וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ביקשתי מניר ברקת להיות שר האוצר בממשלת הליכוד הבאה

13.2.2020 / 20:04

ראש הממשלה הודיע בכנס באור יהודה על כוונתו להעניק את התיק הבכיר לחבר הכנסת, שניסה להתמנות במקום כחלון עוד לפני הבחירות. הבטחתו מגיעה אחרי שבועות של לחצים מצד ברקת, אל מול ניסיונותיהם של שרים בליכוד הזועמים על קידומו למנוע זאת. ברקת: "מודה על האמון"

קרדיט: פייסבוק "הליכוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי) כי הוא ביקש מח"כ ניר ברקת להיות שר האוצר המיועד בממשלת הליכוד הבאה. דבריו נאמרו בכנס בחירות באור יהודה, שבמהלכו הוא הוסיף כי בכוונתו להציג שש רפורמות בכלכלה ובבריאות שממשלתו תביא למדינת ישראל. בכך ברקת, הממוקם במקום ה-9 ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, מקבל הבטחה לתיק בכיר בליכוד לפני ותיקים ובכירים ממנו במפלגה, כמו השרים מירי רגב, גלעד ארדן ויריב לוין וחבר הכנסת גדעון סער.

הבטחתו של נתניהו למנות את ברקת למשרד האוצר אחרי הבחירות מגיעה אחרי שבועות של לחצים שברקת הפעיל על ראש הממשלה, במהלכם הציג לו שורה של סקרים שהזמין שמראים שמינויו לאוצר עשוי להביא למעבר מנדטים לליכוד מהימין הרך. בתחילה, ברקת ניסה לקבל מינוי במקומו של שר האוצר משה כחלון כבר לפני הבחירות, שכן כחלון אינו מתמודד ברשימת הליכוד בכנסת הבאה. עם זאת, נתניהו וכחלון סיכמו שהוא ימשיך לכהן בתפקידו עד הבחירות, וכחלון סירב למנות את מקומו קודם לכן לברקת, עמו יש לו היסטוריה של יחסים רעים ומתוחים.

ראש הממשלה במהלך פגישתו עם ניר ברקת בו מכריז ברקת על הצטרפותו לליכוד, משרד רוה?מ 25 במרץ 2018. אורן בן חקון, מערכת וואלה! NEWS
קיבל הבטחה לתיק בכיר. נתניהו וברקת, ב-2018/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון

ההתחייבות של נתניהו למנות את ברקת לאוצר לא בהכרח תתקיים ותלויה בתוצאות הבחירות ובמשא ומתן הקואליציוני. ואולם, ההודעה צפויה לעורר זעם גדול בקרב בכירי הליכוד שכועסים על קידומו של ברקת לפניהם. בימים האחרונים שורה של שרים בליכוד וראשי רשויות ניסו לשכנע את נתניהו שלא להודיע על מינויו העתידי של ברקת, בהם השרים ישראל כץ, מירי רגב, יריב לוין, דודי אמסלם, ועוד, אך הוא החליט לעשות זאת למרות סכנת התסיסה.

ברקת צייץ בטוויטר כי הוא מודה לנתניהו "על האמון הגדול בבקשתו שאהיה שר האוצר בממשלה הבאה ועל כך שאימץ את התכנית הכלכלית שיזמתי". הוא הוסיף כי "על כולנו להירתם יחד לניצחון הליכוד בבחירות כדי להקים ממשלה לאומית, על מנת שנוכל לממש את הרפורמות הגדולות שיביאו להמשך הצמיחה והשגשוג למדינת ישראל כולה".

(עדכון ראשון: 19:55)

עוד בוואלה!

סמוטריץ' באולפן וואלה! NEWS: נתניהו רוצה אותנו כנועים וחלשים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully