וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ ולוי-אבקסיס באולפן וואלה! NEWS נגד הצהרת גנץ: "אנחנו נגד חרמות"

בריאיון משותף ראשי העבודה-גשר מסתייגים מהאסטרטגיה החדשה של כחול-לבן שקוראת להקמת ממשלה חילונית-ליברלית אחרי הבחירות. "בשביל קול בקלפי יוצרים קיטוב שנאה וחברה שסועה", אמרה לוי-אבקסיס. פרץ: "גנץ נגרר אחרי יאיר לפיד"

צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: אביב ארגז. גרפיקה: אביחי ברוך

ברקע ההכרזה של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי ישאף להקים ממשלה חילונית-ליברלית אחרי הבחירות, "בלי קיצונים ובלי גזענים" ראשי העבודה-גשר, עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס, הצהירו היום (רביעי) כי הם מתנגדים לקו החדש של כחול לבן שפוסל את המפלגות החרדיות. "אני נגד חרמות מכל סוג", אמר פרץ בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "אי אפשר לקחת אוכלוסיות שלמות ולהחרים אותן ולהשחיר כדי לקושש קולות, אנחנו לא שלם. בואו לא נהפוך את המשחק הפוליטי למקום שיורד למקום של חירופים".

"איך מקימים ממשלה כזאת?", תהה פרץ. "השותפים הטבעיים שלו הפכו הליכוד וליברמן?!". פרץ אף קבע כי גנץ "נגרר" אחרי יאיר לפיד לרטוריקה אנטי חרדית: "מי שבאמת אידיאולוג שינק מאביו שנאת חרדים זה יאיר לפיד". לוי-אבקסיס, לצדו, אומרת כי "מה שהפוליטיקאים עושים בשביל הקול בקלפי, יוצר קיטוב, שנאה וחברה שסועה שלנו יהיה קשה אחר כך להבהיר את האווירה".

ריאיון עם עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס, העבודה-גשר אולפן וואלה, 04.09.19. ראובן קסטרו
"אמירות שיוצרות קיטוב". פרץ ולוי-אבקסיס באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בראיון משותף לוואלה! NEWS, פרץ ולוי-אבקסיס שבו על ההתחייבותם שלא לשבת בממשלה בראשות בנימין נתניהו, שלשמה פרץ גם הוריד את השפם בשבוע שעבר. "אני מודיע חד משמעית לא נשב עם נתניהו - נקודה", אמר פרץ. "הודעתי פעם אחר פעם שהרף המוסרי הוא הדבר החשוב ביותר. ביבי לא יכול לשמש דוגמא לנכדים שלי - גם אם יהיה לו משפטן מפולפל שיוציא אותו מהסבך - הרף המוסרי הוא שקובע. גם מבחינת הפערים האידיאולוגיים - יש בינינו תהום אידיאולוגית בנושא החברתי והכלכלי". לוי-אבקסיס מחדדת: "אנחנו לא פוסלים את הליכוד, בליכוד יש שורשים טובים שפעם נשאו את הדגל החברתי. אנחנו לא רק באים להחליף את השלטון שלו אלא את המדיניות הקפיטליסטית החזירית שלו".

גם אם תיווצר סיטואציה של מבוי סתום שעשויה להוביל לבחירות נוספות, ראשי העבודה-גשר סבורים שנתניהו פשוט לא יהיה ראש הממשלה. "נתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא", טען פרץ. "הוא איבד את מקל הקסמים שלו בשני דברים: בנושא הכלכלי כי יש גרעון, כמה עניים, כמה לא מצליחים לקנות דירה - זה המבחן לכלכלן שהוא כל כך קוסם. אבל ביבי איבד גם את הקסם הפוליטי שלו. העובדה שהוא נכשל בהקמת ממשלה לפני מספר חודשים, מביאה לכך שאנשים אומרים שזה לא ביבי שהכרנו. הסיכוי שאני אהיה שר אוצר הרבה יותר גדול מהסיכוי של ביבי להיות ראש ממשלה".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: גוש הימין רחוק מ-61, המפלגות הגדולות מתחזקות

לכתבה המלאה
ריאיון עם עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס, העבודה-גשר אולפן וואלה, 04.09.19. ראובן קסטרו
"מאיפה מגיעה היהירות?", פרץ/ראובן קסטרו

פרץ הוסיף כי "מי שיקבל החלטה זה הליכוד - שיהיו לו שתי ברירות: או להחליף את נתניהו או לפלג את הליכוד - זה מה שיהיה. אני לא מעריך שיש איש ליכוד אחד שחושב שנלך לסיבוב שלישי כי זה יהיה כישלון של הליכוד".

"אנחנו נרים כיפת ברזל חברתית", הכריזו השניים, ככותרת הקמפיין החדש שהעבודה-גשר השיקה אתמול כדי לקדם את התוכנית הכלכלית חברתית של המפלגה. לדברי לוי-אבקסיס, יש "מצב חירום חברתי. לעמיר פרץ היה האומץ לצאת נגד רמטכ"לים כדי להביא לנו את כיפת הברזל הביטחונית. לגלגו עליו, אמרו חי בפנטזיה. הפנטזיה הזאת הביאה שקט לאזרחים. היום אנחנו צריכים לתת להם את השקט הנפשי הזה כדי שיגדלו את הילדים בהם נחת. אנחנו מביאים פתרונות מגיל הלידה עד הזקנה" .

ריאיון עם עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס, העבודה-גשר אולפן וואלה, 04.09.19. ראובן קסטרו
"מצב חירום חברתי", לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

פחות משבועיים לבחירות, בעבודה-גשר חוששים מקמפיין קטלני של כחול לבן שישאב את המנדטים לטובת המפלגה הגדולה, ועלול להוריד אותם מתחת לאחוז החסימה. "יש רגעים שאתה אומר - 'מאיפה מגיעה ההתנשאות הזאת?', מה זו היהירות הזאת? מי אתם? מי אתם שתצהירו הצהרה כזאת מול מפלגת העבודה? מפלגה שהקימה את המדינה, שבזכותה אתם קיימים לדבר עליה במושגים כאלה", תקף פרץ. "ומה שמעניין שהחוצפה הזאת מגיעה דווקא כשאנחנו עולים בסקרים, דווקא כשאנחנו כל רחוקים, אפילו בסקר של וואלה אנחנו כל כך רחוקים מאיזו סכנה כלשהי".

"אני פוגש את המצביעים שלנו שהם הצביעו כחול לבן, אני לא כועס עליהם, הם הצביעו מתוך תחושה שהנה הולכים להחליף את ביבי, אבל זה נכשל", הוסיף פרץ. "מה קורה היום? מפלגת העבודה הושפלה בבחירות האחרונות, חברים שהתכוונו לטוב היו שותפים להשפלתה של מפלגת העבודה. אז אני אומר לך ואני פונה מכאן לחברים במפלגת העבודה: יש לכם ערכים אידיולוגיה, אל תתנו לוותר על ההיסטוריה של בן גוריון, פרס, רבין, אנשים שבנו את המדינה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully