וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו פועלים לאיחוד של סמוטריץ' ובן גביר, בנט ממתין לבית היהודי

17.1.2021 / 17:08

גורמים המקורבים לרה"מ שוחחו במהלך סוף השבוע עם אחד מראשי עוצמה יהודית ושכנעו אותו להתאחד עם יו"ר הציונות הדתית, אך בין השניים לא מתנהלות שיחות ישירות. בינתיים, סמוטריץ' ובנט מחכים לזהותו של מנצח הפריימריז בבית היהודי, שעשויה להשפיע על חיבורים עתידיים

בווידאו: דרעי מתחייב להחזיר את סער ובנט למחנה נתניהו/צילום: דוברות ש"ס

מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועלים לאיחוד של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ועוצמה יהודית בבחירות הקרובות - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. במהלך סוף השבוע שוחחו גורמים פוליטיים, המקורבים לנתניהו, עם עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, ושכנעו אותו להתאחד עם מפלגת הציונות הדתית בראשות סמוטריץ'.

בין סמוטריץ' לבן גביר לא מתנהלות שיחות ישירות, וסמוטריץ' ככל הנראה ממתין בינתיים גם להתפתחויות בפריימריז על ראשות הבית היהודי שיתקיימו השבוע כדי לבחון אפשרות לחיבור נוסף. לאחר שסמוטריץ' הודיע כי יתמודד ברשימה עצמאית, בסביבת נתניהו פועלים שיעבור את אחוז החסימה, כדי להבטיח 5-4 מנדטים לגוש הימין בראשותו.

עם זאת, במפלגתו של סמוטריץ' אמרו בתגובה כי "לא נאפשר מעורבות של גורמים פוליטיים בעלי אינטרס", וכי הם "עסוקים בלהרכיב רשימה כמה שיותר רחבה, כזו שתכיל את קשת הגוונים בציונות הדתית ותאפשר לכולם להרגיש מיוצגים בה".

בצלאל סמוטריץ' דמוקרטTV. גילי יערי, פלאש 90, אתר רשמי
"לא נאפשר מעורבות של גורמים פוליטיים בעלי אינטרס". סמוטריץ'/אתר רשמי, גילי יערי, פלאש 90

בן גביר טען בתגובה כי "אין צורך להפעיל עלי שום לחץ. תמיד הייתי בעד חיבורים ואחדות וגם היום אני קורא לכל חבריי להתאחד ולהתחבר למען ניצחון הימין". הוא הוסיף כי אין לו ספק ש"אם כל הגורמים מימין לליכוד ובנט יתחברו, אפשר יהיה להגיע להישגים ולתרגם אותם לטובת עם ישראל וארץ ישראל". בליכוד הכחישו את המעורבות של נתניהו בניסיונות לאחד את הצדדים.

הקרב על הבית היהודי

הפריימריז לראשות הבית היהודי הוא למעשה גם קרב בין בנט וסמוטריץ'. בנט מעוניין בניצחונו של מנכ"ל המפלגה ניר אורבך לטובת חיבור עמו אך סמוטריץ' מעדיף בניצחונה של חגית משה, וחלק מתומכיו פועלים לטובתה במרוץ הפנימי. נתניהו, במקרה הזה, מעוניין גם הוא בניצחונה של משה ואף שכנע אותה באופן אישי להתמודד לתפקיד. אם תנצח, האיחוד של סמוטריץ' יהיה רחב יותר, כולל הבית היהודי, וכך יביא יותר מנדטים לטובתו.

בן גביר אמר אתמול בשידור לייב בפייסבוק כי ההיתכנות לחיבור עם סמוטריץ' "נמוכה מאוד", והוסיף כי סמוטריץ' מעוניין לשוב לחיבור עם בנט, והמאבקים ביניהם הם "כיפופי ידיים שבסופם אחד מהם ימצמץ". לדברי בן גביר: "אנחנו נמשיך לפעול לחיבורים גם בלעדיו, ולטעמינו יש הזדמנות להציל היום את עם ישראל ולהקים גוש של שישים ואחת".

הצהרת יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך מסע"ת במטה המפלגה בירושלים 1 במרץ 2020. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
"תמיד הייתי בעד חיבורים". בן גביר/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS

בתוך כך, הבוקר הושק קמפיין מודעות של עוצמה יהודית עם תמונת בן גביר תחת הכותרת: "בן גביר. יהדות. אמת . דרך". במפלגה טענו כי אם ניסיונות האיחודים לא יצליחו, "בכל מקרה יהיה לבוחר פתק של עוצמה יהודית בבחירות הקרובות. לא נוכל להשאיר את קהל תומכינו הרחב ללא אלטרנטיבה".

זו אינה הפעם הראשונה שבה נתניהו מנסה להתערב בנעשה במפלגות הציונות הדתית. בבחירות לכנסת ה-23 הציעו לעוצמה יהודית הצעות שונות כדי לפרוש מהמרוץ, ובהן, הצעה להורדת אחוז החסימה, באופן שיטיב עם המפלגה, זאת בתמורה לפרישה והעברת תמיכתה למפלגה אחרת, למשל יהדות התורה. גם במערכות הבחירות הקודמות, נתניהו ניהל שיחות באמצעות אנשיו וגורמים פוליטיים עם עוצמה יהודית, כדי שהמפלגה, שכוחה מוערך בשני מנדטים, תתאחד או תפרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully