וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איציק שמולי הודיע שלא יתמודד על ראשות מפלגת העבודה

19.1.2021 / 17:06

שר העבודה והרווחה הסביר שהצעד נובע מרצון ליצור חיבורים בין מפלגות המרכז-שמאל, והצהיר כי ינסה להשתבץ ברשימה אחרת. "הדבר החשוב ביותר הוא ליצור כוח משותף כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה", הבהיר. החלטתו מצמצמת עוד יותר את המרוץ לראשות העבודה

בווידיאו: מירב מילר משוחחת עם איציק שמולי ויו"ר אגוד הדיור המוגן רוני עוזרי/אולפן וואלה! NEWS

שר העבודה והרווחה איציק שמולי הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד על ראשות מפלגת העבודה. זאת, לדבריו, במטרה לייצר הסכמה רחבה במפלגה על איחוד בגוש המרכז-שמאל, ולסיים את כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההחלטה מגיעה בתוך ואקום במרוץ לראשות המפלגה, כשהדמות הבולטת היחידה שנותרה היא ח"כ מרב מיכאלי.

"זו החלטה שאני מקבל בלב כבד אך שלם, למרות האפשרות להגשים חלום שמצויה ממש בהישג יד", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "אני מאמין שהדבר החשוב ביותר בבחירות האלו הוא יצירת כוח משותף של מפלגות שיוכלו לרכז מאמץ, כדי שבסופן תושג מטרה אחת ויחידה: שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה. מפלגת העבודה חייבת להיות חלק ממהלך רחב שכזה, הן כחלק מאותו המאמץ והן עבור הישרדותה שלה".

איציק שמולי במהלך הוועדה המיוחדת בכנסת 11 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"העבודה חייבת להיות חלק ממהלך רחב". שמולי/ראובן קסטרו

בהמשך, סיפר כי ניסה לקדם את הנושא, ללא הצלחה. "לכן גם נאותי והייתי שותף פעיל ליוזמה, שלצערי כשלה אמש, להביא להסכמה רחבה במפלגה תוך נכונות לשים בצד כל אמביציה ושיקול אישיים", ציין. "קיומם של הליכים פנימיים שיארכו עד ראשית פברואר (יומיים לפני הגשת הרשימות לכנסת) מקטינים את הסיכוי לכך ועלולים, לפי מיטב הערכתי, להפוך התמודדות דמוקרטית לגיטימית לחסרת תוחלת; מניצחון מוחץ - לניצחון פירוס".

שמורי הצהיר בנוסף כי ינסה להשתבץ ברשימה אחרת לקראת הבחירות הקרובות. "המפלגה הזו היא בית עבורי. כולכם יודעים גם כמה חיכיתי לרגע שאוכל להנהיגה", אמר. "ערכיה הבסיסיים והמחייבים ימשיכו ללוות אותי, אך את מימושם אוביל ממקום פוליטי אחר".

המנהיגים מחוץ למשחק

הפריימריז לראשות מפלגת העבודה צפויים להתקיים ביום ראשון. ח"כ מיכאלי היא כרגע המתמודדת המשמעותית היחידה במירוץ, ויחד איתה מתמודדים מספר פעילים ותיקים של העבודה שהכריזו על מועמדותם - עו"ד גיל ביילין, איש העסקים אבי שקד, דוד לנדסמן ודייגו שירטה. שקד נחשב למקורב ליו"ר העבודה הקודם עמיר פרץ.

עמיר פרץ עם מרב מיכאלי בכינוס המפלגה בכיכר רבין, 29 בינואר 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
אחד עזב, השנייה נשארה לבד. פרץ ומיכאלי/פלאש 90, מרים אלסטר

אתמול הודיע ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כי החליט שלא להתמודד על ראשות המפלגה. בימים האחרונים הופעל על ברק לחץ מצד פעילים להתמודד, והוא שקל את האפשרות - אך החליט לוותר על כך.

בשבוע שעבר קבע בית המשפט העליון כי הפריימריז לראשות מפלגת העבודה יתקיימו ב-24 בינואר. זאת בתום מאבק משפטי שניהלה מיכאלי נגד יו"ר המפלגה הנוכחי, עמיר פרץ, שניסה לבטל את הפריימריז ולהעביר את הבחירות לועידת המפלגה, גוף מצומצם יותר. פרץ הודיע בחודש שעבר כי הוא לא מתכוון להתמודד מחדש על ראשות המפלגה בבחירות הקרובות, וגם לא על מקום ברשימה, אך לפי ההערכה הוא עדיין מתכוון להתמודד בבחירות לנשיאות בקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully