו. זה אומר הכל על כוונותיו של ליברמן".

עמיר פרץ, במהלך כינוס ועידת מפלגת העבודה , אונ' ת"א 31 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"ליברמן הוא השותף של נתניהו". פרץ/ראובן קסטרו

דבריו של פרץ באים לאחר שליברמן האשים אותו בשבוע שעבר ב"דיל" עם נתניהו, לפיו העבודה תיכנס לממשלה הבאה שלו בתמורה לכך שנתניהו יתמוך במרוץ של פרץ לנשיאות. "שני הצדדים יכולים להכחיש את דבר העסקה מהיום עד ה-17 בספטמבר", אמר אז ליברמן, "אבל כל בר דעת שרואה את ההתנהלות של הצדדים ומקשיב למוזיקה של הדברים מבין שבמקרה הנ"ל מדובר בריקוד טנגו לוהט של השניים".

במפלגת העבודה-גשר מיהרו להכחיש את דבריו של ליברמן ואף תקפו: "ליברמן הוא המומחה מספר אחת לעסקאות אפלות. לא נשב עם נתניהו ולא ננהל מו"מ עם נתניהו. נקודה. ברור לחלוטין שגם ליברמן וגם נתניהו רואים את מגמת הזרימה של אנשי ימין לעבודה גשר. היה ראוי למלבין של נתניהו לאורך כל השנים שיצתנע קצת, אבל הוא המומחה לקומבינות ולעסקאות מפוקפקות ולכן הוא ממציא מעשיות שלא היו ולא נבראו. אם נחליט על עסקאות כאלה נדע לפנות למומחה מספר אחד לעסקאות אפלות. הציבור יודע למי להאמין והוא מאמין לנו ולא לשקרים של ליברמן. מציעים לליברמן להסתכל על הדבשת שלו".

(עדכון ראשון: 13:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully