וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על גנץ ולא על נתניהו: ישראל ביתנו לא תמליץ על איש לנשיא

יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן הכריז על הצעד במסיבת עיתונאים בירושלים, שעות אחדות לפני שנציגות הסיעה תגיע לבית הנשיא ותודיע לריבלין על ההחלטה. "הדרך היחידה לצאת ממבוי סתום היא להקים ממשלת אחדות לאומית ורחבה אבל קודם כל מורכבת משתי המפלגות הגדולות", אמר

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הכריז היום (ראשון) בישיבת סיעה בירושלים כי סיעתו לא תמליץ הערב אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה הבאה, כפי שפורסם בוואלה! NEWS מוקדם יותר היום. "החרדים הם יריב פוליטי אבל לא אויבים, הרשימה המשותפת הם אויבים. איפה שהם יהיו, אנחנו נהיה בצד השני של המתרס", פתח ליברמן את הצהרתו. והבהיר כי לאור המצב סיעתו לא תוכל להמליץ גם על יו"ר כחול לבן בני גנץ.

יו"ר ישראל ביתנו המשיך ותקף את הרשימה המשותפת: "יש בתוך כנסת ישראל מפלגה שמנסה להרוס אותנו מבפנים, ובמקרה הטוב, מקומם בפרלמנט ברמאללה ולא בישראל. לכן לא נוכל להמליץ גם על בני גנץ. לכן ההמלצה שלנו לנשיא שלא נוכל להמליץ על אף אחד".

"אנחנו לא מעלים שום קשיים, לא שולפים שום שפנים חדשים", אמר ליברמן בהצהרתו טרם הגעתה של סיעתו אל בית הנשיא הערב בשעה 20:00. "כל הדרישות שלנו הופיעו במערכת הבחירות, פרסמנו את עשרת הדברות של ישראל ביתנו בדת ומדינה, בביטחון, חברה וכלכלה ובעידן הפייסבוק וגוגל קל מאד לבחון את הדברים האלה. לכן, אין סעיפים חדשים, אנחנו לא מעלים בדרישות אלא חוזרים על אותן הבטחות לבוחר".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו במלון יד השמונה, 22 בספטמבר 2019. צילום מסך
לא ימליץ על איש. ליברמן, היום/צילום מסך

עוד אמר ליברמן כי "הדרך היחידה לצאת ממבוי סתום היא להקים ממשלת אחדות לאומית ורחבה אבל קודם כל מורכבת משתי המפלגות הגדולות. לכן לא יכול להיות שאזרחי ישראל ילכו לבחירות רק בגלל ויכוח מי הראשון ומי השני. שמחתי לראות ששתי המפלגות הגדולות הגיעו למסקנה שדיברנו עליה בבחירות, ממשלת אחדות".

ליברמן הכחיש תיאום בינו לבין כחול לבן או גנץ ואמר כי "אני מקווה שהנשיא יקח פה הובלה, מבחינתי שיזרקו מטבע או יילכו מכות. מה שחשוב זה להקים ממשלה".

בשבוע שעבר הסבירו גורמים במפלגה כי החלטה כזו עשויה להתקבל אם ואף אחד מהמועמדים לא יתחייב להקים ממשלת אחדות ליברלית עם הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו.

בהמשך הערב יגיעו חברי הרשימה לבית הנשיא, ויודיעו לריבלין על החלטתם. חברי ישראל ביתנו יהיו האחרונים להגיע הערב אל בית הנשיא, לאחר הגעתם של חברי כחול-לבן, הליכוד, הרשימה המשותפת וש"ס.

עוד בוואלה!

מבן גוריון ועד לבני: הרכבות הממשלה שהסתבכו לאורך ההיסטוריה

לכתבה המלאה
מועדי סבב ההמלצות של הסיעות אצל נשיא המדינה. אתר רשמי
מועדי סבב ההמלצות של הסיעות אצל נשיא המדינה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully