וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא המשבר הכלכלי: עלות הבחירות למשק - כ-2.7 מיליארד שקל

עלות יום השבתון מוערכת בכשני מיליארד שקלים, כ-200 מיליון שקלים יועברו למימון המפלגות - וכחצי מיליארד שקלים ילכו אל ועדת הבחירות שתידרש לערוך התאמות לבחירות בצל הקורונה. העלויות מצטרפות לגירעון התקציבי של השנה החולפת, בהיקף של כ-136 מיליארד שקל

נתניהו: כחול לבן הפרו את ההסכמות על המינויים/מערכת וואלה! NEWS

בשיא המשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדותיה, מדינת ישראל יוצאת שוב לבחירות, בפעם הרביעית בשנתיים. העלויות הישירות והמיידיות של הבחירות, יגיעו על פי ההערכות לכ-2.7 מיליארד שקל. העלויות מצטרפות לגירעון התקציבי לשנת 2020, שכבר צמח להיקף של כ-136 מיליארד שקלים.

את האומדן המדויק של עלות יום הבוחר ניתן יהיה לדעת רק בסמוך לבחירות. הסיבה לכך נעוצה באי הוודאות בה שרוי המשק בתקופת הקורונה: בשלב זה לא ידוע אילו מגבלות נוספות יוטלו על המשק, אם בכלל, וכמה אנשים יצטרכו להצביע בקלפיות מבודדות.

מחסן ועדת הבחירות 2020 בשוהם, 12 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
עלות הבחירות השוערת: כמעט 3 מיליארד שקלים. מחסן ועדת הבחירות בשוהם, בפברואר/ראובן קסטרו

אומדן עלות יום שבתון: אובדן תוצר למשק - כ-2 מיליארד שקל

הפגיעה המלאה במשק עדיין לא ברורה במלואה. את הערכת עלות יום השבתון למשק או הפגיעה בתוצר ניתן יהיה לבצע בשלב מאוחר יותר, לפי הערכת המגבלות על המשק, רמת האבטלה וכן פרמטרים נוספים שמשפיעים על אומדן הפגיעה בתוצר.

תקציב מימון המפלגות: 200-180 מיליון שקל

תקציב מימון המפלגות תלוי במספר הרשימות שיתמודדו לכנסת ה-24. הנתון נקבע ביום הצגת המועמדים בוועדת הבחירות. בהנחה שיתמודדו כ-10 רשימות התקציב ינוע בין 180 ל-200 מיליון שקל.

תקציב ועדת הבחירות: כ-500 מיליון שקל

תקציב ועדת הבחירות לכנסת ה-23 עמד על כ-400 מיליון שקל, לכך יש להוסיף עלויות נוספות בגין השינויים הנדרשים בתקופת הקורונה, למשל, הוספה ומיגון קלפיות - אלה עלולות להגיע על פי הערכות לכ-100 מיליון שקל. בוועדת הבחירות עדיין לא יודעים להעריך מה הסכום הסופי שיידרש משום שלא ידוע מה יהיה מספר החולים ומבודדים.

עוד בוואלה!

מהגשת הרשימות ועד לקלפיות המופרדות: כך תיראה הדרך אל הכנסת ה-24

לכתבה המלאה

בחירות 2021 - לוח הזמנים

  • 1 בינואר - פרסום פנקס הבוחרים העדכני
  • 3 בינואר - כניסת פנקס הבוחרים לתוקף
  • 3-4 בפברואר - הגשת הרשימות לוועדת הבחירות
  • 10 בפברואר - מועד אחרון לעתור כדי לפסול רשימה מהתמודדות
  • 9 במרץ - תחילת שידורי התעמולה בטלוויזיה וברדיו
  • 11 במרץ - תחילת ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל
  • 23 במרץ - יום הבוחר

מעט לפני שהתפזרה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הוראת השעה לניהול הבחירות לכנסת ה-24 בזמן קורונה.

לפי החוק, ייוחדו קלפיות ייעודיות לבוחרים אשר נדרשים לחובת בידוד, וקלפיות נפרדות לחולים. בוחר שחייב בבידוד יוכל לצאת ממקום הבידוד לצורך ההצבעה בלבד, וזאת על פי תנאים שייקבעו במיוחד על ידי יו"ר הוועדה המרכזית. ועדת הבחירות תקבע הוראות בטיחות והיגיינה גם לגבי כלל הקלפיות, למשל בכל הנוגע להגבלות התקהלות, תפוסה מירבית, ועוד.

עוד הוסכם כי ועדת הבחירות תוכל להורות על הצבעה במעטפות כפולות במקרה של זיהום קלפי בנגיף הקורונה, וכי ועדת הקלפי תציין לצד שמו של הבוחר את שעת הצבעתו לצורך חקירה אפידמיולוגית - או חקירה פלילית במקרה של חשד לפגיעה בטוהר הבחירות.

שליחת  קלפיות אחרונות לרחבי הארץ
ממרכז הלוגיסטי בשוהם , 1 באפריל 2019. ראובן קסטרו
200 מיליון שקלים למימון מפלגות, בשיא המשבר הכלכלי/ראובן קסטרו

כמו כן, לראשונה יוצבו קלפיות מיוחדות בבתי אבות ובבתי דיור מוגן בהם מתגוררים יותר מ-30 דיירים, ותיבחן האפשרות לעשות זאת גם במוסדות קטנים יותר.

סעיפים נוספים שאושרו במסגרת החוק כוללים את העלאת הגיל המינימלי של חברים בוועדת הקלפי ל-17, ואת העלאת גיל מזכיר הקלפי ל-21. בנוסף, אושרה הסתייגות שהציע ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שמרחיבה את הפטור ממתן תשלום מיוחד לעובדים זרים ביום הבחירות. בכנסת ה-23 חלה הוראה זו רק על עובדים זרים בתחום הסיעוד, וכעת היא תכלול גם עובדים זרים בתחומי ההסעדה, המלונאות, התעשייה, הבניין והחקלאות. במקום זאת, ישולם להם עבור עבודתם ביום זה שכרם הרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully