וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייק ניוז" ובוטים: ועדת הבחירות תדון בעתירת ישראל ביתנו נגד הליכוד

3.9.2019 / 16:43

הוועדה בראשות השופט חנן מלצר תקיים דיון בעתירה שהגישה מפלגתו של ליברמן בטענה כי הליכוד מפעילה פרופילים מזויפים ומפיצה ידיעות כוזבות. בין היתר על שיתוף פעולה עם ח"כ טיבי, הבטחת בחירות לאסור ברית מילה, וחלוקת קונדומים "לדפוק את החרדים"

ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר תדון הערב (שלישי) בעתירת ישראל ביתנו נגד הליכוד, בה האשימה מפלגתו של אביגדור ליברמן את מפלגת השלטון בפרסומים של "פייק ניוז" נגדה ברשתות החברתיות. זאת באמצעות אנשי הליכוד ובהפעלת מערך של בוטים שבאמצעותם היא מפרסמת תעמולת בחירות.

"לאחרונה ניכר גידול משמעותי ברשתות החברתיות במספר הידיעות הכוזבות", טענו במפלגתו של ליברמן. "חלקן של הידיעות הכוזבות מפורסם ומופץ על נציגים ופעילים רשמיים של מפלגת הליכוד. פרסומים אלה מופצים במהירות הבזק מחשבון לחשבון על ידי שיתופים' וכך השמועות השקריות משתרשות בתודעת ציבור הבוחרים". בישראל ביתנו, באמצעות עורכי הדין איתן הברמן ומישל נגר, טוענים כי תכלית הפרסומים היא "גרימת נזק בלתי הפיך לסיכוייה האלקטורליים".

בעתירה העלו בין היתר דוגמאות לידיעות הכוזבות, ובהן בין היתר פוסט של מאיר דהן חבר מועצת העיר יבנה מטעם הליכוד, לפיו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסכן את שלומם של אזרחי ישראל בשל ברית שכרת לכאורה עם ח"כ אחמד טיבי. דהן שיתף את הפוסט בקבוצה העונה לשם "צועדים קדימה עם נתניהו". במפלגה הסבירו בעתירה כי הידיעה משוללת כל יסוד וליברמן אינו נוהג להגיע "להסכמות" עם הח"כים הערבים.

חנן מלצר, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
ידון בעתירת ישראל ביתנו נגד הליכוד, השופט מלצר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully