וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצהרת נתניהו: בקשה להאשים את יועצו בביזיון בית המשפט

יו"ר ועדת הבחירות הורה ליונתן אוריך להתייצב "ולהיות נכון לאפשרות שייחקר" בעקבות טענתו כי הצהרת נתניהו לא תכלול תעמולת בחירות. לאחר שדבריו של נתניהו כללו אמירות פוליטיות מובהקות, ביקשו בכחול לבן ובמחנה הדמוקרטי להאשימו בכך שמסר פרטים לא נכונים לוועדה

צילום: רוני כנפו, עריכה: רענן פוגל

כחול לבן והמחנה הדמוקרטי מבקשות היום (רביעי) להאשים את יועצו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, בביזיון בית המשפט - וזאת בעקבות פרטים לא נכונים שמסר כביכול בתצהיר שהגיש אתמול לוועדת הבחירות. יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, קבע דיון בעניין מחר - והורה לאוריך להתייצב "ולהיות נכון לאפשרות שייחקר על התצהיר שהגיש אמש".

אתמול, לפני נאומו של ראש הממשלה בו הכריז על כוונתו לספח את בקעת הירדן, ביקשו כחול לבן והמחנה הדמוקרטי ממלצר להורות לגופי השידור להעביר את נאומו של נתניהו בעיכוב של עשר דקות, כך שיוכלו לסנן ממנו תעמולת בחירות אסורה.

הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדן בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
תקף את לפיד וגנץ בהצהרתו. נתניהו מודיע על כוונתו לספח את בקעת הירדן, אתמול/ראובן קסטרו

הליכוד השיב למלצר, בתגובה שנתמכה בתצהיר של אוריך, כי "דבריו של המשיב 2 (נתניהו), שיאמרו במסגרת מסיבת העיתונאים - יש להם ערך חדשותי-אינפורמטיבי מובהק, אשר מטבע הדברים עשוי לזכות לסיקור תקשורתי רחב וסקרנות מטעם הציבור. אין מדובר בתעמולת בחירות אסורה ולפיכך אין מקום ליתן את הצו המבוקש".

על בסיס הדברים האלו דחה מלצר את הבקשה ואפשר לגופי התקשורת להעביר בשידור חי את נאומו של ראש הממשלה. אלא שבסופו של דבר כללו דבריו של נתניהו אמירות פוליטיות מובהקות כגון "השאלה היא מי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. אני או גנץ ולפיד. גנץ ולפיד כבר אמרו שהם יעקרו 80 אלף מתיישבים - אצלי אף אחד לא ייעקר".

עוד בוואלה!

רוסיה מזהירה את נתניהו: "סיפוח הבקעה עלול להוביל להסלמה"

לכתבה המלאה

אוריך כבר העיד בבחירות הקודמות בפניו יו"ר ועדת הבחירות, בדיון שעסק בטענה כי הליכוד הפיץ תעמולת בחירות באופן אנונימי באמצעות חשבונות פיקטיביים ("בוטים" או פייקים") ברשתות החברתיות. אוריך, מנהל הניו מדיה בקמפיין הליכוד, אמר אז בעדותו כי "הליכוד לא מפעיל אפילו בוט אחד, או רשת אחת. כל הפעילות הדיגיטלית של הליכוד מדווחת. אנחנו מגישים כל התקשרות עם ספק חיצוני למבקר המדינה. אנחנו איננו מפעילים שום רשת מהסוג שעלה באותו פייק-תחקיר, שאתם עושים עליה סיבוב די מביך. אין שום רשת, אין שום בוטים, זה הכל קשקוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully