וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן ניצחו בת"א, בעוטף עזה הלכו עם נתניהו: צפו במפת הבחירות

מספירת חלק מהקולות עולה כי הליכוד זכה ליותר מ-50% מקולות הבוחרים בערי הפריפריה, בעוד מפלגתו של גנץ ניצחה בתל אביב ובשרון. מפרסום תוצאות האמת החלקיות מסתמן כי גוש הימין הגיע ל-59 מנדטים לעומת 54 לגוש השמאל והרשימה המשותפת. למי הצביעו בעיר שלכם?

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: עמית שמחה

אחרי סגירת הקלפיות ופרסום מדגמי הבחירות במהדורות החדשות, תוצאות האמת מתחילות לזרום היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית. מנתוני ההצבעה בכל אחת מהערים עולה תמונה שונה. בירושלים הליכוד בראש עם 27.9% ויהדות התורה מעט מאחור עם 24%. בהמשך ש"ס שמשיגה 17% מהקולות בבירה, כחול לבן עם 12% ואחר כך ימינה עם כ-8%, העבודה-גשר-מרצ עם 5%, ישראל ביתנו עם 2% והרשימה המשותפת זוכה ל-2%.

בתל אביב-יפו, למקום הראשון הגיעה כחול לבן עם 48% מהקולות, ואילו הליכוד במקום השני בעיר עם כ-22% מהקולות. העבודה-גשר-מרצ במקום השלישי עם 14% והרשימה המשותפת וש"ס אחריה עם כ-4%. למקומות האחרונים בתל אביב-יפו הגיעו ישראל ביתנו, ימינה ויהדות התורה.

בחיפה זכתה כחול לבן ב-34% מקולות הבוחרים והגיעה למקום הראשון בעיר, ואחריה הליכוד עם 26% מהקולות והרשימה המשותפת עם כ-10%. העבודה-גשר-מרצ הגיעה בעיר האדומה לכ-7% בלבד. ימינה, יהדות התורה וש"ס זכו לאחוזים בודדים בלבד.

מצביעים ראשונים בראש העין, 2 במרץ 2020. ראובן קסטרו
קלפי בראש העין. אתמול/ראובן קסטרו

לפי ספירת כ-90% מקולות האמת, הליכוד זכתה ל-36 מנדטים וכחול לבן קיבלה 32 מושבים בכנסת. הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם 15 מנדטים. שיעור ההצבעה הסופי בבחירות הוא 71% מתוך בעלי זכות הבחירה, עלייה של כ-2% לעומת בחירות ספטמבר.

לפי תוצאות מדגמי הטלוויזיה, הליכוד זוכה ל-36-37 מנדטים ומובילה על כחול לבן שהשיגה 32-34 מנדטים בלבד. על פי המדגמים, גוש הימין מתחזק ל-59 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת עם 54. הרשימה המשותפת שומרת על מעמדה כמפלגה השלישית בגודלה ואף עולה ל-14-15 מנדטים. בגוש הימין, ש"ס זוכה ל-9 מנדטים בעוד יהדות התורה וימינה עם 7-8. העבודה-גשר-מרצ משיגה 6-7 מנדטים, ואילו ישראל ביתנו נחלשת עם 6 מנדטים. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

בדרום הארץ, זכה הליכוד לרוב קולות הבוחרים. בבאר שבע השיגה המפלגה ב-50% מקולות הבוחרים. כחול לבן הגיעה למקום השני בבירת הנגב, וקיבלה 18% מהקולות, ואחריה ישראל ביתנו עם 12%. לאחר שלושת הראשונות, מגיעות ש"ס, ימינה והעבודה-גשר-מרצ.

בשדרות, הליכוד משיגה למעלה ממחצית הקולות והיא עומדת על 51% מהקולות. הרחק מאחור ניצבות ש"ס עם 11% וימינה עם 10%. כחול לבן זוכה ל-9% בלבד מהקולות בעיר. גם באשדוד הליכוד זכתה להיות המפלגה הגדולה ביותר עם 36% מהקולות. אחריה הגיעה ישראל ביתנו ל-16%,כחול לבן וש"ס קיבלו כ-15% מקולות הבוחרים. גם באשקלון ניצחה הליכוד, עם 48% מהקולות ואחריה בפער נרחב ישראל ביתנו וכחול לבן.

גם בצפון, זכתה הליכוד למקום הראשון בפער ניכר ברוב הערים. בקריית שמונה הגיעה מפלגת השלטון ל-58% מקולות הבוחרים. למקום השני בפער גדול מאוד הגיעה כחול לבן 12%, ולאחר מכן ישראל ביתנו, ש"ס וימינה. בנהריה זכתה הליכוד ל-47% מקולות הבוחרים, כאשר כחול לבן הגיעה ל-24% מהקולות והיא במקום השני.

גם בעפולה הגיעה הליכוד למקום הראשון, עם 52% מהקולות וכחול לבן הגיעה למקום השני עם 17%. גם בטבריה זכתה הליכוד ליותר מ-51% מהקולות, כאשר למקום השני בעיר הגיעה ש"ס, ולאחר מכן כחול לבן וישראל ביתנו.

עוד בוואלה!

תוצאות המדגמים: הליכוד מוביל על כחול לבן, גוש הימין עם 59 מנדטים

לכתבה המלאה

אילו הבחירות היו מתקיימות בנתניה, זכתה הליכוד במקום הראשון עם 43% מקולות הבוחרים. למקום השני הגיעה כחול לבן עם 23% מהקולות, ולאחר מכן ש"ס עם 12%. במודיעין-מכבים-רעות ניצחה כחול לבן, עם 45% מקולות הבוחרים בעיר. הליכוד זכתה ל-28% מהקולות והיא במקום השני, ולאחר מכן ימינה, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו.

בראשון לציון כחול לבן ניצחה את הקרב הצמוד את הליכוד, עם 40% מהקולות, כאשר הליכוד במקום השני עם 37% מהבוחרים. לאחר מכן הגיעו ישראל ביתנו והעבודה-גשר-מרצ. בפתח תקווה הגיעה הליכוד למקום הראשון, וזכתה ל-36% מקולות הבוחרים, וכחול לבן שנייה עם 28% מהקולות. אחריהן נמצאות ימינה, ישראל ביתנו וש"ס.

ביהודה ושומרון ניצחה מפלגת ימינה ברוב היישובים. באפרת קיבלה המפלגה 52% מקולות הבוחרים, כשהליכוד הגיעה למקום השני בפער גדול, וזכתה ל-34% מהקולות. מנגד, במעלה אדומים ניצחה הליכוד, עם 59% מקולות הבוחרים. ימינה קיבלה 11% מהקולות והיא במקום השני בעיר הסמוכה לירושלים. אחריהן כחול לבן, ש"ס וישראל ביתנו. בקריית ארבע ניצחה הליכוד באופן מפתיע, ובפער גדול. המפלגה קיבלה כ-45% מהקולות, כאשר ימינה הגיעה למקום השני, עם 32% מהקולות.

במגזר הערבי זכתה הרשימה המשותפת לרוב עצום כצפוי ברוב היישובים. בנצרת זכתה הרשימה ל-95% מקולות הבוחרים, כשלמקום השני הגיעה כחול לבן, עם 1.5% מהקולות בלבד. באבו גוש הגיעה הרשימה ל-80% מקולות הבוחרים, כשלמקום השני הגיעה, בפער ניכר, הליכוד עם 10% מהקולות.

(עדכון ראשון: 06:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully