וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: עם הקמת הממשלה - נחיל את הריבונות על בקעת הירדן

10.9.2019 / 18:34

כשבוע לפני הבחירות, ראש הממשלה הכריז כי מהלך הסיפוח יבוצע לאחר פרסום תכניתו המדינית של טראמפ. גורם בממשל אמר בתגובה: "אין שום שינוי במדיניות ארה"ב". בימין בירכו: "רגע היסטורי". בשמאל תקפו: "ספין בחירות, פוגע בסיכוי להסדר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: רענן פוגל

נתניהו התחייב להחיל ריבונות בבקעת הירדן - כל הפרטים

  • נתניהו: עם הקמת הממשלה הבאה אחיל את הריבונות בבקעת הירדן
  • רה"מ: מתוך כבוד לנשיא טראמפ אמתין עד להצגת התכנית
  • ימינה: קוראים לנתניהו להעביר החלטת ממשלה, אחרת מדובר בספין
  • כחול לבן: תושבי בקעת הירדן אינם ניצבים בסרט תעמולה של נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הערב (שלישי) כי עם הקמת הממשלה הבאה הוא יחיל את הריבונות בבקעת הירדן ובצפון ים המלח. נתניהו התייחס לתכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הצפויה להתפרסם לאחר הבחירות. "זה מציב בפנינו אתגר גדול והזדמנות גדולה", הדגיש. "זו שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו ביהודה שומרון וגם על אזורים נוספים. מתוך כבוד לנשיא טראמפ אמתין עם החלת הריבונות על כל היישובים עד להצגת התכנית".

"בכוונתי להחיל את הריבונות בתיאום מרבי עם ארצות הברית", הצהיר ראש הממשלה. "הדבר יחייב הקמת קואליציה שמחויבת למדיניות ולעקרונות הללו והיערכות ביטחונית מתאימה. עם הקמת הממשלה הבאה, אחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח. זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל. יחד עם רמת הגולן זוהי חגורת הביטחון החיונית שלנו במזרח".

גורם בבית הלבן מסר בתגובה כי מדיניות ארה"ב כלפי ישראל והשטחים הפלסטינים נותרת ללא שינוי. "אין שום שינוי במדיניות ארצות הברית כרגע", אמר הגורם בממשל טראמפ כשנשאל האם הבית הלבן תומך במהלך של נתניהו. "נפרט על החזון שלנו לשלום לאחר הבחירות בישראל ונפעל לקבוע את הדרך הטובה ביותר להביא ביטחון, הזדמנות ויציבות לאזור".

הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדן בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"אתגר גדול והזדמנות גדולה". נתניהו, היום/ראובן קסטרו

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "תושבי בקעת הירדן אינם ניצבים בסרט תעמולה של נתניהו. כחול לבן הצהירה כי בקעת הירדן היא חלק ממדינת ישראל לעד". עוד הזכירו כי "נתניהו הוא זה שרקם תכנית לוויתור על בקעת הירדן ב-2014. אנו שמחים שנתניהו התעשת ואימץ את תכנית כחול לבן להכרה בבקעת הירדן". בכחול לבן הוסיפו כי "היחסים של מדינת ישראל וארצות הברית מבוססים על אינטרסים וערכים משותפים והם חזקים מכל ראש ממשלה. הספינים של נתניהו על אזרחי ישראל יסתיימו ב-17 בספטמבר".

בימינה מסרו בתגובה להצהרת נתניהו: "אנו קוראים לנתניהו עוד הערב להעביר החלטת ממשלה כפי שהוחלה הריבונות על ירושלים. אין צורך בחקיקה. אנו נתייצב מיידית להצביע בעד. אחרת ידע כל עם ישראל כי מדובר בספין פוליטי זול שנועד לקושש קולות ותו לא".

עוד בוואלה!

מנדלבליט: לא לחצנו על עדי מדינה למסור גרסאות שקריות בתיקי נתניהו

לכתבה המלאה
הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדן בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מפת ההכרזה שהציג הערב נתניהו/ראובן קסטרו

במחנה הדמוקרטי תקפו את נתניהו לאחר ההצהרה. "כל מהלך חד צדדי של סיפוח פוגע בביטחון המדינה ומונע את חידוש המו"מ להסדר. מוזר שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים נזכר במהלך כל כך דרמטי פחות משבוע לפני הבחירות. נתניהו שוב מספסר בדברים רציניים על מזבח הישרדות אישי. כמו כל הבטחה ריקה של נתניהו היא נאמרת תחת אזהרה".

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, אמר בתגובה כי "אנחנו מחכים ליום שבו ביבי יעשה ספין בנושא מצב החירום החברתי ביוקר המחיה. אנחנו מציעים להחיל את הריבונות על מעמד הבניים הקורס ועל מאות אלפי ילדים מתחת לקו העוני. ביבי אחוז פחד להפסיד בבחירות כי הוא יודע שבני בגין היה הסימפטום לעזיבת עשרות אלפי מצבעי ליכוד בשבועות האחרונים אל העבודה-גשר".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה יצא נגד הצהרתו של נתניהו. לדבריו, "זה לא רק ספין בחירות. חזון האפרטהייד של הימין מורכב משני מהלכים מקבילים - מחיקת מעמדם האזרחי של הערבים בישראל וסיפוח השטחים. הם לא רוצים להפוך את הגדה המערבית לחלק ממדינת ישראל, הם רוצים להפוך את מדינת ישראל לשלוחה של הגדה המערבית".

הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדן בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו וחברי הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

ראש מועצת בקעת הירדן, דויד אלחייני, בירך את ראש הממשלה. "ב-11 שנות כהונתי, שהיו רוויות דאגה לעתידה של הבקעה שלנו, אני מודה שהרגע הזה הוא אחד החשובים והמרגשים ביותר שחוויתי כראש המועצה", אמר אלחייני. "אני מודה מעומק ליבי לראש הממשלה בנימין נתניהו שהפך את הרגע הזה, בהכרזתו בכפר המכביה, ללא פחות מאשר רגע היסטורי למדינת ישראל".

ישראל כץ ויואב גלנט בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
יואב גלנט וישראל כץ בכפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו

לפני ההצהרה, מפלגות כחול לבן והמחנה הדמוקרטי הגישו עתירות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בדרישה לאסור שידור ישיר, בטענה כי מדובר בשידורי תעמולה. עם זאת, מלצר דחה את העתירה וקבע כי כלי התקשורת יפסיקו מיוזמתם את השידור הישיר אם ימצאו כי אכן מדובר בשידורי תעמולה.

במחנה הדמוקרטי נימקו את עתירה בכך ששידור חי מהצהרת נתניהו, כשבוע לפני הבחירות, הוא בגדר תעמולה אסורה "במערכות בחירות קודמות, שודרו מסיבות העיתונאים בעיכוב של 10 דקות", ציינו בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד אורי הברמן.

בכחול לבן טענו בעתירתם כי נתניהו ביצע אמש מעשה דומה במסווה של הודעה ביטחונית. "כחול לבן קוראת לשופט מלצר לאכוף את תקנות תעמולת הבחירות ולכלי התקשורת לפעול בהתאם", נמסר מהמפלגה.

(עדכון ראשון: 16:50)

יואל אדלשטיין בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
יולי אדלשטיין בכפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו
גדעון סער ויובל שטייניץ בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
גדעון סער ויובל שטייניץ בכפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו
אמיר אוחנה ומיקי זוהר הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מיקי זוהר ואמיר אוחנה בכפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו
גילה גמליאל בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
גילה גמליאל בכפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully