וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש מתנגד להצבת מצלמות בקלפיות; נתניהו: "נמשיך בחקיקה"

מנדלבליט הודיע כי "קיימת מניעה משפטית" לאישור ההצעה שלדבריו "מעוררת קשיים מהותיים ותהליכיים ואחד". יו"ר ועדת הבחירות הזהיר כי היא "עלולה לגרום לתוהו ובוהו". בליכוד אמרו כי הם קיבלו את עמדתו ב"תדהמה" וכי בכוונתו של השר אוחנה להמשיך ולקדם את החוק

קרדיט: הליכוד

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבור כי לא ניתן מבחינה משפטית לקדם חוק שיסדיר הצבת מצלמות בקלפיות ביום הבחירות, עוד פחות משבועיים. במכתב שנשלח היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי ושר המשפטים אמיר אוחנה, קבע מנלדלביט כי יש מניעה משפטית לאשר את הצעת החוק, והוסיף כי היא "מעוררת קשיים משפטיים רבים, מהותיים ותהליכיים כאחד".

מנדלבליט מסתמך על מכתב שנשלח לו עו"ד דין ליבנה, היועץ המשפטי של ועדת הבחירות, בשמו של יו"ר הוועדה השופט חנן מלצר. "לא ניתן לקדם את תזכיר החוק בעת הזו נוכח קשיים יישומיים שעלולים להביא לפגיעה אנושה ביכולת ועדת הבחירות המרכזית לבצע את יום הבחירות כסדרו", נכתב בשם מלצר, שהוסיף: "הבאת התזכיר לחקיקה בעת הזו עלולה לגרום לתוהו ובוהו ביום הבחירות, ולהשבתת היכולת של הוועדה לנהל יום בחירות תקין".

עוד כתב מלצר כי "קבלת שינוי מהותי כל כך לדיני הבחירות בסמיכות כה רבה ליום הבחירות עצמו, תמנע מהוועדה את היכולת לנהל יום בחירות תקין, ואך עלולה בסבירות גבוהה למנוע מחלק מהבוחרים את האפשרות לבחור ואך לגרום לאנדרלמוסיה ותוהו ובוהו בעת קיום הליך הבחירה".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019אביחי מנדלבליט. ראובן קסטרו
"קשיים חוקתיים ומשפטיים רבים". מנדלבליט/ראובן קסטרו

בליכוד מסרו כי הם דוחים את עמדתו של מנדלבליט, שאותה הם "קיבלו בתדהמה", וכי שר המשפטים אמיר אוחנה ימשיך בהליך החקיקה ויביא את ההצעה לממשלה לאחר קבלת חוות הדעת ממנדלבליט. בליכוד האשימו כי "הגורמים המשפטיים, שמחובתם היה לפעול בכל דרך נגד הזיוף הוודאי של קולות, נוהגים בדיוק הפוך מסיבות לא ברורות. מה גם שהצעת החוק להצבת מצלמות מבהירה שלא מדובר בשום תיעוד של ההצבעה מאחורי הפרגוד ושחשאיות הבחירות תישמר בקפדנות".

עוד הוסיפו כי עמדתו של מנדלבליט "מדאיגה במיוחד לאור העובדה שהשופט מלצר קבע שתופעת הזיופים מסוכנת ושיש להילחם בה, ואף העביר קלפיות מהבחירות האחרונות לבדיקת המשטרה".

עוד בוואלה!

מתנה מטראמפ ומתקפות בתוך הגוש: המפלגות נערכות לישורת האחרונה

לכתבה המלאה
טקסי אזכרה ממלכתיים לציון 90 שנה למאורעות תרפט בהשתתפות בנימין נתניהו. מערת המכפלה חברון, 4 בספטמבר 2019. אסתי דזיובוב/TPS, TPS
"נמשיך בחקיקה". נתניהו/TPS, אסתי דזיובוב/TPS

נתניהו הגיב אף הוא ומסר בסרטון שפרסם בתגובה כי הוא "לא יכול להבין את העמדה הזאת" וכי בכוונתו להמשיך ולקדם את החקיקה. לדבריו, הצבת מצלמות היא "הדרך היחידה למנוע גניבת בחירות - ואנחנו יודעים שיש זיופים בקנה מידה גדול".

נתניהו הוסיף "זה דבר שצריך למנוע אותו והדרך הטובה ביותר למנוע אותו היא מצלמות שניתנות למשקיפים. הם לא שמים את זה מאחורי הפרגוד, זה לא יקרה, אבל הם שומרים על טוהר הבחירות".

השרים אוחנה ודרעי הפיצו בשבוע שעבר תזכיר חוק שיתיר לעובדי ועדת הקלפי ולמשקיפים שנשלחים מטעם המפלגות לצלם את הליך ההצבעה. זאת לאחר שהשופט מלצר קיים דיון מיוחד בעניין ואסר לעשות זאת. מלצר קבע כי מי שיוכלו לצלם הם רק מפקחי טוהר הבחירות ומזכירי ועדת הקלפיות, וכי הם יורשו לעשות זאת רק אם יתעורר חשד סביר לביצוע עבירה פלילית במקום, ובאישורו מראש.

(עדכון ראשון: 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully