וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הבהיר את דבריו כלפי גנץ: מצטער אם בעלי מוגבלויות נפגעו

22.1.2020 / 19:42

ראש הממשלה ספג ביקורת ציבורית לאחר שחיקה את יו"ר כחול לבן באירוע פתיחת הקמפיין של הליכוד והקרין סרטון שלו כשהוא מגמגם. הוא הואשם ב"שפל ערכי" על ידי ארגון המגמגמים - והתנצל בטוויטר: "בוודאי שדבריי לא התייחסו לאנשים בעלי מוגבלויות כלשהן"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל היום (רביעי) על דבריו כלפי יו"ר כחול לבן בני גנץ באירוע של הליכוד אמש, והבהיר כי הוא לא התכוון לפגוע בבעלי מוגבלויות. במהלך אירוע פתיחת הקמפיין של המפלגה בבנייני האומה בירושלים, נתניהו הקרין סרטון של גנץ כשהוא מגמגם ואמר: "פעם זה היה או אנחנו או הם, היום זה או אנחנו או אה".

היום, נתניהו צייץ בטוויטר הבהרה בנוגע לכוונתו וכתב: "בדבריי אמש כיוונתי לכך שלבני גנץ אין הישגים, אין לו מה להציע ואין לו מה לומר לאזרחי ישראל. בניגוד לדרך שבה הדברים הוצגו בתקשורת, בוודאי שדבריי לא התייחסו לאנשים בעלי מוגבלויות כלשהן ואם יש מי שנפגע מדבריי אני מאוד מצטער על כך".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך אירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"בוודאי שדבריי לא התייחסו לאנשים בעלי מוגבלויות כלשהן". נתניהו באירוע, אמש/ראובן קסטרו

הבהרתו של נתניהו מגיעה בתגובה לביקורת הציבורית שספג, לאחר שדבריו התפרשו כלעג כלפי מגמגמים. מנכ"ל ארגון המגמגמים בישראל (אמב"י), חנן הורוביץ, אמר מוקדם יותר כי "החיקוי הלועג של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאדם שמגמגם הוא שפל ערכי ממדרגה ראשונה למערכת הפוליטית בישראל. עשרות אלפי אנשים שמגמגמים בישראל אשר מתמודדים יום יום, שעה שעה, באומץ רב מול מציאות עוינת, אינם מושא ללעג, אלא לגאווה".

הורוביץ הוסיף כי "כל לעג על גמגום, בין אם הוא מתייחס לאדם שמגמגם או שהוא נועד לתייגו ככזה, אינו ראוי ואינו מוסרי. הניסיון להציג פוליטיקאי כאדם שמגמגם כדי להשמיץ אותו וכדי ללעוג לו מעורר דאגה. מה נאמר לאלפי ילדים וילדות שמגמגמים שרואים את ראש הממשלה שלהם לועג לבעיית הדיבור שלהם בשידור חי? אנחנו מפצירים בראש הממשלה נתניהו ובכל הפוליטיקאים: השאירו את הגמגום מחוץ לקמפיין הבחירות".

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ בסיור בנהריה, 13 בינואר 2020. נועם פלאקסא/TPS, TPS
נתניהו הקרין סרטון שלו מגמגם. גנץ/TPS, נועם פלאקסא/TPS

גם ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן, תקף את נתניהו. "גמגום הוא מוגבלות שישראלים רבים חיים ומתמודדים איתה מדי יום. כאשר ראש הממשלה מחקה בזלזול גמגום, ולא משנה מה ההקשר הפוליטי של החיקוי, הוא מבזה אוכלוסייה שלמה ומבסס את הדימוי השלילי של התופעה - דימוי המנותק מהמציאות. ולכן, מצער שבמקום לתת דוגמא אישית - במיוחד לצעירים ולבני נוער - בחר נתניהו להעביר מסר מפלה ונוטף דעות קדומות, ולפיו גמגום הוא עילה ללעג ולזלזול", אמר רודמן. הוא הוסיף כי "במערכות הבחירות הקודמות נשמעו שורה של התבטאויות פוגעניות ומבזות מצד פוליטיקאים כלפי אנשים עם מוגבלות, והתקווה הייתה שלמדנו את הלקח".

אירוע פתיחת הקמפיין התקיים בהשתתפות מאות פעילים, ברקע הצהרתו של גנץ על תמיכתו בסיפוח בקעת הירדן אחרי הבחירות, בתיאום עם הקהילה הבינלאומית. במהלך הכנס, נתניהו הבטיח כי יחיל את החוק הישראלי על כל היישובים ביהודה ושמרון בלי יוצא מהכלל. "נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח ללא דיחוי, ובלי וטו של אחמד טיבי", אמר נתניהו בכנס אמש. הוא תקף את כחול לבן והוסיף כי "גנץ סופסוף אמר היום שהוא תומך ביוזמה שלי להחלת הריבונות, שמחתי, לא עברו כמה שעות והוא הספיק לחזור בו. כנראה קיבל טלפון מטיבי או יעל גרמן, או שקיבל טלפון מיאיר לפיד".

(עדכון ראשון: 19:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully