וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לו"ז צפוף ולא גוף חוקר": מלצר דחה את בקשת נתניהו לפגישה אישית

15.9.2019 / 15:13

יו"ר ועדת הבחירות דחה את בקשת ראש הממשלה לכינוס "ישיבת חירום" שנועדה להבטיח "שלא תהיה גניבת בחירות". הפנייה הוגשה בעקבות טענות לזיופים לאחר תחקיר ב"מעריב" על התנהלות המשטרה בבדיקת הקלפיות החשודות. "אין בידנו סמכות להנחות את המשטרה", נכתב בהודעת הוועדה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביעד בללי

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, דחה היום (ראשון) את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו בנימוק כי הוועדה אינה גוף חוקר וכי סדר יומה צפוף. נתניהו זימן אתמול את מלצר לישיבת חירום "כדי להבטיח שלא תהיה גניבת בחירות".

"בדעת רוב חברי הנשיאות, הוחלט שלא להפגש באופן אישי עם ראש הממשלה ועם אף אחד מראש המפלגות, וזאת נוכח סדר הזמנים הצפוף, ונוכח העובדה שהוועדה אינה גוף חוקר ואין בידה את הסמכות הקונקרטית להנחות את המשטרה", נכתב בהודעה מנומקת שהוציאה הוועדה מטעמה.

בנוסף ציינה הוועדה בהודעתה כי היא והיו"ר מלצר "עשו ופעלו רבות מול המשטרה והפרקליטות לזרז את החקירות. עם זאת, הוחלט כי ראש הממשלה וכן כל אחד מראשי המפלגות שמעוניין בכך, יכולים אם יחפצו בכך לפנות בכתב לוועדה".

תשובת הוועדה ניתנה לאחר דרישה נתניהו לקיים פגישה אישית עם מלצר, עם מנכ"לית הוועדה ועם היועמ"ש של הוועדה. בעקבות פניית ראש הממשלה פנו גם ראשי מפלגות אחרים בתביעה, שהיה ותתקיים פגישה עם ראש הממשלה, גם הם רוצים להיפגש עם מלצר - ואולם זו נדחה.

השופט חנן מלצר, דיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
יו"ר ועדת הבחירות מלצר/ראובן קסטרו

בתגובה לסירובה של וועדת הבחירות לקבלו, הגיע נתניהו לכנסת ומסר דברים על הזיופים בבחירות האחרונות. לדבריו הצטרפו השרים יריב לוין, גלעד ארדן, אמיר אוחנה, עמית הלוי ומשקיפים שחשפו בשידור חי לוטענת הליכוד עדויות שטרם נבדקו. ואולם הובאו לשולחנה של ועדת הבחירות.

עוד בוואלה!

נתניהו לוואלה! NEWS: "אני מסית נגד הערבים? אין לי על מה להתנצל"

לכתבה המלאה

"ממצאים חמורים"

בליכוד נתלים בתחקיר של העיתונאי קלמן ליבסקינד שפורסם בסוף השבוע ב"מעריב", ממנו עולה שבמסגרת חקירת המשטרה של הזיופים בבחירות האחרונות, רוב המשקיפים בקלפיות החשודות לא קיבלו פנייה מהמשטרה. בליכוד מגדירים את התחקיר כ"מטלטל" ואת הממצאים "חמורים" ונתניהו זימן בתגובה התייעצות בהשתתפות השרים יריב לוין, אמיר אוחנה, גלעד ארדן ונציג הליכוד בוועדת הקלפי, חבר הכנסת דוד ביטן, שבסופה הוחלט לזמן את השופט מלצר. "התחקיר המטלטל חושף שהמשטרה פנתה רק ל-2 מתוך 82 חברי וועדות קלפי שדיווחו על זיופים, שבזכותן בל"ד עברה את אחוז החסימה והליכוד איבד שני מנדטים. אם תלונות הליכוד היו נבדקות בזמן ישראל לא הייתה נמצאת כעת בסבב הבחירות הנוכחי", נמסר בהודעת הליכוד.

ועדת הבחירות הודיעה אמש כי ח"כ דוד ביטן פנה למנכ"לית הוועדה, עו"ד אורלי עדס, והביא בפניה את דרישת ראש הממשלה להיפגש עם כבוד השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. עוד נמסר כי הפנייה הזו, כמו כל פנייה אחרת בנושא, תובא להכרעת נשיאות ועדת הבחירות המרכזית בישיבה המיוחד שהתקיימה הבוקר.

בעקבות פניית הליכוד, יו"ר כחול לבן בני גנץ קרא אתמול לשופט מלצר שלא להיפגש לנתניהו מאחר שהוא "עושה ספין פוליטי שמטרתו לייצר דה-לגיטימציה לתהליך הדמוקרטי". כמו כן, הוא קרא למשטרת ישראל ולוועדת הבחירות "להיערך למניעת כל שיבוש של יום הבחירות באמצעים פיזיים וטכנולוגיים. אחרי שנים שהוא מנסה לפגוע באמון הציבור במשטרה, בפרקליטות ובבית המשפט - עכשיו הגיע תורה של ועדת הבחירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לוואלה! NEWS ב-14 בספטמבר 2019. ניב אהרונסון
נתניהו/ניב אהרונסון

גנץ הוסיף כי "נתניהו מייצר דה לגיטימציה בכדי שיוכל להתעלם מתוצאות הבחירות. נתניהו מוכן לשבור את כללי המשחק הדמוקרטים, לעשות סיבוב על גוף ממלכתי והכל כדי להקים ממשלת חסינות קיצונית. כל מי שלא רוצה לראות פה בשבוע הבא ממשלה שרומסת את כל עקרונות הדמוקרטיה חייב לצאת ולהצביע כחול לבן כדי שלא נתעורר יום אחרי הבחירות עם ראש ממשלה חסר מעצורים".

אחרי הבחירות האחרונות באפריל המשטרה פתחה בחקירה של תלונות לגבי זיופים, ובין היתר של 140 קלפיות שהליכוד טען שנעשו בהם זיופים. יצוין כי מהחקירה עלו עד כה ראיות רק לשני מקרים נקודתיים של זיופים - שבוצעו על ידי ש"ס והליכוד, אך בליכוד אומרים בשבועות האחרונים כי הזיופים משחקים לטובת בל"ד. בליכוד ניסו בשבועות האחרונים לקדם מהלך שיאפשר הצבת מצלמות בידי המשקיפים המפלגתיים בקלפיות, אך בשבוע שעבר כשלו בניסיון להעביר בחקיקת בזק חפוזה את "חוק המצלמות".

(עדכון ראשון: 13:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully