וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מסכות על הפנים, מלווים באנשי מקצוע: כך מצביעים ב"קלפיות הקורונה"

מאות אזרחים השוהים בבידוד כבר הצביעו ב-16 הקלפיות המיוחדות ברחבי הארץ, כשבחלקן נרשמו עומסים. "באנו להצביע כי זה מאוד חשוב, אנחנו לא חוששים להידבק". שר הבריאות ליצמן עודד את האזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית ללא חשש מהנגיף המדבק. "משרד הבריאות שולט במצב"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

הבחירות שמתקיימות היום (שני) בצל החשש מווירוס הקורונה הביאו להקמתן של 16 קלפיות מיוחדות, עבור 5,630 הישראלים הנמצאים בבידוד ביתי בשל חשד להידבקות בנגיף. הקלפיות נפתחו בשעה 10:00, ומאות של מבודדי קורונה כבר הגיעו להצביע במוקדים המרכזיים שבערים חיפה, חולון, ירושלים ותל אביב.

לדברי ארגון מד"א, נרשמו עומסים בקלפיות האזרחים המבודדים. "עד עכשיו הצביעו 700 אנשים מתוך 5,500. יש התעוררות גבוהה בקלפיות של המבודדים וניתן את המענה". בתגובה, אמר שר הבריאות יעקב ליצמן, שסייר בקלפיות המבודדות כי "אנו מודעים לתורים הארוכים בקלפיות הייעודיות ואנו סומכים על ועדת הבחירות שתשקול הארכת הזמן ותכריע כפי שצריך".


בנצי ושולמית כהנים, תושבי שער העמקים בני 67, הגיעו לאחת הקלפיות הללו, ואמרו לוואלה! NEWS כי הם בבידוד עד סוף השבוע. "חזרנו מצפון איטליה, מוורונה. באנו להצביע כי זה מאוד חשוב, ואנחנו ממש לא חוששים להידבק. אנחנו בריאים, מרגישים טוב והכל בסדר".

קלפי למצביעים בבידוד, 2 במרץ 2020. דורון א, אתר רשמי
תור לקלפי המבודדת, היום/אתר רשמי, דורון א

מהקלפי בירושלים בה הצביע, קרא מוקדם יותר ליצמן לאזרחים לצאת ולהצביע "ללא חשש מהקורונה". לדבריו, "משרד הבריאות שולט במצב ואנו מסדרים גם למבודדים אפשרות להצביע בקלפיות ייעודיות. כלל הציבור - שיבואו להצביע ללא כל חשש או היסוס. יש להיזהר מהודעות פייק ניוז במהלך היום הזה. רק משרד הבריאות אחראי להודיע על נושא הקורונה, ועדת הבחירות המרכזית יחד עם משטרת ישראל ישמרו על כך".

מארגון מד"א נמסר כי עד כה לא נרשמו תקריות חריגות בקלפיות המיועדות, "הקלפיות מאויישות על ידי חובשים ופאראמדיקים של מגן דוד אדום ממוגנים כנדרש, באוהלים מבודדים ומיוחדים שהוקמו על ידי וועדת הבחירות המרכזית . עד כה הכל מתנהל כמתוכנן ללא ארועים חריגים".

אלי בין, מנכ"ל הארגון, הזהיר מפני אנשים שאינם נשמעים להוראות משרד הבריאות. "כל הנהלים הם של ועדת הבחירות. אני מודע שיש אנשים שפחות שומעים לנהלים, ולכן אנחנו קוראים לאנשים להגיע רק על פי ההנחיות". הוא הוסיף כי "אנחנו לא חוששים מכלום, לכן החלטנו לתת לאנשים לממש את הזכות שלהם. אם נוהגים על פי ההנחיות של משרד הבריאות אין שום סכנה".

קלפי למצביעים בבידוד, 2 במרץ 2020. AP
קלפי מונגש לאנשים הנמצאים בבידוד, היום/AP

בתוך כך, אמר אתמול מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב כי אירועי ההידבקויות בנגיף בשליטה ומספר החולים בישראל מצומצם. "חשוב לנו שתממשו את זכותכם הדמוקרטית ותגיעו להצביע. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ומבצעים התאמות גם לטובת האנשים שנמצאים בבידוד ביתי כך שיוכלו ללכת להמשיך להצביע".

עוד מסר משרד הבריאות כי הקלפיות בטוחות לחלוטין, וכי הוא נמצא בקשר ישיר עם האזרחים השוהים בבידוד, שנאסר עליהם להצביע בקלפיות רגילות. על פי הנחיות המשרד, לבוחרים המצויים בבידוד בית לצאת מהבידוד לצורך הצבעה בלבד ובקלפי הייעודית - רק אם אינם סובלים מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום גוף מעל 38 מעלות צלזיוס, שיעול או קושי בנשימה. אחרת, יוכלו לפקוד את הקלפי אך ורק לאחר קבלת אישור מרופא מחוזי.

כמו כן, הבוחרים המצויים בבידוד בית יגיעו לקלפיות ברכב פרטי בלבד, ללא עצירות ביניים וככל הניתן ללא מלווים. אם המצביע זקוק למלווה, האחרון יימצא לצדו בכל זמן. בהגעה לקלפי על השניים לעטות מסכה או בד זמין אחר לכיסוי הפה והאף. אם נדרשת עזרת המלווה בפעולת ההצבעה המעשית בתוך ההצבעה, עליו לעטות כפפות.

עוד בוואלה!

בפעם השלישית תוך שנה: אזרחי ישראל מצביעים בבחירות לכנסת

לכתבה המלאה
יעקב ליצמן מצביע בבחירות לכנסת ה23, 2 במרץ 2020. פלאש 90 \ יהונתן סינדל, פלאש 90
ליצמן בקלפי בירושלים, היום/פלאש 90, פלאש 90 \ יהונתן סינדל

במקביל, צוותי מד"א הספיקו לקחת דגימות מ-834 אנשים הנמצאים בבידוד, והארגון הכשיר יותר מ-200 חובשים בכירים ללקיחת דגימות אלו. "כל אדם שעל פי הנחיות משרד הבריאות נדרש להיות בבידוד ביתי, וסובל מתסמינים כמו חום, שיעול, או תסמינים נשימתיים אחרים, עליו להתקשר למוקד 101 של מד"א", הסבירו בארגון. "החובשים והפראמדיקים במוקד מצרפים לשיחה רופא\ה, שמחליטים בהתייעצות עם הרופא המחוזי של משרד הבריאות, כיצד להמשיך בטיפול הרפואי. במידת הצורך, מוזנק אמבולנס על מנת לפנות את החולה לבית החולים בתנאי בידוד מיוחדים".

קלפי לבחירות לכנסת ה- 23 אשר מונגש לאנשים שנמצאים בבידוד בעקובות נגיף הקורונה 1 במרץ 2020. בועז אפרת, אתר רשמי
קלפי שהוקמה לאזרחים בבידוד ביתי, היום/אתר רשמי, בועז אפרת

אמש אובחנו שלושה חולי קורונה נוספים בישראל, בהם שני בני משפחה המתגוררים בדרום, אשר שבו מאיטליה, וחיילת, תושב אור יהודה, שמשמשת מוכרת בחנות "הפיראט האדום בעיר" ונדבקה מחולה נוסף שביקר בסניף. בכך, מספר חולי הקורונה בישראל עלה לעשרה בני אדם, מתוכם אחד החלים ושב לביתו. החולים החדשים שהו בבידוד ביתי ויועברו למתחם המיוחד במרכז הרפואי שיבא.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully