וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יביא את חוק המצלמות להצבעה במליאה, ישראל ביתנו תיעדר

10.9.2019 / 17:42

ראש הממשלה הסביר כי יביא את החוק להצבעה, אף על פי שלא צפוי לה רוב. "נוכל לדעת מי בעד זיוף ומי נגד", אמר. חברי הכנסת של ישראל ביתנו לא יגיעו לדיון ולהצבעה על החוק במליאה כדי להימנע מאי נעימות. אתמול נפל החוק בוועדה המסדרת לקידומו בהליך מזורז

צילום: ערוץ הכנסת

חוק המצלמות שמקדמת הממשלה, שנועד לאפשר למשקיפים המזוהים פוליטית לצלם מצביעים בקלפיות, יובא להצבעה מחר (רביעי) לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. למרות שלא צפוי להצעה רוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר כי המטרה היא להביך את המתנגדים לחוק, בין היתר את סיעת ישראל ביתנו והעומד בראשה ח"כ אביגדור ליברמן. לדבריו, "נביא את החוק להצבעה כדי שנוכל לדעת מי בעד זיוף קלפיות ומי נגד".

עם זאת, להצעת החוק לא צפוי רוב לאור התנגדותו של ליברמן. עד כה, בליכוד לא הצליחו להגיע לפשרה עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר. החוק יובא להצבעה אף על פי שהוא נפל אתמול בוועדה המסדרת בתום דיור סוער, לאחר שההצבעה עליו הסתיימה בשוויון 12. כדי להימנע מאי נעימות - חברי הכנסת של ישראל ביתנו לא יגיעו מחר לדיון ולהצבעה על חוק במליאה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
"שנוכל לדעת מי בעד זיוף קלפיות ומי נגד". נתניהו/AP

גם המאמצים של הליכוד להגיע להסכמה עם ועדת הבחירות המרכזית כשלו, לאחר שיו"ר הוועדה השופט מלצר הודיע אתמול לח"כ דוד ביטן כי הוא דוחה את הצעתו להוסיף על 3,000 הפקחים מטעם הוועדה, גם אפשרות לתעד כ-2,000 תעודות זהות של מצביעים בקלפיות שבהן התעורר חשד לאי סדרים או זיופים. מלצר אמר לביטן כי הצעתו הינה מספיקה ולוועדה את יש את הכלים איך להתמודד עם חשדות מסוג זה.

עוד בוואלה!

שבוע לבחירות: כמה בעלי זכות בחירה חיים בישראל? כל הנתונים

לכתבה המלאה
דיון בכנסת בנושא חוק המצלמות. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת,
הדיון בחוק המצלמות, אתמול/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ההצבעה בוועדה הייתה על אישור למתן פטור מחובת הנחה, אותו היו אמורים חברי הכנסת לאשר ברוב קולות כדי לקדם את החוק בהליך מזורז לאישור במליאה. לאור התנגדותה של נציגת ישראל ביתנו יוליה מילנובסקי והיעדרותו של ח"כ רועי פולקמן - החוק נפל. עם זאת, הצעת החוק הונחה בכל זאת על שולחן הכנסת הצעת חוק המצלמות.

ליברמן אמר אתמול כי "חוק המצלמות של נתניהו הוא חוק גניבת הבחירות". בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן כי "הכול מסך עשן לכניעה לטרור בדרום על מנת להסיט את הדיון מכל נושא דת ומדינה והכניעה של נתנייהו לחרדים ומשיחיים. הוא לא מדבר על המצלמת במגזר החרדי. נדרוש מיו"ר סיעת הליכוד שיתמוך בהסתייגות ישראל ביתנו לפיה כל המצלמות יוצבו על ידי נציגי ועדת הבחירות ובמקומות שבהם ימליץ מלצר", הוסיף ליברמן, "מטרת חוק המצלמות היא להפריע למהלך הבחירות. אנחנו בעד פיקוח על הבחירות, נתניהו בעד גניבת הבחירות. לא ייתכן שהפיקוח על הבחירות ינוהל בידי מיליציה פרטית של נתניהו".

עיקרי תזכיר חוק המצלמות. עיבוד תמונה
עיקרי תזכיר חוק המצלמות/עיבוד תמונה

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף אף הוא את נתניהו לאחר שהחוק לא צלח את הוועדה ואמר אתמול כי "חשפנו את תרגיל ההונאה של נתניהו. במקום לעסוק בירי על הדרום, נתניהו רצה שנעסוק בקונספירציות. במקום שנעסוק במערכת הבריאות והחינוך - הוא רצה שנעסוק בשקרים. בימים הקרובים נתניהו ימשיך בספינים שלו - הוא ינסה לשבש את יום הבחירות, לערער על תוצאות הבחירות והוא עלול להחזיר את החוק הזה. אנחנו לא נאפשר לו". חברו למפלגה, ח"כ יאיר לפיד, כינה את נתניהו "לוזר סדרתי שכולם סוחטים אותו".

(עדכון ראשון: 15:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully