וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק לבנט: מנהיג "מחאת השולמנים" אביר קארה מצטרף לימינה

19.1.2021 / 16:22

קארה, מהקולות הבולטים בהפגנות העצמאים בתקופת הקורונה, הודיע כי יתמודד במפלגה של בנט ושקד בבחירות הקרובות. "מהליכוד לא נצליח להביא מהפכה", אמר על הסירוב להצטרף לנתניהו. מלבדו, שתי דמויות נוספות מהקבוצה צפויות להשתלב ברשימת ימינה

בווידאו: הפגנת עצמאים בנתניה בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב ולסייע לבעלי עסקים/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

אביר קארה, מנהיג "מחאת השולמנים", הודיע היום (שלישי) כי יתמודד ברשימת מפלגת ימינה בבחירות הקרובות. קארה הוביל את קבוצת "אני שולמן" המבקשת לייצג את העצמאים, במיוחד בתקופת הקורונה, וההערכה היא כי יש בידה כוח רב שיעבור כעת למנהיגי המפלגה נפתלי בנט ואיילת שקד. מלבדו, שתי דמויות נוספות מהקבוצה צפויות להשתלב ברשימת ימינה, אך כנראה רק בעשירייה השנייה.

בשיחת זום שקיים עם פעילי קבוצת "השולמנים", אמר קארה כי "אנחנו צריכים לתרגם את הדברים שלנו צעד אחד קדימה. אנחנו חייבים להמשיך בריצת מרתון. קיבלנו החלטה להצטרף עם עוד נציגים לרשימת ימינה, אנחנו הולכים לעשות את זה חזק. אני קורא לכל המשפחה הזאת, בואו נעשה ראש ממשלה חדש. נביא לכך את אותן עוצמות ואנרגיות שהיו לנו בשטח".

הוא הוסיף כי "רק לבנט אכפת באמת מהכלכלה, העצמאים והמדינה. אנחנו הולכים עם ימינה כי אני מאמין שהם יילכו איתנו לדברים גדולים. אנחנו באים לעשות, לא לשחק".

אביר קארה. פייסבוק, צילום מסך
מצטרף למפלגת ימינה. אביר קארה/צילום מסך, פייסבוק

הצעד מגיע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשבוע שעבר שיחת זום עם ראשי ארגון אני שולמן, והזהיר אותם כי אם לא יחברו אליו ויבחרו להקים מפלגה עצמאית - יביאו להקמת קואליציה שתהיה תלויה במרצ ויש עתיד. קארה טען לאחר מכן כי אין בכוונתו לחבור לליכוד, וניהל מגעים לריצה עם בנט כבר אז.

מוקדם יותר היום, הסביר קארה בקבוצת הפייסבוק "אני שולמן" על הסיבות שגרמו לו לסרב לחבור לנתניהו. "זה לא סוד, ופורסם בכל במה, שסירבנו להצעות להצטרף לליכוד. האמת היא, שיש בליכוד לא מעט חברי כנסת ושרים שידענו לעבוד איתם די טוב בשנה האחרונה, אנשים מצויינים עם כוונות טובות. אבל מהליכוד לא נצליח להביא מהפכה. כי הליכוד לא יכול", כתב.

"כל מי שפועל נגד יוזמה חופשית, נגד ההצלחה של השולמניות והשלומנים החרוצים - ידו על העליונה. והליכוד? עומד מנגד ומושך בכתפיים למרות יותר מעשור בשלטון", המשיך. "בשיחה עם ראש הממשלה גילינו שכולם אשמים - המשפטנים, הפקידים, כחלון, בן גוריון. רק מפלגת השלטון לא נוטלת אחריות. מצד אחד שמענו מראש הממשלה מיסטר ג'קיל שצריך רפורמה בהסתדרות, ומהצד השני, ראש הממשלה מיסטר הייד צלצל מיד באותו השבוע לאותה הסתדרות לחבק אותה ולהבטיח לה שהעובש ימשיך לשגשג".

שר האוצר ישראל כץ בפגישה עם אביר קארה מייסד קבוצת העצמאים "אני שולמן", 11 ביוני 2020. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
"מהליכוד לא נצליח להביא מהפכה, כי הליכוד לא יכול". קארה עם שר האוצר ישראל כץ, בשנה שעברה/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

הודעתו של קארה מגיעה ברקע אי-הודאות במפלגת ימינה. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר בשבוע שעבר כי בכוונתו לרוץ ברשימה עצמאית בבחירות הקרובות, והסביר כי ברצונו לייצג עמדות ימניות יותר, עם אמירה ברורה על ההתנחלויות, מערכת המשפט וזהות המדינה היהודית. לאחר מכן אנשיו סירבו לאשר אם מדובר בהחלטה סופית, ושלשום נודע לוואלה! NEWS כי מקורבי נתניהו פועלים לאיחוד שלו עם ועוצמה יהודית בבחירות הקרובות.

בימינה מתחו ביקורת על אמירתו של סמוטריץ'. לדבריהם, הוא לא עדכן אותם על ההחלטה מראש, והם שמעו עליה רק בתקשורת. "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך", מסרו בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully