וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: לא שינינו עמדה בנושא המשותפת, נקבל החלטות לפי האינטרס הלאומי

11.3.2020 / 14:23

יו"ר ישראל ביתנו האשים את נתניהו ביצירת דה-לגיטימציה למפלגה, זאת ברקע המגעים בין ההרשימה המשותפת לכחול לבן - עימה גם ליברמן נמצא בשיחות. כמו כן, הוא נמנע מלציין את זהות המועמד עליו תמליץ מפלגתו לריבלין: "לא חייבים לספק כדורי הרגעה או מודיעין לנתניהו"

ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (רביעי) בהצהרה לאחר ישיבת סיעת המפלגה, כי עמדתם לגבי הרשימה המשותפת לא השתנתה, והם יקבלו החלטות בהתאם להבטחות לבוחרים. "עמדתנו לא השתנתה, אבל אנחנו לא חייבים לספק כדורי הרגעה או מודיעין לנתניהו. נקבל החלטות בהתאם לאינטרסים הלאומיים ובהתאם להבטחות לבוחרינו".

לטענתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו עושה לישראל ביתנו דה-לגיטימציה. "הוא מפעיל מערך ענק של שנאה לכל אדם שלא מסכים עם דעתו. כל ההאשמות וכל הבוץ וניסיונות הדה-לגיטימציה, גם לגורמים אזרחיים וגם לגורמים פוליטיים. נתניהו רוצה שני דברים פשוטים: פסקת ההתגברות וחוק צרפתי. כל השאר זה מסך עשן".

ליברמן לא ציין על מי הוא מתכוון להמליץ כמועמד להרכבת הממשלה, אך בכחול לבן מנסים לתחזק איתו את הקשר ככל האפשר כדי שימליץ על גנץ ביום ראשון בבית הנשיא, ויתמוך במהלך להחלפת יו"ר הכנסת.

הצהרת יו"ר סיעת ״ישראל ביתנו״, אביגדור ליברמן, במלון נווה אילן 11 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"נקבל החלטות בהתאם לאינטרסים הלאומיים והההבטחות לבוחרינו", ליברמן. היום/ראובן קסטרו

אמש נועד ליברמן עם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ וחברי הנהגת המפלגה - חברי הכנסת יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי. מטעם שתי המפלגות נמסר כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות".

הפגישה נערכה יממה לאחר המפגש בארבע עיניים בין גנץ וליברמן בכפר המכבייה, ומעידה על המשך התיאום ושיתוף הפעולה בין כחול לבן וישראל ביתנו במאמצים להרכבת הממשלה.

במקביל, בכחול לבן ממשיכים במאמצים להקמת ממשלת מיעוט בתמיכה חיצונית של חברי כנסת מהרשימה המשותפת, למרות התנגדותם של חברי המפלגה יועז הנדל וצבי האוזר מתל"ם. לפיד אמר אתמול כי הצבעה חד-פעמית של הרשימה המשותפת בעד הממשלה - עדיפה על בחירות רביעיות. "הייתי שמח אם היו עוד אפשרויות, אבל אין. מה עלינו לעשות? מה שטוב למדינת ישראל", טען לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully