וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מכחישים: אין שום סיבה או רצון ללכת לבחירות נוספות

18.9.2019 / 21:30

בכירים במפלגה, בהם גם מקורביו של נתניהו, העלו לאחרונה אפשרות לפיה יאלצו ללכת לבחירות נוספות אם לא יצליח להרכיב ממשלה בראשותו. נתניהו מעונין להפעיל לחץ על מפלגות בגוש המרכז-שמאל לחבור לגוש הימין, ובליכוד פרסמו הודעה שבה מתנערת המפלגה רשמית מתרחיש הבחירות

נתניהו: בקרוב ניכנס למו"מ כדי להקים ממשלה ציונית חזקה/סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ליר שפיגלר

הליכוד מודיע הערב (רביעי) כי "אין שום סיבה או רצון ללכת לבחירות נוספות", זאת למרות שבכירים במפלגה - וגם מקורביו של ראש הממשלה - מעלים שוב ושוב בימים האחרונים את התרחיש של בחירות שלישיות במידה והוא לא יצליח להרכיב ממשלה בראשותו. עם זאת, מכיוון שכרגע נתניהו מעונין להפעיל לחץ על מפלגות בגוש המרכז-שמאל לחבור לגוש הימין, בליכוד מתנערים רשמית מתרחיש הבחירות הנוספות ומאשימים את ראשי כחול לבן בהפצת הספין.

בהודעה מטעם הליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו לא פוסל אף מפלגה ציונית ולכן אין שום סיבה או רצון ללכת לבחירות נוספות. מדינת ישראל זקוקה בעת הזאת לממשלה ציונית חזקה ולא לממשלה שנשענת על מפלגות ערביות או לבחירות נוספות. לאחר שגיבשנו היום את בלוק מפלגות הימין, נפנה בימים הקרובים לכל המפלגות הציוניות ונתחיל במו"מ מיידי".

נתניהו "מתחיל במו"מ" למרות שנשיא המדינה ראובן ריבלין טרם הטיל עליו את הרכבת הממשלה. בבית הנשיא מתכננים להתחיל ביום ראשון את סבב ההתייעצויות של נציגי המפלגות, בכפוף לקבלת התוצאות הרשמיות, שבסופו הנשיא אמור להכריע מי יהיה המועמד שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה. נתניהו אמנם ביסס היום "בלוק ימני" של גוש הימין-חרדים שימליץ עליו אצל הנשיא אולם מתוצאות הבחירות יש בגוש רק 56 מנדטים, ולא הרוב של 61 הדרוש כדי לקבל באופן מיידי את המנדט להרכבת הממשלה.

עוד בוואלה!

תוצאות כמעט סופיות: יתרון קל לכחול לבן, לנתניהו אין רוב

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו במטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"מוכנים לדון עם גנץ אם הוא מסיר את הפסילה של נתניהו". מפלגת הליכוד עם נתניהו בגני התערוכה, אתמול/ראובן קסטרו

לאחר פרסום תוצאות ספירת מרבית הקולות בבחירות, נתניהו הצהיר כי "קיימות שתי אפשרויות - או ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת שמדינת על המפלגות הערביות. ובעת הזו יותר מאי פעם, אסור שתקום ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה מסוכנת כזו".

נתניהו מסר את ההצהרה בפתח ישיבת סיעת הליכוד, שהתכנסה במלון אוריינט בירושלים, אחרי שנפגש עם ראשי סיעות הימין. הוא התייחס לתוכן הפגישה ואמר: "החלטנו פה אחד שהולכים יחד למשא ומתן להקמת ממשלה בראשותי. מתוך נציגות אחת משותפת של כל המפלגות. השר יריב לוין יעמוד בראשה עם נציגים מכל המפלגות".

ההצהרות של נתניהו נועדו "לסנדל" את כחול לבן וגנץ לאפשרות אחת ויחידה של כניסה לממשלה בראשות נתניהו, באמצעות דה-לגיטימציה לרשימה המשותפת, שמהווה חלק מהגוש החוסם לנתניהו. זאת, אף שעדיין לא הוסכם בכלל על כך שתתמוך בגנץ בסבב הממליצים אצל הנשיא.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד במלון אוריינט, ירושלים 18 בספטמבר 2019. צילום: אסתי דזיובוב/TPS, אתר רשמי
נתניהו "מתחיל במו"מ" למרות שהנשיא טרם הטיל עליו את הרכבת הממשלה. נתניהו בישיבת הסיעה, היום/אתר רשמי, צילום: אסתי דזיובוב/TPS

השר יריב לוין הסביר בישיבה שבכוונה היא לפנות עם הבלוק הימני לכחול לבן וללחוץ עליהם לוותר על הפסילה האישית של נתניהו. "אנחנו לא מקבלים את זה, ואם בכלל רוצים לדון על אחדות הם צריכים לשים בצד את הוטו והפסילות שלהם", אמר. "הדלת פתוחה למשא ומתן עם גנץ. כדי לפתוח משא ומתן אנחנו אומרים שאנחנו מוכנים לדון עם גנץ אם הוא מסיר את הפסילה של נתניהו". לדברי לוין, התרחישים האפשריים הם צירוף של מפלגה מהמרכז-שמאל, או שכחול לבן יוותרו על פסילת נתניהו ופסילת החרדים - או שהולכים למערכת בחירות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully