וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יזבק ליועמ"ש: "עומדת מאחורי כל הדברים שאמרתי"

27.1.2020 / 12:17

בעקבות ההבהרה שדרש מנדלבליט כדי שיוכל לגבש את עמדתו ביחס לבקשות לפסול אותה מהתמודדות בבחירות, חברת הכנסת לא חזרה בה מדבריה מהם עשוי היה להשתמע תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל. "אין בעמדה אוניברסלית שביטאתי קריאה או תמיכה כלשהי לשימוש באלימות", הבהירה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת, בל"ד) אמרה היום (שני) כי היא עומדת מאחורי כל הדברים שאמרה, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש ממנה להבהיר את התבטאויותיה מהן עלה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל. "אכן האמירה שעמים רשאים לפעול למען שחרורם, מבטאת עמדה אוניברסלית בהתאם למשפט הבינלאומי כי כל עם זכאי להגדרה עצמית", הסבירה. "אך אין בעמדה אוניברסלית שביטאתי קריאה או תמיכה כלשהי לשימוש באלימות".

לטובת השלמת גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניינה, דרש מנדלבליט הסברים לגבי דברים שאמרה בריאיון לחדשות 13. כשנשאלה על ידי המראיינת האם חלק מהתנגדות סבירה מבחינתה היא פגיעה בחיילים או ברמטכ"ל, ענתה יזבק כי "החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם". כשהקשתה המראיינת ושאלה: "כלומר, את תופסת כלגיטימי פגיעה בחיילים?", ענתה יזבק כי "מה שלא לגיטימי הוא המשך הכיבוש".

היבא יזבק רע"ם בל"ד. אתר רשמי
"אין בעמדה אוניברסלית שביטאתי קריאה או תמיכה כלשהי לשימוש באלימות". יזבק/אתר רשמי

במכתב ששיגרה היום ליועמ"ש ענתה יזבק כי "מדבריי בראיון עולה באופן ברור שלא אמרתי שאני תומכת או קוראת לפגיעה בחיילים או באדם כלשהו. אני עומדת מאחורי שני המשפטים שאמרתי ומאחורי דבריי שהמשך הכיבוש אינו לגיטימי". עם זאת, הדגישה כי "לא קראתי בראיון (וגם לא התכוונתי) לשימוש באלימות מכל סוג נגד אף אדם בין אם הוא במדים או לא במדים, אזרח, תושב או חסר מעמד".

"אני פועלת באופן פוליטי למען סיום הכיבוש והשגת שלום צודק", הוסיפה. "בעיני זו הדרך היחידה לסיום הסבל ושפיכות הדמים. זה נורא ואיום בעיניי שילדים, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים - מקפחים את חייהם או חווים סבל בהקשר של הכיבוש. בראיון שבנידון אמרתי שכיבוש הוא לא לגיטימי, ואמירה זו היא אנדרסטייטמנט, כי הכיבוש הוא מצב נוראי והוא מקור האלימות. ישנה הסכמה רחבה אצל גורמים רבים בארץ ובעולם, שהדרך היחידה לסיום האלימות היא סיום הכיבוש".

אל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, השופט ניל הנדל, הוגשו כמה בקשות מטעם ישראל ביתנו, הליכוד ועוצמה יהודית, לפסול את ח"כ יזבק מהתמודדות בבחירות. זאת, בין היתר, בגין העילה הקבועה בסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, העוסקת ב"תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל". ועדת הבחירות צפויה לדון השבוע בפסילתה.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: רק כשליש מהציבור תומך בסיפוח חד-צדדי של בקעת הירדן

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully