וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: אקים ממשלה יציבה שתרפא את השנאה; נתניהו: לא ניתן לגנוב את הדמוקרטיה

יו"ר כחול לבן אמר כי רוב העם קבע שתם עידן נתניהו ויעשה הכל כדי שלא יהיו בחירות נוספות. נתניהו נאם קודם לכן: גנץ וליברמן גונבים את הבחירות בחקיקה אנטי דמוקרטית, ויתרתי על פתיחת הר הבית ליהודים כתנאי לפרישת בן גביר - לי יש גבולות

גנץ ונתניהו מסרו הצהרות לאחר פרסום תוצאות האמת הלא-רשמיות של הבחירות/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

הצהרות נתניהו וגנץ - עדכונים אחרונים

  • נתניהו האשים את גנץ וליברמן ב"גניבת הבחירות".
  • הוא תקף את החוק לאיסור הרכבת הממשלה על נאשם וכינה אותו: "פרסונלי ורטרואקטיבי"
  • גנץ האשים את נתניהו בהסתה, והבטיח כי יקים בהקדם ממשלה יציבה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נשאו הערב (שבת) הצהרות לתקשורת, זאת ברקע פרסום תוצאות האמת הלא רשמיות של הבחירות. בדבריו האשים נתניהו את גנץ והנהגת כחול לבן ב"גניבת בחירת הציבור, באמצעות ציניות שאינה יודעת גבולות, שקרים וחקיקה אנטי דמוקרטית". מנגד, גנץ האשים את נתניהו בהסתה, והבטיח כי יקים בהקדם ממשלה יציבה משום ש"פעם אחר פעם אזרחי ישראל קבעו כי תם עידן שלטון נתניהו".

נתניהו פתח את דבריו בכך שהציבור נתן לו "ניצחון מזהיר". הוא אמר כי "הליכוד עלה מ-32 ל-36 מנדטים. כחול לבן נשארה במקום ולא עלתה אפילו במנדט אחד". נתניהו הוסיף כי "במהלך הבחירות אמרתי לכם שגוש השמאל וליברמן יגיעו מקסימום ל-53 מנדטים, בפועל הם קיבלו 47 מנדטים. הפער בין הגושים לפני הבחירות היה שלושה מנדטים, היום הוא 12 מנדטים". הוא הבהיר כי "זהו ניצחון מזהיר לליכוד ולגוש הימין".

ראש הממשלה הוסיף כי "יכול להיות שהיינו מנצחים באופן יותר מוחץ, משום שאיתמר בן גביר פנה אליי ממש ערב הבחירות ואמר כי הוא מוכן להוריד את מועמדותו ולתמוך בליכוד, כדי שנקבל עשרות אלפי קולות נוספים". לטענתו "היה לו תנאי אחד - שאני אאשר תפילות של יהודים בהר הבית, דבר שהיה מבעיר את המזרח התיכון והיה מעלה את חמתם של מיליארד מוסלמים עלינו". הוא הבהיר כי "יש דברים שאני לא מוכן לעשות כדי לנצח את הבחירות. אני אשמור על ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה מיוחדת לתקשורת בפתח תקווה. 7 במרץ 2020. קובי ריכטר, TPS
"גניבת בחירת הציבור". נתניהו, הערב/TPS, קובי ריכטר

נתניהו המשיך בדבריו, ואמר כי "לפני הבחירות בני גנץ, יעלון ואשכנזי הבטיחו לא להישען על הרשימה המשותפת בשום צורה שהיא, כי הם תומכי טרור". הוא הוסיף כי "הם לקחו את כל ההבטחות הללו וזרקו לפח כי אין גבול לציניות שלהם. המשותפת שוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית, קוראים לביטול החוק על ירושלים, קוראים לחיילי צה"ל פושעי מלחמה".

הוא הבהיר כי בכוונתו להישאר יו"ר הליכוד, והוסיף: "באים לזרוק לפח את הבחירה של 2.5 מיליון אזרחים כביכול בשם הדמוקרטיה, באמצעות חוק פרסונלי רטרואקטיבי שנוגד את עקרונות הדמוקרטיה. באיראן אין דבר כזה".

עוד בוואלה!

פחדנותם של המשפטנים הופכת את "חוק נתניהו" ממיותר לצורך חיוני

לכתבה המלאה

גנץ לנתניהו: "ישראל קמה לפניך והיא תפרח גם אחריך"

מנגד, אמר גנץ כי הוא קיבל החלטה להקים ממשלה "על בסיס הכרעת הציבור". לדבריו, "העם אמר את דברו בשלושה סבבי בחירות, שהסתיימו בתוצאה ברורה של רוב מוחלט למפלגות שאינן תומכות בהמשך שלטון נתניהו. רוב העם לא רוצה את המשך שלטון נתניהו - ואת זה העם יקבל". גנץ הוסיף כי בכוונתו להקים "ממשלה יציבה שתרפא את ישראל מהשנאה והפילוג", ואמר כי יעשה הכל כדי שלא יהיו בחירות רביעיות.

גנץ טען כי "בשלושה סבבי בחירות הראה העם לנתניהו את הדרך החוצה. נתניהו הפסיד". עוד אמר כי "הצלחנו להתגבר על כל אלו שוב, ולשמור על רוב שרוצה בשינוי. הקולות הרעים של היממות האחרונות הובילו אותי לכאן כדי להזהיר את נתניהו". הוא פנה לנתניהו באופן אישי והוסיף: "מדינת ישראל קמה לפניך והיא תצמח ותפרח גם אחריך. לא ארשה לך לזרוע שנאה".

לדבריו של גנץ, "הפלונטר הפוליטי מחייב החלטות מהירות. גם משבר הקורונה והאיום במשבר כלכלי והאתגרים הביטחוניים מחייבים את כולנו לגלות אחריות לאומית ולהקים ממשלה בהקדם". הוא הבהיר כי לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה, יפעל במהירות להקים ממשלה. "במדינת ישראל כל קול שווה ונתניהו מכיר זאת היטב. נתניהו הוא זה שגייס את הח"כים הערבים לצדו, ובנה איתם את קואליציית פיזור הכנסת".

יו"ר כחול לבן בני גנץ לאחר תוצאות המדגם, 3 במרץ 2020. פלאש 90 / תומר נויברג, פלאש 90
"אקים ממשלה יציבה". גנץ/פלאש 90, פלאש 90 / תומר נויברג

עוד טען גנץ כי "נתניהו גייס את טיבי ועודה לצדו, לקואליציית בחירת מבקר המדינה. מסתבר שלביבי מותר להתחבר לטיבי אבל הוא רוצה על זה בלעדיות". גנץ הבהיר כי "אני מתכוון להקים ממשלה בזמן הקרוב, מפאת רגישות המגעים המתנהלים לא אפרט כדי למנוע סיכול של הקמת הממשלה, שתוציא את ישראל מהמשבר הפוליטי".

מדבריו של גנץ עלה כי הוא מתכוון לנסות לקבל את המנדט מנשיא המדינה ראשון, בהתבסס על רוב של 59 ח"כים מכחול לבן, העבודה-גשר-מרצ, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת ללא הח"כים של בל"ד. באופן זה יהיו לו יותר ממליצים מלנתניהו, שמומלץ על ידי 58 הח"כים של גוש הימין. הנשיא ריבלין צפוי להתחיל בהתייעצויות עם ראשי הסיעות לאחר חג הפורים.

ברקע הדברים, קצין הכנסת ניצב יוסף גריף החליט לתגבר את האבטחה סביב גנץ, בעקבות ההסתה נגדו ברשתות החברתיות. לגנץ יתווסף עוד מאבטח קבוע, בנוסף לאבטחה הצמודה שהיתה לו עד כה. מהכנסת נמסר בתגובה כי "הכנסת באמצעות קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, הנה גוף מונחה ע"י משטרת ישראל בכל הנוגע לאבטחתם של חברי הכנסת. מכאן, שגם בנושא פנייתכם - ח"כ בני גנץ, קצין הכנסת מצוי מזה זמן מה בשיח מקצועי שוטף עם הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל ופועל בהנחייתם".

"גם נתניהו מבין שתם זמנו"

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר כי "ראינו עכשיו את ראש הממשלה שנמצא בהיסטריה, מתחנן על נפשו וזועק שתו לי אכלו לי. גם נתניהו מבין שתם זמנו". הם הוסיפו כי "אגב, היחידה שמנהלת כרגע מגעים עם הרשימה המשותפת היא מפלגת הליכוד".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיב לדבריו של ראש הממשלה על הצעתו ערב הבחירות ואמר כי "אם נתניהו סירב להיעתר אפילו לתנאי אחד, ולמינימום שהצבתי, ואם לשיטת נתניהו תפילת יהודים בהר הבית, מניעת פרוטקשן לחמאס או פינוי חאן אל אחמר 'מבעירים את המזרח התיכון' - הרי שזו הסיבה שבלי עוצמה יהודית אין ממשלה ימנית".

יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ אמר בתגובה לדבריו של נתניהו, כי "ניסיונו להסית את הציבור כדי שיצא לרחובות ולקעקע את תוצאות הבחירות אינו לגיטימי ומסוכן". הוא הוסיף כי "הבחירות הסתיימו והרכבת הממשלה עברה לכנסת, כל ניסיון להשגת רוב להקמת ממשלה הוא לגיטימי. כל קול, בין אם של אזרח יהודי או ערבי הוא שווה".

"גנץ, גרמת לערפאת לחייך מהקבר"

בניגוד לדברי גנץ, מסרה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) כי "עכשיו זה ברור: גנץ לא מבין שאין לו המלצה אפילו, כל עוד הוא לא פונה אל הרשימה המשותפת ישירות ופומבית. גנץ - תפנים".

שרת התרבות והספורט מירי רגב כתבה בדף הפייסבוק שלה כי "גנץ גם חשבון אתה לא יודע, הרוב היהודי ציוני בחר בנתניהו, לא בך". היא הוסיפה כי "תתבייש לך, אתה מוכר את המפעל הציוני יהודי לטובת הכיסא שלך. שיקרת לבוחרים ערב הבחירות, אתה הולך לשבת עם טיבי. רמטכ"ל לשעבר תלוי בתומכי טרור, גרמת לערפאת לחייך מהקבר".

ח"כ תמר זנדברג תקפה את נתניהו ומסרה כי "את רוב העקרונות הכהניסטים נתניהו כבר אימץ כשהחליט להגיד בקולו שהאזרחים הערבים לא שווים". היא הוסיפה כי "לפחות הוא סוף סוף הודה כי המשחקים המטורפים בהר הבית מסכנים את ביטחון ישראל".

(עדכון ראשון: 19:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully