וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ בעבודה על אהוד ברק להתמודד בפריימריז: "צו השעה"

14.1.2021 / 21:43

קבוצה של שמונה חברי הנהלה במפלגה פנו פומבית לראש הממשלה לשעבר בבקשה להתמודד מול מרב מיכאלי בבחירות שייערכו בעוד כשבועיים. ברק הצהיר באחרונה כי הוא לא מתכוון לחזור לזירה הפוליטית, אך לפי החתומים "לא נראית דמות אחרת עם מעמד כדי להצליח להחליף את השלטון"

אהוד ברק בראיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עורכת תוכן: סיגל סיריוס, עורך ווידאו: ניר חן, גרפיקה: אביחי ברוך

שמונה חברי הנהלה במפלגת העבודה פרסמו הערב (חמישי) קריאה לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, בפריימריז שייערכו בעוד כשבועיים. "צו השעה מחייב את התייצבותך למערכה לטובת מדינת ישראל", נכתב בפנייתם של חברי ההנהלה.

"הוואקום גדול עד מאוד, ולא נראית במפה הפוליטית אף דמות אחרת בעלת הניסיון, המעמד המנהיגותי והלאומי שיש בו, כדי להצליח להוביל מהלך להחלפת השלטון", הוסיפו. "התמודדות בראשות מפלגת העבודה להנהגת המדינה, תהיה מהלך שישנה את המפה הפוליטית באופן דרמטי".

בסיום המכתב, עליו חתמו בין היתר הח"כים לשעבר רענן כהן, לאה פדידה, ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי ויו"ר סיעת העבודה בהסתדרות פיני קבלו, הם קוראים לברק להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. "יש בכוחך להתגייס לצו 8 ולא לשבת מהצד. תעניק תקווה לרבים בציבור הישראלי". כל החתומים על המכתב נחשבים לתומכים של היו"ר הנוכחי של העבודה, עמיר פרץ.

אהוד ברק במסע"ת - ישראל דמוקרטית ומרצ בעבקבות איחוד המפלגות, בית העיתונאים, תל אביב, 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
שלל את התמודדותו. ברק/ראובן קסטרו

פרץ הודיע כי הוא לא מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות, אך כן מתכוון להתמודד על הנשיאות בקיץ הקרוב. כרגע יש שני מתמודדים בפריימריז על ראשות המפלגה - ח"כ מרב מיכאלי ועו"ד גיל ביילין. בימים הקרובים השר איציק שמולי צפוי להכריע אם יצטרף אף הוא למרוץ. גם יו"ר קק"ל לשעבר דני עטר עשוי להצטרף למרוץ.

ברק עצמו שלל באחרונה בראיונות בתקשורת את האפשרות שיתמודד שוב בבחירות הקרובות, ובפריימריז הקודמים על ראשות העבודה - לפני שנה וחצי - הוא בחר שלא להתמודד במפלגה אלא להקים מסגרת עצמאית משלו, ישראל דמוקרטית, שחברה אחר כך לריצה משותפת עם מרצ ולא הצליחה לייצר הישג אלקטורלי בבחירות ספטמבר 2019.

עמיר פרץ עם מרב מיכאלי בכינוס המפלגה בכיכר רבין, 29 בינואר 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
הפריימריז יתקיימו ב-24 בינואר. פרץ ומיכאלי/פלאש 90, מרים אלסטר

מוקדם יותר היום, בית המשפט העליון קבע כי הפריימריז לראשות מפלגת העבודה יתקיימו בעוד ב-24 בינואר. זאת בעקבות מאבק משפטי שניהלו יו"ר המפלגה עמיר פרץ וח"כ מיכאלי, לאחר שפרץ העביר החלטה שמעבירה את סמכות הבחירה לוועידת העבודה, אך ח"כ מיכאלי נאבקה בו משפטית ובית המשפט המחוזי חייב אותו לבטל את ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully