וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: נתניהו מתחזק ועוצר את סער, יעלון וסמוטריץ' מתחת לאחוז החסימה

12.1.2021 / 19:40

על פי סקר מנדטים של חדשות 12, נתניהו מוביל עם 29 מנדטים, ותקווה חדשה בראשות גדעון סער זוכה ל-16. מפלגתו של רון חולדאי זוכה ל-6 מנדטים, ויש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ל-13 מנדטים. גנץ נותר קרוב לאחוז החסימה עם 5 מנדטים

בווידאו: גנץ קרא לחיבורים בגוש המרכז שמאל - "מוכן להקריב הרבה כדי שביבי ילך"/צילום: קונטקט

על פי סקר מנדטים של חדשות 12 המתפרסם הערב (שלישי), הליכוד זוכה ל-29 מנדטים, מפלגת תקווה חדשה של גדעון סער זוכה ל-16 מנדטים, וימינה בראשות נפתלי בנט זוכה ל-13 מנדטים.

יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ל-13 מנדטים, הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה זוכה ב-10 מנדטים, ומפלגות ש"ס ויהדות התורה זוכות ל-8 מנדטים כל אחת.

הישראלים בראשות רון חולדאי זוכה ל-6 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן זוכה ל-7 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ זוכה ל-5, ומרצ זוכה אף היא ב-5 מנדטים.

רה"מ נתניהו בהצהרה מהכנסת, 22 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מתחזק ועוצר את סער. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בסקר בו נבחנה מפלגת ימינה ללא בצלאל סמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית - היא זוכה ל-12 מנדטים, ואילו מפלגתו של האחרון לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 2.5%. המפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה עם 2.7%, ומפלגת העבודה עם 1.1%. תל"ם של משה יעלון - 0.7%, וגם תנופה של עפר שלח, ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר לא עוברות את אחוז החסימה.

בחדשות 12 בחנו גם איחוד אפשרי של תקווה חדשה וימינה - רשימה מאוחדת תקבל 25 מנדטים (פחות מהסכום המשותף בהתמודדות נפרדת של 29), הליכוד יתחזק במנדט ויש עתיד תתחזק בשני מנדטים.

תרחיש נוסף בדק איחוד של כל מפלגות גוש המרכז שמאל: יש עתיד, כחול לבן, הישראלים, מרצ, מפלגת העבודה, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, תנופה ותל"ם - רשימה משותפת שכזו תקבל 28 מנדטים אך לא תשנה את המאזן הבינגושי בין גוש הימין-חרדים של ראש הממשלה בנימין נתניהו שבכל מקרה עומד על 58 מנדטים לבין הגוש המתנגד לנתניהו שעומד על 62 לפי הסקרים כרגע.

הצהרה | יו''ר מפלגת תל''ם, חה"כ משה (בוגי) יעלון 10 בינואר 2021. איתמר שאול, מערכת וואלה!
0.7% תמיכה בסקר ראשון מאז ההקשה המחודשת. יעלון/מערכת וואלה!, איתמר שאול

מהסקר עולה שהליכוד נמצא במגמת התחזקות, על חשבון הצמיחה של "תקווה חדשה" של סער שנעצרה ונמצאת בנסיגה - הליכוד התחזק ב-2 מנדטים לעומת הסקר הקודם ואילו סער איבד 2 מנדטים. בנוסף, הפער בין נתניהו לסער גדל גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, שם נתניהו מוביל בפער גדול על פני כל המתחרים - עם 33% תמיכה, אחריו סער עם 13%, לפיד עם 12%, בנט עם 10%, וחולדאי עם 8%.

גוש הימין-חרדים הקלאסי של נתניהו, שכולל את הליכוד, הסיעות החרדיות וימינה - מקבל לפי הסקרים 58 מנדטים, ורחוק 3 מנדטים בלבד מרף ה-61 שיאפשר הקמת ממשלה. למפלגות שמתנגדות לשלטון נתניהו יש רוב של 62 מנדטים. המאזן הבין-גושי לא משתנה גם במקרה של איחוד גדול במרכז-שמאל, שמחבר את כל רסיסי המפלגות לרשימה אחת גדולה של 28 מנדטים אך לא מגדיל את הגוש המתנגד לנתניהו. תרחיש של ריצה משותפת של תקווה חדשה וימינה מניב 25 מנדטים, 4 מנדטים פחות מאשר כשהמפלגות מתמודדות לבד, אך יכול למנוע מנתניהו כל אפשרות להקים ממשלה אחרי הבחירות הבאות שכן במצב כזה לגוש הימין-חרדים יש רק 46 מנדטים ולגוש הנגדי לנתניהו יש רוב ברור להקמת ממשלה.

פרופ' ירון זליכה מכריז על הקמת מפלגה חדשה 30 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
הקרובה ביותר לרף אחוז החסימה. זליכה/אתר רשמי, -

לפחות 8 מפלגות לא עוברות כרגע את אחוז החסימה, בהן גם מפלגת תל"ם של משה (בוגי יעלון) שהודיעה בתחילת השבוע על התמודדות עצמאית ומקבלת 0.7% תמיכה בסקר הראשון. המפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה היא הקרובה ביותר לרף אחוז החסימה, עם 2.7% תמיכה בסקר, ואחריה - מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', שבסקר הראשון אחרי ההכרזה על הפרידה מבנט מקבלת רק 2.5% תמיכה. בפער מסמוטריץ', הבית היהודי ועוצמה יהודית מקבלות כל אחת 0.7%. מפלגת העבודה, שצפויה לקיים בעוד כשבועיים הליך של בחירות מקדימות, זוכה ל1.1% תמיכה בלבד, ומפלגת תנופה של עפר שלח סוגרת את הרשימה עם 0.3%. שיעורי התמיכה הנמוכים של המפלגות הקטנות צפויים להקשות עליהם במו"מ על איחודים וחיבורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully