וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהובלת נתניהו: בלוק הימין לא פוסל הקמת ממשלה עם ליברמן

3.3.2020 / 15:39

חברי גוש הימין נפגשו עם רה"מ כדי לתאם מהלכים להמשך בזמן ההמתנה לתוצאות האמת. בפגישה סוכם כי חברי הגוש "לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", זאת על אף הצהרות דרעי וליצמן טרם הבחירות כי לא יישבו עם יו"ר ישראל ביתנו

עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הסיעות בבלוק הימין נפגשו היום (שלישי) בכנסת לישיבה ראשונה מאז הבחירות. בפגישה סוכם שימשיכו לפעול יחד כגוש אחד בראשות נתניהו במטרה להקים מהר ככל הניתן ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל. עוד סוכם כי לא חברי הגוש לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. "העם אמר את דברו - רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו", נמסר מלשכת נתניהו.

ההחלטה בבלוק הימין התקבלה למרות שרוב ראשי המפלגות הצהירו לפני הבחירות כי אין אפשרות שיישבו עם ליברמן באותה ממשלה. בראיון באולפן בוואלה! NEWS אמרו ראשי יהדות התורה וש"ס, השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי כי יסרבו לשבת איתו. לפי מקורות שהשתתפו בפגישה, נתניהו הוביל את ההחלטה להסיר את ההתנגדות לישיבה עם ליברמן באותה ממשלה, והסביר לראשי המפלגות כי הוא אינו רוצה לפסול אף אחד שיכול להוות שותף לממשלת ימין בראשותו. דרעי אמר ביציאה מהפגישה עם נתניהו כי "מהנתונים שקיבלתי עכשיו, אנחנו קרובים ל-61 מנדטים"

ח"כ משה גפני אמר בישיבה שיהדות התורה תעדיף לא לשבת עם ליברמן, אך לא הטיל וטו על כך. ליצמן חזר על כך שלא יסכים לשבת עם לפיד. בפגישה סוכם גם כי השר יריב לוין מהליכוד ינהל את המשא ומתן הקואליציוני.

שר הביאות, יעקב ליצמן עם הגעתו לפגישה עם בלוק הימין בכנסת 3 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
החרם החרדי יוסר? ליצמן בדרך לפגישת בלוק הימין, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

"אין שום סיכוי שנשב איתו", אמר דרעי שבוע לפני הבחירות וליצמן אמר שימליץ על החלטה כזו בפני הרבנים. לדברים של השניים הצטרף גם ראש הממשלה נתניהו שאמר בתחילת השבוע בראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה' כי "ליברמן לא יהיה בממשלה שלנו". ייתכן כי ההחלטה שהתקבלה כעת בישיבה נובעת מתוך רצון להותיר על השולחן את כל האפשרויות להקמת ממשלת ימין רחבה יותר ממשלה של 61 חברי כנסת, ובהתבסס על דבריו של ליברמן הבוקר כי לא יהיו בחירות רביעיות ומפלגתו תכריע "לכאן או לכאן".

שר הבריאות ליצמן אמר בפתח הישיבה כי "אני בטוח שנגיע למצב שלא יהיו עוד בחירות". לדברי ליצמן, "זה הישג גדול לראש הממשלה. בעזרת השם נמשיך להיות רוב, נשתף פעולה ביחד ונהיה עוד יותר חזקים. ליצמן נשאל אם מפלגתו תשב עם ליברמן, והשיב: "מי זה ליברמן? אנחנו נשב עם ראש הממשלה, נראה מה הקווים שלו ונראה".

יו"ר ש"ס דרעי, נשאל בפתח הפגישה אם תהיה ממשלת ימין צרה, והשיב: "למה צרה? רחבה מאוד". דרעי נפגש הבוקר עם נתניהו במעונו בבלפור בירושלים, לפגישה שנמשכה כשעה וחצי, ועסקה באפשרויות להקמת הממשלה הבאה בראשות נתניהו.

נאומו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במטה המפלגה במודיעין 2 במרץ 2020. שריה דיאמנט, פלאש 90., אתר רשמי
הבהיר כי לא יהיו בחירות רביעיות. ליברמן, היום/אתר רשמי, שריה דיאמנט, פלאש 90.

ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, אמר בפתח ישיבת ראשי בלוק הימין כי "לא הסתיימה ספירת הקולות, אולי יהיה 61 אבל לא יודע. סביר להניח שאנחנו לא נלך לבחירות נוספות כי נתניהו שקיבל את אמון הציבור יצטרך להרכיב ממשלה או קואליציה". גפני נשאל אם זה כולל גם את האפשרות של ממשלת אחדות עם גנץ, והשיב: "לא ממשלת אחדות, יש ממשלה שיכולה להיות רחבה יותר אבל לא אחדות". לטענת גפני, החגיגות אמש לא היו מוקדמות מידי, למרות שלגוש הימין אין עדיין 61 מנדטים, "מי שידע וראה את מה שיכול לקרות - זה היה יכול להסתיים קרבן גדול". גפני סרב לומר אם יש אפשרות כי יישבו עם ליברמן בממשלה אחת, והשיב לכתבים בכניסה לפגישה: "הוא חסר אחראיות, תטפלו בו אתם".

גפני הצהיר אתמול בנאום הניצחון של מפלגתו כי ידרשו מנתניהו שלא לאפשר ישיבה עם ליברמן באותה ממשלה עם ש"ס ויהדות התורה. גם ליברמן עצמו צייץ בטוויטר בלילה כי הוא לא יישב בממשלה בראשות נתניהו או יחד עם המפלגות החרדיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully