וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי לגנץ: "אל תיתן את הגב שלך, זה מסוכן - תיצמד לנתניהו"

24.9.2019 / 20:11

יו"ר ש"ס קרא לראש הממשלה ויו"ר כחול לבן "לא להרפות" עד שתורכב ממשלת רחבה. "שמעתי שנתניהו הסכים לרוטציה", הוסיף. לטענתו, גנץ "ראוי להיות מנהיג עם ישראל", אך במפלגתו מנסים למנוע ממנו ומנתניהו להגיע להבנות: "הם לא מקבלים את תוצאות הבחירות"

קרדיט צילום : אתר רשמי

על רקע המגעים להרכבת הממשלה, יו"ר ש"ס אריה דרעי קרא היום ליו"ר כחול לבן בני גנץ "להיצמד לנתניהו" ואמר כי הוא ראוי להיות ראש הממשלה, אך במפלגתו מנסים למנוע ממנו מלהגיע להבנות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. דרעי פנה בנאומו לגנץ ואמר: "אני יודע שאתה יהודי מאמין. אל תשים לב לכל אלה שלא בטוח שרוצים בטובתך. אל תיתן להם את הגב - זה מסוכן, בהזדמנות הראשונה הם ייפגעו בך. לכן, תיצמד לנתניהו".

בהרמת כוסית באולמי "שירת ירושלים", שבה איחל למשתתפים "שנה של אחדות", טען דרעי כי במפלגתו של גנץ מנסים לחבל במגעים. לטענתו, "כחול לבן לא מכירים בתוצאות הבחירות והם מנסים בכל כוחם שנתניהו וגנץ לא יגיעו להבנה".

"אין מצב בעולם שמישהו יחרים את נתניהו כל עוד החוק מאפשר לו", הוסיף דרעי. "מה עם הערבים - איתם אפשר לשבת ועם נתניהו לא? גם גנץ, שהייתי הראשון שהגן עליו מול הסרטונים שטענו שהוא לא בסדר, אני מכבד אותו והוא ראוי גם הוא להיות מנהיג עם ישראל. אתם חייבים לא להרפות עם כל הקשיים עד שתצאו משם עם ממשלה רחבה שהכותרת שלה היא בלי חרמות על אף אחד".

הרמת כוסית במפלגת ש"ס
דרעי לגנץ: "אל תיתן את הגב שלך, זה מסוכן - תיצמד לנתניהו". אתר רשמי
"כחול לבן לא מכירים בתוצאות הבחירות". דרעי בהרמת הכוסית, הערב/אתר רשמי

בנוגע לשאלת ההובלה שנדונה במשא ומתן על הרכבת הממשלה, אמר יו"ר ש"ס כי גם גנץ ונתניהו יצטרכו לעשות ויתורים. "יש מספיק מטלות ביטחוניות ומדיניות. שניהם יצטרכו לוותר. מי שלא ירצה מצד עצמו, זאת זכותו. גם העם בישראל אמר את שלו, העם רוצה כמונו עם ממשלה רחבה", אמר דרעי והוסיף: "ואני שמעתי שנתניהו הסכים לרוטציה".

כמו כן, דרעי בירך על תוצאות הבחירות ואמר כי "היה משאל עם, האם אנשים רוצים ממשלה מסורתית-יהודית או ממשלה חילונית. כולם יודעים שלא תהיה כאן מדינת הלכה ולא מדינה משיחית. התוצאות הן חד משמעיות - קודם כל רוב יהודי במדינת ישראל. 55 מנדטים אמרו כן למדינה יהודית מסורתית. תעשו חשבון עם כל הגוש השני, בלי המפלגות הערביות ובלי העבודה שניהלה קמפיין חברתי, וגם היא תומכת בממשלה מסורתית. כחול לבן שדיברו בשבוע האחרון על מדינה חילונית ירדו ל-33 מנדטים. רוב התושבים של מדינת ישראל רוצים מדינה יהודית מסורתית ולא מדינה חילונית".

דבריו של דרעי מגיעים על רקע המשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן על הקמת ממשלת אחדות, שהחל היום עם פגישתם של השר יריב לוין ועו"ד יורם טורבוביץ' בכפר המכביה. מההודעה המשותפת של שתי המפלגות עולה כי לא היתה התקדמות בפגישה שכן בכחול לבן דורשים לנהל משא ומתן מול הליכוד בלבד ואילו לוין הדגיש כי הוא מחויב לבלוק הימני. גורמים בכחול לבן אמרו כי "אנחנו מגיעים למשא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות בנפש חפצה, אבל אי אפשר להתחיל משא ומתן כשמגיעים עם גוש של 55 מנדטים".

לוואלה! NEWS נודע מגורמים הבקיאים במשא ומתן כי בליכוד הציעו לכחול לבן חלוקה שוויונית לגמרי של התיקים והתפקידים בממשלה עתידית, וכן בוועדות השרים הנלוות, אל מול שאר הסיעות בבלוק הימין - ש"ס, יהדות התורה וימינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully