וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות המדגמים: הליכוד מוביל על כחול לבן, גוש הימין עם 59 מנדטים

על פי המדגמים הליכוד גבר על כחול לבן בהפרש של 3-5 מנדטים. גוש המרכז-שמאל עם 52 עד 54 מנדטים. הרשימה המשותפת מתחזקת, ונשארת השלישית בגודלה. העבודה-גשר-מרצ מתרסקת. לפי כ-22% מתוצאות האמת: הליכוד זכתה לכ-30% וכחול לבן קיבלה כ-24% מקולות הבוחרים

צילום: מטה הליכוד

תוצאות המדגמים - כל הפרטים

  • הליכוד מתחזק ל-36-37 מנדטים, גוש הימין עם 59
  • כחול לבן זוכה ל-34 מנדטים בלבד, הגוש עם 55
  • נתניהו שוחח עם ראשי הבלוק וסיכם על הקמת ממשלה לאומית
  • גנץ: "אני שותף לתחושת הכאב, המדינה זקוקה לאחדות ולפיוס"

בתום ההצבעה בקלפיות ברחבי הארץ פורסמו אמש (שני) תוצאות מדגמי הטלוויזיה בבחירות לכנסת ה-23, מהם עולה כי הליכוד זוכה ל-36-37 מנדטים ומובילה על כחול לבן שנותרים מאחור עם 34 מנדטים בלבד. על פי המדגמים, גוש הימין מתחזק ל-59 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל עם 55.

הרשימה המשותפת שומרת על מעמדה כמפלגה השלישית בגודלה ואף עולה ל-14-15 מנדטים. בגוש הימין, ש"ס זוכה ל-9 מנדטים בעוד יהדות התורה וימינה עם 7-8. העבודה-גשר-מרצ משיגה 6-7 מנדטים, ואילו ישראל ביתנו נחלשת עם 6 מנדטים. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי ספירת כ-22% מקולות האמת, הליכוד זכתה לכ-30% וכחול לבן קיבלה כ-24% מקולות הבוחרים. הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם כ-10% מהקולות. שיעור ההצבעה הסופי בבחירות הוא 71% מתוך בעלי זכות הבחירה, עלייה של כ-2% לעומת בחירות ספטמבר.

על פי מדגם חדשות 12, הליכוד מוביל עם 37 מנדטים, בעוד כחול לבן עם 32. הרשימה המשותפת זוכה ל-15 מנדטים, ש"ס עם 9, העבודה-גשר-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 וימינה- 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין זוכה ל-59 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל מאחור עם 54 מנדטים.

גם לפי מדגם חדשות 13 הליכוד זוכה ל-37 מנדטים וכחול לבן עם 34. הרשימה המשותפת - 14, ש"ס - 9, העבודה-גשר-מרצ ויהדות התורה 7, ישראל ביתנו וימינה עם 6 מנדטים. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין בהובלת הליכוד עם 59 מנדטים וגוש המרכז-שמאל עם 54.

במדגם כאן 11 הליכוד עם 36 מנדטים וכחול לבן עם 33. הרשימה המשותפת במקום השלישי עם 15, ש"ס - 9, יהדות התורה - 8, ישראל ביתנו - 7, העבודה-גשר-מרצ וימינה - 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. לפי מפת הגושים, גוש הימין מוביל עם 59 מנדטים וגוש המרכז-שמאל עם 54.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו במטה המפלגה בתל אביב לאחר תוצאות המדגם 3 במרץ 2020. רויטרס
"עמדנו מול כוחות אדירים". ראש הממשלה נתניהו ורעייתו/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ניצחונו המסתמן בבחירות. את הנאום שנשא בפני פעילי המפלגה בגני התערוכה, פתח נתניהו ב"משנכנס אדר מרבים בשמחה". הוא המשיך בדבריו, ואמר כי "זהו לילה של ניצחון ענק לליכוד". הוא הוסיף: "אני זוכר הניצחון הראשון שלנו ב-1996 זה היה היסטורי, הניצחון הזה הפעם הוא מתוק עוד יותר. כי זהו ניצחון כנגד כל הסיכויים".

"עמדנו מול כוחות אדירים, הם כבר הספידו אותנו", אמר נתניהו. "יריבינו אמרו תם עידן נתניהו, אבל בכוחות משותפים הפכנו את הקערה על פיה, הפכנו את הלימון ללימונדה". הוא הבהיר כי בליכוד יתנכסו מחר כדי להקים בהקדם ממשלה חזקה ויציבה, ממשלה לאומית טובה למדינת ישראל. בנוסף לכך, הבהיר כי "אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל, של מצביעי הימין והשמאל, של יהודים ושל לא יהודים". עוד אמר כי "זוהי עת פיוס".

ראשי כחול לבן בני גנץ, משה יעלון, יאיר לפיד וגבי אשכנזי, במטה המפלגה, 3 במרץ 2020. ראובן קסטרו, אתר רשמי
"זו לא התוצאה שהיינו רוצים". ראשי כחול לבן במטה המפלגה, הלילה/אתר רשמי, ראובן קסטרו
פעילי הליכוד חוגגים לאחר תוצאות המדגמים במטה המפלגה בתל אביב 2 במרץ 2020. דני מרון
חגיגות במטה הליכוד בתל אביב, הערב/דני מרון

במטה כחול לבן בתל אביב נרשמה הערב אכזבה. יו"ר כחול לבן בני גנץ הודה לפעילי המפלגה ולראשי המפלגה. בנאום שנשא בפני פעילי המפלגה בהאנגר 11, אמר גנץ כי "כשספירת האמת תסתיים נראה שכמות המצביעים שלנו צמחה. אנחנו עומדים בסיומה של מערכת בחירות מהקשות שהיו בישראל, ואני גאה מאוד בכולכם".

"אני מבין ושותף לתחושת האכזבה והכאב", הוסיף גנץ. "זו לא התוצאה שהיינו רוצים שתקרה, וזו גם לא התוצאה שתחזיר את ישראל לדרך המלך". לדבריו, "בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה. יצרנו דבר מדהים שנקרא כחול לבן, בסך הכל לפני יותר משנה יצאנו לדרך הארוכה הזאת. אני אומר לכם שלא נוותר על העקרונות והדרך שלנו".

פעילי מפלגת כחול לבן מביעים אכזבה מתוצאות המדגם במטה המפלגה בתל אביב 2 במרץ 2020. ראובן קסטרו
אכזבה במטה כחול לבן בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה תקף את כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים וטען כי רשימתו תוכל למנוע הקמת ממשלה בראשות נתניהו. "לאורך הקמפיין נתניהו חזר ואמר שלגנץ יש ממשלה רק עם המשותפת. עכשיו כולם רואים שלנתניהו אין ממשלה בגלל המשותפת", אמר.

אחמד טיבי, במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם במטה המלפגה בשפרעם 2 במרץ 2020. דוד כהן פלאש 90, אתר רשמי
ראשי הרשימה המשותפת במטה המפלגה, הערב/אתר רשמי, דוד כהן פלאש 90

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע למטה המפלגה ובירך על תוצאות המדגמים. הוא הצהיר כי ייפגש מחר עם ראש הממשלה ואמר כי "נאשר להקים ממשלה מהירה ומיידית, נאשר את תקציב המדינה ואחר כך נראה אם נרחיב את הממשלה". לדבריו, "היום אנחנו יכולים לברך על המוגמר".

מטה מפלגת שס, ירושלים. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
חגיגות במטה ש"ס, הערב/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS

יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ נשא נאום לאחר פרסום המדגמים בו תקף את כחול לבן וטען כי "הקמפיין חסר האחריות שלהם פגע באיחוד כולו". פרץ פנה לפעילים וקרא: "אל תפלו ברוחכם. אתם יצרתם אוירה של תקווה ושינוי במדינת ישראל".

יו"ר העבודה - גשר - מרצ, עמיר פרץ במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם במטה המפלגה, מרכז הלן קלר, יד אליהו, תל אביב 3 במרץ 2020. -, אתר רשמי
הורוביץ, פרץ ולוי-אבקסיס לאחר פרסום המדגמים, הערב/אתר רשמי, -

יו"ר ימינה נפתלי בנט בירך על התוצאות המדגמים והכריז כי "הימין ניצח". לדברי בנט, "כפי שהבטחנו לפני הבחירות, נמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצורך הקמת ממשלת ימין לאומית. סיעת ימינה תישאר מאוחדת, וכבר מחר נקיים ישיבת סיעה ראשונה".

חגיגות במטה מפלגת ימינה לאחר תוצאות המדגם במטה המפלגה במודיעין 2 במרץ 2020. פלאש 90פלאש 90, אתר רשמי
חגיגות במטה ימינה, הערב/אתר רשמי, פלאש 90פלאש 90
נאומו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במטה המפלגה במודיעין 2 במרץ 2020. שריה דיאמנט, פלאש 90., אתר רשמי
ממתין לתוצאות האמת. ליברמן, הערב/אתר רשמי, שריה דיאמנט, פלאש 90.

בדברים שנשא לאחר פרסום המדגמים יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודה לפעילים. "כל מנדט פה יכול להיות קריטי", אמר. "אנחנו מפלגה עם משנה סדורה ועם עקרונות. לא מתכוונים לזוז מילימטר אחד מכל מה שהבטחנו והתחייבנו לבוחרים".

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully