וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל פרץ נגד שקד בשיחה סגורה: צריכה להסיק מסקנות

19.9.2019 / 19:04

תוצאות הבחירות שבהן קיבלה ימינה בראשות שרת המשפטים לשעבר 7 מנדטים התקבלו באכזבה, וכעת נשלפים הסכינים. רעיית שר החינוך, שוויתר על המקום הראשון למען שקד, תקפה אותה בשיחה שתוכנה הגיע לידי וואלה! NEWS. שקד: האיחוד בימין הגדיל את הכוח של הציונות הדתית

צילום: אבי כהן, עריכה: ליר שפיגלר

איילת שקד צריכה להסיק מסקנות, בבחירות הבאות לא נרוץ באותה מתכונת - כך אמרה אתמול הרבנית מיכל פרץ, רעייתו של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ בשיחה שתוכנה הגיע לידי וואלה! NEWS. "נצטרך לחשוב בפעם הבאה אם זה יהיה איתנו או בלעדינו אבל ברור שזה לא ייראה אותו דבר ולא יהיה באותה מתכונת אם נלך שוב לבחירות".

פרץ הייתה מהמתנגדות לשילובה של שקד בראש רשימת הימין המאוחדת בבחירות האחרונות, ולמרות זאת, בעקבות הסקרים שניבאו לרשימה כזו יותר מ-10 מנדטים, בעלה ויתר ברגע האחרון על מקומו לטובתה. כעת, אחרי שהשיגה בבחירות רק שבעה מנדטים, מנדט פחות ממה שהיה למפלגה כשבנט ושקד היו חלק ממנה, קיימת אכזבה גדולה, והסכינים נשלפים.

"כל אחד צריך להסיק מסקנות אבל השאלה אם הם (בנט ושקד) יודעים", אמרה מיכל פרץ באותה שיחה שקיימה אתמול. לדבריה, אם בעלה היה עומד בראש רשימה כזו "בכלל אין לי ספק, התוצאה הייתה אחרת לגמרי", כשכוונתה לטובה יותר. עם זאת, הסבירה כי אחרי שהוא ויתר על המקום הראשון "זה היה ברור לי, ידענו שזה הולך להיות 7 או 8 מנדטים אבל לא כל דבר אפשר לעצור באמצע".

מיכל פרץ. עטרה גרמן, סרוגים, אתר רשמי
"שקד צריכה להסיק מסקנות", מכיל פרץ/אתר רשמי, עטרה גרמן, סרוגים

פרץ נשאלה באותה שיחה על המשך דרכו הפוליטית של בעלה, "כרגע הוא שר חינוך ולא מתכוון כרגע לפרוש".

הדברים של פרץ מבטאים את האכזבה של בעלה שעזב לפני שבעה חודשים קריירת חינוך מפוארת במכינה קדם צבאית מהמובילות בציונות הדתית, ונעתר לבקשה להתמנות ליו"ר הבית היהודי, אחרי נטישתם של בנט ושקד. מאז, הוא העלה את המפלגה על מסלול, ובבחירות הקודמות השיגה המפלגה שהתאחדה עם האיחוד הלאומי 5 מנדטים ונציג אחד נוסף ששוריין בליכוד.

אחרי שבנט ושקד לא עברו את אחוז החסימה, וישראל הלכה לבחירות חוזרות, פרץ לא היה מהתומכים הנלהבים לאיחוד איתם, והתנגד לשיבוץ שקד במקום הראשון בימינה. ימים אחדים לפני הגשת הרשימות הוא נאלץ להתפשר ולוותר על המקום הראשון בטענה כי שקד תוכל להביא קהלים חדשים, בהם חילונים, לתמיכה במפלגה, דבר שהתברר כלא נכון בבחירות האחרונות.

עוד בוואלה!

ליברמן תוקף את נתניהו: הפסק עם השטיקים והטריקים, שב עמי ועם גנץ

לכתבה המלאה
איילת שקד במהלך עצרת מפלגת ימינה 18 בספטמבר 2019. אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
חרף הביקורת, נבחרה לעמוד בראשות המפלגה. שקד בעצרת ימינה, אתמול/אתר רשמי, אהוד אמיתון/TPS

שקד, הובילה את הרשימה בבחירות האחרונות אך לא נלחמה מספיק כדי לשריין את עוצמה יהודית ברשימה המאוחדת, בין היתר בשל התנגדות של נפתלי בנט. במהלך הקמפיין התמודדה עם קמפיין גוועלד של נתניהו שבו הצהיר "לא להצביע" למפלגתה ואף טשטש לאורך השבועיים האחרונים את התשובה לשאלה - האם עוצמה יהודית תעבור את אחוז החסימה, בין היתר כדי להחליש את ימינה.

מטעם איילת שקד נמסר בתגובה: "האיחוד בימין הגדיל את הכוח של הציונות הדתית בפוליטיקה הישראלית והעובדה שהרב רפי ימשיך ויהיה שר החינוך היא דבר מבורך. לו לא הייתי מאחדת את המפלגות והיינו רצים בנפרד, כולנו לא היינו עוברים את אחוז החסימה".

מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
פרץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully