וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע מאמצי האיחוד בימין: מגעים לשריון העיתונאי שמעון ריקלין

12.1.2020 / 16:45

ריקלין מערוץ 20 מקיים מגעים מתקדמים עם הבית היהודי ועוצמה יהודית לשילובו במקום ה-2 ברשימת המפלגה. במקביל, עדיין אין התקדמות בין פרץ ליו"ר האיחוד הלאומי, שעומדים בפני כמה אפשרויות: איחוד רחב של הימין, ריצה ללא עוצמה יהודית או חבירה של סמוטריץ' לימין החדש

עריכה: עמית שמחה

(בווידיאו: ההסכם בין יו"ר הבית היהודי פרץ ליו"ר עוצמה יהודית בן גביר)

מגעים מתקדמים מתקיימים בין העיתונאי שמעון ריקלין מערוץ 20 לבין הבית היהודי המאוחד (הבית היהודי ועוצמה יהודית) לשילובו ברשימת המפלגה לכנסת ה-23. ככל שהצדדים יגיעו להסכמה, ריקלין ישולב במקום השני ברשימה. עם זאת, מיקומו עשוי להשתנות במידה שיהיו חיבורים נוספים ברשימות מימין לליכוד. שני הצדדים אישרו כי מתקיימים מגעים, אך הבהירו כי "יש עוד נושאים בדיון".

עם זאת, ייתכן כי המגעים בין הצדדים נועדו להפעיל לחץ על סמוטריץ' וגורמים נוספים מימין לליכוד במטרה שיחברו בהקדם לאיחוד. ריקלין צייץ בטוויטר: "תודה רבה לכל המברכים. תודה רבה לכל המתעניינים. זה מוקדם מדי. עדיין לא הולך לשום מקום למרות ההצעה הנדיבה של הבית היהודי. בניגוד לבחירות הקודמות חשוב שהפעם ירוצו ביחד ושמח לעזור בכך בלי קשר למקום בכנסת. אם יהיה משהו חדש בעניין אעדכן, עד אז נא לחזור לשגרה".

שמעון ריקלין בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
ריקלין בהפגנת תמיכה בנתניהו ברחבת מוזיאון תל אביב, בנובמבר/ראובן קסטרו

ארבעה ימים לסגירת הרשימות, עד כה אין התקדמות בין יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. ארבע אפשרויות עומדות בפני ראשי המפלגות מימין לליכוד, שאחת מהן היא איחוד רחב של הימין החדש, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, אפשרות שכעת מתנגד לה יו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט בשל היותה של עוצמה יהודית חלק ממנו.

אפשרות שנייה היא איחוד דומה, רק ללא עוצמה יהודית, מהלך שמתנגד לו יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ בשל ההסכם המוקדם שחתם עם המפלגה. האפשרות השלישית היא ריצה של הימין החדש ובמקביל ריצה מאוחדת של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. האפשרות הרביעית והאחרונה היא שסמוטריץ' יתאחד עם בנט ושקד לריצה משותפת ובמקביל הבית היהודי ועוצמה ירוצו יחד. בנט לא נלהב ממהלך כזה, אף ששקד תומכת בו.

(עדכון ראשון: 15:18)

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: חיבורים בימין ובשמאל לא ישפיעו משמעותית על מפת הגושים

לכתבה המלאה
השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
עד כה אין התקדמות. סמוטריץ' עם פרץ/ראובן קסטרו
לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23. אתר רשמי
לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully