וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחזור על זה עוד חמישה חודשים": כשהח"כ החדש התבדח עם אדלשטיין

יום העיון לח"כים חדשים נפתח הפעם במפגש בלשכתו של יו"ר הכנסת, שלא התעלם מהפיל שבחדר של פיזור הכנסת הקודמת. "מציע לא להיכנס לדיכאון", אמר. אחרי כן גם זכו נבחרי הציבור הטריים לתיק אישי עם עם מידע על חקיקה ונהלים, צילום מסורתי ושורת הרצאות

צילום: רוני כנפו

שמונת חברי הכנסת ה-22 החדשים הגיעו היום (רביעי) ליום עיון במשכן הכנסת שהחל במפגש אינטימי בלשכתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. "אני חייב לומר שהשינוי שחל בין הכנסות משתף במפגש הזה כי בפעם האחרונה נאלצנו לקחת את האודיטוריום, את האולם הגדול ביותר בכנסת כי היו 49 חברי כנסת חודשים", פתח אדלשטיין בדברים שנשא בפני השמונה.

"אתה הולך לחזור על זה עוד חמישה חודשים", מיהר ח"כ יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי) להתייחס לפיל שבחדר, וליווה גם את המשך היום. "אנחנו קצת בטראומה ממה שקרה, אולי עם תחושה של פחות חגיגיות אבל אני מציע לא להיכנס לדיכאון הזה ולהבין שעדיין יושבים פה אנשים שנבחרו לכנסת לישראל. דבר כזה צריך לדעת להעריך", אמר אדלשטיין.

"עוד מעט תיכנסו, אם התחזית של יאיר (גולן, מ"ה) לא תתגשם, לעבודה השוטפת, ואנחנו מהר מאוד נשחקים ושוכחים שסך הכל נפלה בחלקנו זכות שלא נפלה בחלקם של רוב המכריע של אזרחי מדינת ישראל", ניסה היו"ר להדגיש את חשיבות האירוע, אפילו שהוא נערך פעמיים בשנה.

הח"כים החדשים עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין במהלך יום עיון בכנסת 25 בספטמבר 2019. רוני כנפו
תמונה קבוצתית והח"כ שלא רגיל לעניבה. הח"כים החדשים עם יו"ר הכנסת, היום/רוני כנפו

גם הפעם, הוא לא שכח להתייחס לבולמוס החקיקה. "שיאן החקיקה היה עם חוק אחד - חוק פיזור הכנסת", אמר בבדיחות בהתייחס לכנסת ה-21, אך הוסיף שעד הפיזור, כלומר בחודש בלבד, הוגשו 500 הצעות חוק. הראשון להפנים הוא כנראה ח"כ גולן שאמר לשאלה על תוכניותיו לתפקיד, "בדיוק נאמר כאן להפסיק להגיש הצעות חוק באופן היסטרי, יש עבודה אחרת".

אחרי הצילום הקבוצתי, המתין לח"כים המיועדים תיק אישי עם חוקי יסוד, תקנונים, מפות ודפי מידע על מנהל הכנסת ועל ההליכים הפרלמנטריים, והם זכו לשורת הרצאות. "מעמד מרגש וזכות גדולה, גם אם קורה פעמיים בשנה", אמרה בפתח דבריה מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ.

עוד בוואלה!

סטודנט שכב מת בחדר במשך חודשיים - ואיש לא שם לב

לכתבה המלאה
הח"כים החדשים עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין במהלך יום עיון בכנסת 25 בספטמבר 2019. רוני כנפו
"מעמד מרגש וזכות גדולה". הח"כים בלשכת יו"ר הכנסת, היום/רוני כנפו

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ שמח על הנוכחות המלאה של השמינייה. "אותנו זה תמיד מרגש. ברגע שנאבד את תחושת ההתרגשות, אז לדעתי אין לנו הרבה מה לעשות פה", אמר, כנראה בניסיון לשכנע את הנוכחים או את עצמו.

לשאלת וואלה! NEWS איך הוא מסכם את הכנסת ה-21, גיחך ואמר: "אין ספק שגם אנחנו הופתענו. עצם פיזור הכנסת מספר חודשים מיד לאחר כינונה הפתיע גם אותנו, מה שלא קורה הרבה. בהחלט היה לא צפוי. אבל תפקידנו לשכוח מה שהיה ולהיערך לקראת יום חגה של הכנסת בשבוע הבא".

לדבריו, "אין חשש (מפיזור הכנסת שוב, מ"ה). אבל אין ספק שאחרי מה שקרה, קרה פה משהו תקדימי, אז התחושה הזו מסתובבת ואי אפשר להתעלם ממנה". הוא הדגיש כי אין לו יכולת השפעה על קיומן של בחירות וכי "אנחנו רק ניצבים בהצגה הזו, השחקנים הראשיים הם הנבחרים שלנו ונקווה שהם יעשו את פקידם ויאפשרו גם לנו לשרת אותו נאמנה על מנת שיוכלו לשרת את הציבור".

הח"כים החדשים עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין במהלך יום עיון בכנסת 25 בספטמבר 2019. רוני כנפו
"השחקנים הראשיים". שמונת חברי הכנסת בלשכתו של אדלשטיין, היום/רוני כנפו

נראה כי גם הנבחרים החדשים, ה"שחקנים הראשיים" כפי שכינה אותם סחרוביץ, הגיעו עם תקוות לצד סימני שאלה לקראת העתיד לבוא. "אני באמת לא יודע איך להרגיש היום. חדש, מוזר, אני אגיד לכם בסוף", השיב בכנות על תחושותיו סאמי אבו שחאדה, מספר 13 ברשימה המשותפת, בדרכו חזרה מצילום הנוכחות המסורתי לחדר בו נערכו ההרצאות.

מתן כהנא מימינה, שבלט בתמונה הקבוצתית, התלבש במהירות בעניבה וג'קט לצורך הצילום. אך נראה שהלבוש הרשמי הוא פחות הסגנון שלו. מיד אחרי בדרכו חזרה לאולם ההרצאות הסיר אותם. "זה מאוד מרגש, בהחלט תחושה של שליחות ויש הרבה נושאים שצריך לקדם. מקווה שתהיה לנו ההזדמנות לעשות את זה", תיאר אלכס קושניר מישראל ביתנו את תחושותיו. אחרי ההרצאות, המשיכו הח"כים לסיור במשכן שהסתיים באולם המליאה, וחלקם נראו כבר מותשים. "אני חושב שזה יותר מדי מידע במעט מדי זמין", אמר אבו שחאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully