וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון באולפן וואלה! NEWS: מרד פנימי בליכוד זו גניבת שלטון

שר האוצר שולל כל אפשרות להדחת נתניהו אם לא יצליח להרכיב ממשלה, וטוען שהוא "לא רואה אדם אחד בליכוד שינסה למרוד בו". בנוגע להמשך כהונה של נתניהו תחת כתב אישום אמר כי "אם הוא ימשיך לכהן במסגרת החוק - אז הוא יכהן"

צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: ניר חן. גרפיקה: אביחי ברוך

שר האוצר משה כחלון פוסל על הסף כל אפשרות של מרד פנימי בליכוד או הדחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מראשות המפלגה במידה שהוא לא יצליח להרכיב את הממשלה. "בנימין נתניהו הוא ראש הליכוד ואני חושב שזה דבר לא ערכי, לא מוסרי ואם מדברים על מושגים של לגנוב שלטון - זה גניבת שלטון", הוא אומר בריאיון באולפן בוואלה! NEWS בהתייחס לתרחישים שמעלים בכחול לבן וישראל ביתנו לגבי אפשרות של מרד פנימי אחרי הבחירות.

"אדם הולך לרחוב, עושה קמפיין, מציג את האג'נדה שלו , מציג עשר שנים של עשייה בלתי רגילה בכל התחומים, מגיע הציבור נותן לו 1,200,000 קולות ובסוף אומרים לו - 'לא, עכשיו אתה בחוץ'", אמר כחלון. "בני גנץ יכול להחליט לקבוע מה יהיה אצלו במפלגה, יאיר לפיד יכול לקבוע מה יהיה אצלו במפלגה אבל לא מה יהיה בליכוד ומה יהיה במפלגות האחרות". לדבריו, "אני לא רואה אדם אחד בליכוד שיטיל דופי או ינסה למרוד במנהיגות ראש הממשלה".

משה כחלון בראיון באולפן וואלה חדשות, 10 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא רואה אדם אחד בליכוד מנסה למרוד במנהיגות ראש הממשלה". כחלון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"בני גנץ יכול להחליט לקבוע מה יהיה אצלו במפלגה, יאיר לפיד יכול לקבוע מה יהיה אצלו במפלגה אבל לא מה יהיה בליכוד ומה יהיה במפלגות האחרות"

כחלון, שחזר לליכוד אחרי הבחירות האחרונות והכריז על סוף "כולנו", מקפיד כעת להביע נאמנות מוחלטת לדפי המסרים של מפלגת הבית שלו. כיו"ר כולנו אמר מספר פעמים שראש הממשלה לא יוכל להמשיך ולכהן תחת כתב אישום - כעת הוא מציג עמדה שונה. "אני מאוד מקווה שלא נגיע לזה אבל יש פה בסוף חוק וראש הממשלה השתמש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותו כדי להמשיך ולכהן ולהוכיח את חפותו".

הוא מכדרר שאלות שנוגעות למהות השינוי בעמדה ואומר: "זה לא משנה כרגע. כחלון לא יכול להחליט מה אחרים יעשו. אם ראש הממשלה ימשיך לכהן תחת כתב אישום במסגרת החוק שמאפשר לו - וגם משפטנים גדולים וגם אנשי תקשורת אומרים זאת - אז הוא יכהן".

"לא רוצה לומר גונבים ולא גונבים"

גם בנוגע לחוק המצלמות שאושר בממשלה בתחילת השבוע - בניגוד לקריאת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהתריע מפני חקיקת החוק - כחלון מגבה את הקו הליכודי בצורה מוחלטת. "חוק המצלמות הוא חוק חיוני. מי שמדבר בשם הדמוקרטיה רוצה להביא את רצון העם לידי ביטוי בלי חשדות ובלי חששות. צריך לתת ביטחון לאזרחים בישראל שהרצון שלהם מגיע לידי ביטוי", הוא אומר. "היועץ אמר שהוא לא מתנגד למצלמות אלא שהבעיה היא לוגיסטית וצריך לדבר עם השופט מלצר - אין לי ספק שהענין ייפתר על דעתו של השופט מלצר", הוא מוסיף, בניסיון להסביר מדוע כמה שעות לפני ישיבת הממשלה אמר בריאיון ברדיו שהוא לא רואה מצב שהממשלה תאשר חוק שהיועמ"ש מתנגד לו.

"אין דבר יותר טוב לטוהר הבחירות מאשר מצלמות", הוא קובע, ודוחה את הטענה שמדובר בספין של קמפיין בלבד או הצגה. "במערכת פוליטית ובקמפיין יש המון הצגות. זאת לא הצגה, זו דרישה לבחירות הוגנות. אני לא רוצה לומר גונבים ולא גונבים. הצדק צריך גם להיעשות וגם להראות. ואם אתה יודע שכל הקלפיות בארץ נספרות ואתה מקבל תוצאות אמת אני חושב שכאזרח תרגיש יותר נוח". לדברי כחלון, גם אם היה עדיין עומד בראש כולנו כמפלגה עצמאית, זו היתה עמדתו.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: כחול לבן מובילה על הליכוד, עוצמה יהודית עוברת

לכתבה המלאה
משה כחלון בראיון באולפן וואלה חדשות, 10 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"אם ראש הממשלה ימשיך לכהן תחת כתב אישום - הוא יכהן". כחלון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"אני לא נותן ציונים לאף מפלגה ובטח לא תשמעו ממני לא פסילות או תעודת כשרות. פסילות זה לבית המשפט, לא מהצד הזה ולא מהצד השני"

שבוע לבחירות, סקר וואלה! NEWS וסקרים נוספים חוזים שעוצמה יהודית צפויה לעבור את אחוז החסימה, ובליכוד עדיין מתלבטים כיצד לנהוג כלפי המפלגה. מדבריו של כחלון עולה שבינתיים, המגמה היא להמשיך במסרים נגד המפלגות הקטנות מחשש לאובדן קולות מתחת לאחוז החסימה. "הצבעה למפלגות הקטנות מסכנת את הגוש הימני. מי שרוצה את הימין לא יכול לקבל את זה דרך סוכני המשנה כמו עצמה וימינה", הוא אומר ומתחמק בעקביות מלהביע עמדה ערכית או מהותית כלפי המפלגה שבראשה עומד איתמר בן גביר. "אני לא נותן ציונים לאף מפלגה ובטח לא תשמעו ממני לא פסילות או תעודת כשרות. פסילות זה לבית המשפט, לא מהצד הזה ולא מהצד השני. מי שבית המשפט חשב שהוא לא ראוי, ידע לפסול אותו. צריך להצביע למפלות גדולות ובזה נגמור את העניין. ברגע שמחל יקבל את מירב הקולות ונוכל להגיע ל40 מנדטים, המפה הפוליטית בישראל תראה יציבה וטובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully