וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: מתנגד לפסילת התמודדות ח"כ יזבק והרשימה המשותפת

מנדלבליט פרסם את עמדתו בנוגע לבקשה לפסול את הרשימה המשותפת מהבחירות הקרובות, זאת מאחר ש"לא הצטברה מסה ראייתית קריטית". לגבי חברת הכנסת מטעמה, הסביר היועץ המשפטי כי יזבק לא חוצה את רף הפסילה לאור הבהרותיה בפני ועדת הבחירות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (שני) כי הוא מתנגד לבקשה לפסול את בקשת הרשימה המשותפת, וכן את ח"כ היבא יזבק בפרט, מהתמודדות בבחירות הקרובות. מנדלבליט טען בעמדתו לגבי הרשימה המשותפת כי "לא הצטברה מסה ראייתית קריטית" לפסילתה. באשר ליזבק, מנדלבליט הסביר כי הוא סבור שהתבטאויותיה מקרבות אותה לרף הפסילה, אך שלאור הבהרותיה שפני ועדת הבחירות - היא לא חוצה אותו.

הבקשה לפסול את ח"כ יזבק, חברת בל"ד, הוגשה על ידי הליכוד, ישראל ביתנו ועוצמה יהודית. החלטתו של היועמ"ש התקבלה לאחר שקודם לכן הוא דרש ממנה הסברים לגבי התבטאויותיה, מהן עלולה להשתמע תמיכה בפיעה בחיילי צה"ל. בתגובה לדרישתו, יזבק אמרה מוקדם יותר היום כי היא עומדת מאחורי כל הדברים שאמרה, "אך אין בעמדה אוניברסלית שביטאתי קריאה או תמיכה כלשהי לשימוש באלימות".

היבא יזבק רע"ם בל"ד. אתר רשמי
"ההתבטאויות לא חוצות את הרף". ח"כ יזבק/אתר רשמי

מנדלבליט דרש מיזבק הסברים לגבי דברים שאמרה בריאיון לחדשות 13. כשנשאלה על ידי המראיינת האם חלק מהתנגדות סבירה מבחינתה היא פגיעה בחיילים או ברמטכ"ל, ענתה יזבק כי "החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם". כשהקשתה המראיינת ושאלה: "כלומר, את תופסת כלגיטימי פגיעה בחיילים?", ענתה יזבק כי "מה שלא לגיטימי הוא המשך הכיבוש".

במכתב ששיגרה היום ליועמ"ש ענתה יזבק כי "מדבריי בראיון עולה באופן ברור שלא אמרתי שאני תומכת או קוראת לפגיעה בחיילים או באדם כלשהו. אני עומדת מאחורי שני המשפטים שאמרתי ומאחורי דבריי שהמשך הכיבוש אינו לגיטימי". עם זאת, הדגישה כי "לא קראתי בראיון (וגם לא התכוונתי) לשימוש באלימות מכל סוג נגד אף אדם בין אם הוא במדים או לא במדים, אזרח, תושב או חסר מעמד".

בעניינה של ח"כ יזבק היועמ"ש טען כי "אין מקום בכנסת ישראל למי שתומך במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל", וכי התבטאויותיה "מקרבות אותה קרבה של ממש לרף הפסילה". עם זאת טען כי החליט להתנגד לפסילתה לאחר שהבהירה דבריה לבקשתו.

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
"לא הצטברה מסה קריטית". מנדלבליט/שלומי גבאי

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) שהגיש את בקשת הפסילה, טען כי חוות הדעת של היועמ"ש מקוממת. "יזבק תומכת במשך שנים ברוצחים ובמרגלים שביצעו פיגועים מהקשים שידעה מדינת ישראל", אמר. "לפי עמדתו, כל אחד יכול להלל ולשבח רוצחים, לטעון שדבריו הוצאו מהקשרם ולהמשיך לכהן כחבר כנסת ללא כל בעיה. בימים האחרונים שוחחתי עם חלק מהמשפחות השכולות, שמצפות מאיתנו את המובן מאליו - למנוע ממי שתמך ברוצחי יקיריהם לשבת בכנסת ישראל. זו חובה מוסרית ומשפטית וכך מצופה גם מבג"ץ".

עוצמה יהודית, שדרשה לפסול את כל הרשימה המשותפת, קראה להדיח את היועץ המשפטי לממשלה מתפקידו. "אותו יועץ משפטי שהמליץ לפסול את מיכאל בן ארי, את בנצי גופשטיין ואת ברוך מרזל עושה איפה ואיפה ומתאמץ ככל יכולתו להלבין תומכת טרור מובהקת, על אף ראיות חד משמעיות וברורות, ולמרות שיזבק מבהירה למנדלבליט כי היא עומדת מאחורי רוב אמירותיה, הוא נותר איתן בעמדתו להכשיר את מחבקת המחבלים - לא צריך להישאר דקה אחת נוספת בעמדתו. יש להדיח אותו עוד היום", אמרו במפלגתו של איתמר בן גביר.

בימינה אמרו כי החלטתו של מנדלבליט היא "‏רוח גבית לתמיכה בטרור". עוד הוסיפו בהודעת המפלגה כי מדובר ב"החלטה אומללה וחסרת צדק לאפשר לתומכת המחבלים היבא יזבק להפוך לחברה בכנסת ישראל. חופש הביטוי אינו מצדיק קידומה של תומכת טרור. יזבק מתאימה יותר לייצג את חמאס מאשר את אזרחי ישראל. נפעל על מנת למנוע את כניסתה לבית המחוקקים הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully