וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "לא אגיע לעימות, מדובר בספין"; נתניהו: "הוא מפחד ויודע למה"

19.2.2020 / 15:04

יו"ר כחול לבן הודיע בכפר המכביה כי קריאתו של ראש הממשלה לערוך עימות היא ספין "שלא אקח בו חלק". בתגובה תקף נתניהו ואמר כי "אם הוא מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל?"

באדיבות האולפן הפתוח ערוץ 20

הישורת האחרונה לקראת הבחירות - כל העדכונים

  • גנץ דחה את קריאתו של נתניהו לערוך עימות טלוויזיוני
  • נתניהו: ישראל צריכה מנהיג חזק ולא פחדן
  • ראש הממשלה דחה בעבר קריאה דומה של גנץ להגיע לעימות
  • גנץ: התנגדות ל"חוק הצרפתי" - תנאי לכניסה לממשלה בראשותי

יו"ר כחול לבן בני גנץ דחה היום (רביעי) את קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לעימות טלוויזיוני ואמר כי "מדובר בספין שלא אקח בו חלק". בתגובה לדבריו של גנץ אמר ראש הממשלה כי "גנץ מפחד מעימות והוא יודע למה. ישראל צריכה מנהיג חזק ולא פחדן. ישראל זקוקה לממשלת ימין חזקה ולא לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת. אם גנץ מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל? אני חוזר וקורא לגנץ: בוא לעימות מולי". במערכת הבחירות הראשונה לפני כשנה, גנץ הזמין את נתניהו לעימות טלוויזיוני, אך ראש הממשלה התעלם מההזמנה.

אתמול קרא נתניהו לגנץ להגיע לעימות. "אני מוכן לבוא הנה או למקום אחר. בני גנץ תקשיב, אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני", אמר. "בוא. נבחר מישהו, או שאתה תביא מישהו ואני מישהו, נעשה עימות טלוויזיוני, נדבר מול הציבור. אין לי טלפרומטרים, נגיד את הדברים האמיתיים. מה עשינו ומה נעשה למען מדינת ישראל. אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני, אהלן, וסהלן. נעשה כמה עימותים, כמו בארצות הברית - עימות אחד על הצד המדיני, עימות על הצד הביטחוני, עימות על הצד הכלכלי, שלושה עימותים טלוויזיוניים. רק בלי אוזניות. בסדר? בלי אוזניות. גנץ - תפסיק לפחד, בוא לעימות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך טקס השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
גנץ הזמין את נתניהו לעימות במערכת הבחירות הראשונה לפני כשנה, אך רה"מ התעלם. נתניהו גנץ/ראובן קסטרו

בתגובה, תקף יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה. "מה קרה נתניהו? נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה אז אתה מייצר ספין? ב-17 במרץ אתה הולך לבית משפט ומדינת ישראל חייבת להתקדם". גורם בכיר בכחול לבן אמר בתגובה לקריאה לעימות: "ניסיון עלוב להסיח את הדעת מפתיחת המשפט. עשר שנים שנתניהו סירב לכל עימות, פתאום ביום שבו נקבע לו תאריך למשפט, הוא רוצה עימות. יהיה לו עימות עם התובע במשפט".

עוד בוואלה!

כשהעימות הפך לאימות: קריאת נתניהו הוכיחה שהוא לא מצליח לסגור את הפער

לכתבה המלאה

גנץ הציב היום תנאי לכניסה לממשלה בראשותו לפיו תידרש חתימה על מסמך קווי יסוד ובו התחייבות להתנגד ל"חוק הצרפתי", שמטרתו לדחות העמדה לדין של נבחרי ציבור עד לתום כהונתם. "אני קורא לכל ראשי המפלגות להתחייב כבר היום שלא יתנו יד לחוק שכזה. במדינת ישראל אף פוליטיקאי או איש ציבור לא יהיה מעל לחוק. הממשלה והכנסת לעולם לא יהפכו מקלט לעבריינים. כראש ממשלה, אני מתכוון להיאבק באופן אישי בשחיתות השלטונית - גם בהיבט הנורמטיבי וגם בהיבט האופרטיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully