וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדי הליכוד חתמו על הצהרת נאמנות לנתניהו: "לא נקבל תכתיבים"

4.8.2019 / 16:03

בעקבות דבריו של ליברמן על האפשרות שימליץ על מועמד אחר להרכבת הממשלה, כל 40 המועמדים הראשונים בליכוד חתמו על הצהרה שלפיה ראש הממשלה הוא המועמד היחיד מהמפלגה. במערכת הפוליטית הגיבו: "הפרנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני". הליכוד: "המזימה קרסה"

צילום וידאו: רוני כנפו, עריכת וידאו: מתן חדד

כל 40 המועמדים הראשונים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22 חתמו הבוקר (ראשון) על הצהרת נאמנות ותמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת לנוכח דבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לפיו במקרה ונתניהו לא יצליח להקים ממשלה ימליץ על מועמד אחר ממפלגתו. ההצהרה נשלחה הבוקר בוואטסאפ ל-40 המועמדים הראשונים על ידי חבר הכנסת דוד ביטן וכולם השיבו בחיוב. היא פורסמה לראשונה בויינט.

לשון ההצהרה: "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר. אבקש את אישורך בהודעה חוזרת כדי לצרף את שמך לעצומה".

להצהרה אין באמת כל משמעות ממשית, שכן לפי חוקת הליכוד גם כך יו"ר המפלגה הוא המועמד לראשות הממשלה ורק במקרה שהוא מתפטר או מוותר על כסאו מועמד אחר מהרשימה יכול להרכיב ממשלה.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר החתימה כי "תודה לחברות וחברי הליכוד על התמיכה החד-משמעית בי. הליכוד מאוחד מתמיד!".

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

ההצהרה גררה תגובות רבות במערכת הפוליטית. מפלגת כחול לבן מסרה כי "בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו. את המגעים והשיחות שמתנהלות בין גורמים בליכוד לבין כחול לבן, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו".

ח"כ יואב סגלוביץ (כחול לבן) אמר כי "אם כבר חותמים, אז יאללה תחתמו על הסכמתכם לשינוי חוק החסינות, פסקת ההתגברות, אולי 'חוק צרפתי' משופר וכל דבר אחר שישרת אך ורק את נתניהו ולא את המדינה ואזרחיה. קדימה תחתמו, הרי טובת המדינה לנגד עיניכם תמיד".

עוד בוואלה!

"שונא את העובדה שאני מאובטח": אבנר נתניהו העיד בבית המשפט

לכתבה המלאה
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
הצהיר שהוא עשוי להמליץ על מועמד אחר מהליכוד. ליברמן/ראובן קסטרו

במחנה הדמוקרטי אמרו כי "מצעד הבובות של נתניהו ממשיך לסייע לו במסע להיחלץ מאימת הדין. שוחד, מרמה והפרת האמונים לאזרחי ישראל - אלה הפשעים החמורים שבהם הוא חשוד. אם כל מי שרואה עצמו אזרח חופשי במדינה יהודית ודמוקרטית לא יתעשת, ישראל תהפוך מדמוקרטיה לביביקרטיה. לנצח בבחירות האלה זה לא הדבר הכי חשוב, זה הדבר היחידי שחשוב. שמיר, בגין וז'בוטינסקי היו נכלמים לראות את חברי רשימת הליכוד לכנסת ביום הזה".

אהוד ברק, מועמד מס' 10 ברשימת המחנה הדמוקרטי, צייץ בטוויטר כי "ז'בוטינסקי מתהפך בקברו".

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ הגיב גם הוא להצהרת הנאמנות ואמר כי "הפרנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני, כנראה שגם הוא מבין שתמו ימי שלטונו, הליכוד הפך ממפלגה לאומית ליברלית למפלגת סגידה לאיש אחד. ב-17.9 נשנה את סדרי העדיפויות, ונכריע כי בני אדם לפני הכול".

עם זאת, ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) מסר כי הוא חתם על ההצרה "באמונה ובגאווה גדולה". הוא אמר כי "הליכוד היא המפלגה הגדולה הדמוקרטית היחידה בישראל. כל מפלגת דיקטטורה שמעיזה להטיף לנו את מי נבחר בראשנו צריכה קודם כל להביט במראה ולהתבייש עמוקות".

ח"כ דוד ביטן, הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
שלח את ההצהרה למועמדי הליכוד. ביטן/ראובן קסטרו

מהליכוד נמסר כי כל מועמדי הליכוד עד המקום ה-40 חתמו על העצומה, ש"קובעת כי רק ראש הממשלה נתניהו יכהן בתפקיד כראש הממשלה, ולא אף חבר ליכוד אחר, ללא קשר לתוצאות הבחירות הקרובות. גנץ ולפיד שעומדים בראש מפלגה דיקטטורית ושבחרו בעצמם את עצמם ואת חברי הרשימה שלהם, הם האחרונים להטיף מוסר לליכוד - המפלגה הדמוקרטית הגדולה והחזקה בישראל. לפיד וגנץ, שפועלים ללא הרף אחד נגד השני, וחברי מפלגת העבודה שמחליפים יו"ר כל שבועיים, יכולים רק לקנא בחברות וחברי הליכוד שמתייצבים מאחורי יו"ר המפלגה. התסכול שלהם מובן: המזימה להחלפת נתניהו אחרי הבחירות קרסה היום באופן סופי".

(עדכון ראשון: 13:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully