וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הודיע שלא יתמודד על ראשות העבודה: "בלי איחוד גדול לא נכון שארוץ"

18.1.2021 / 19:52

בימים האחרונים הופעל על ברק לחץ של פעילים להתמודד בפריימריז בראשון, אך הוא החליט לוותר על כך, לדבריו, משנוכח שאין בידו לאחד את גוש המרכז-שמאל: "מצאתי כוונות טובות אך לא את ההבשלה הדרושה לכך". לבד מח"כ מרב מיכאלי, צפויים להתמודד כמה פעילים ותיקים של המפלגה

בווידאו: גנץ קרא לחיבורים בגוש המרכז שמאל - "מוכן להקריב הרבה כדי שביבי ילך"/צילום: קונטקט

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הודיע הערב (שני) כי החליט שלא להתמודד על ראשות מפלגת העבודה בפריימריז שייערכו ביום ראשון בקרוב. בימים האחרונים הופעל על ברק לחץ מצד פעילים להתמודד, הוא שקל את האפשרות - אך החליט לוותר על כך.

בפוסט שכתב בפייסבוק הסביר כי בחן את הסיכוי לאחד גוש גדול במרכז-שמאל שיביא להחלפת השלטון, ומשהגיע למסקנה שאין אפשרות כזו - החליט לוותר על ההתמודדות. "בבירור שערכתי עם כמעט כל הנוגעים בדבר, מצאתי הרבה רצון וכוונות טובות, אך עדיין לא את ההבשלה הדרושה להכרעות על כינון גוש כזה", כתב. "לא עלה בידי להביא לכך שנדע, כבר כעת, כי בידינו להוביל לאיחוד במערך מפלגות משולש ובו 'יש עתיד', 'הישראלים', 'העבודה' וחלק מהמפלגות החדשות שקמו בגוש לאחרונה - איחוד אשר בעיני הוא תנאי הכרחי להחלפתו של השלטון. בלב כבד, בתנאים האלה הגעתי למסקנה שלא יהיה נכון שאעמיד את מועמדותי בבחירות ליו"ר העבודה".

אהוד ברק בהלווית איתן הבר, 13 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
החליט שלא להתמודד. ברק/ראובן קסטרו

הפריימריז לראשות מפלגת העבודה צפויים להתקיים ביום ראשון. בשלב זה, המתמודדים הם ח"כ מרב מיכאלי ומספר פעילים ותיקים של העבודה - עו"ד גיל ביילין, איש העסקים אבי שקד, דוד לנדסמן ודייגו שירטה. עדיין לא ברור אם השר איציק שמולי יצטרף גם הוא למירוץ.

בשבוע שעבר פנו שמונה חברי הנהלה במפלגת העבודה לברק בבקשה שהוא יצטרף למירוץ. "צו השעה מחייב את התייצבותך למערכה לטובת מדינת ישראל", נכתב בפנייתם. "הוואקום גדול עד מאוד, ולא נראית במפה הפוליטית אף דמות אחרת בעלת הניסיון, המעמד המנהיגותי והלאומי שיש בו, כדי להצליח להוביל מהלך להחלפת השלטון. התמודדות בראשות מפלגת העבודה להנהגת המדינה, תהיה מהלך שישנה את המפה הפוליטית באופן דרמטי".

עוד בוואלה!

חולדאי באולפן וואלה! NEWS: אני לא דומה לנתניהו, הוא לא יודע לנהל - אני כן

לכתבה המלאה

ברק עצמו שלל באחרונה בריאיונות בתקשורת את האפשרות שיתמודד שוב בבחירות הקרובות, ובפריימריז הקודמים על ראשות העבודה - לפני שנה וחצי - הוא בחר שלא להתמודד במפלגה אלא להקים מסגרת עצמאית משלו, ישראל דמוקרטית, שחברה אחר כך לריצה משותפת עם מרצ ולא הצליחה לייצר הישג אלקטורלי בבחירות ספטמבר 2019.

הערב הודה ברק בפייסבוק למי שלחץ עליו להתמודד מחדש בעבודה "על האמון המרגש המקופל במאות פניותיכם אלי לחזור ולעמוד בראש המפלגה, מפלגה שהקימה את המדינה ושהיתה ביתי הפוליטי לאורך מרבית שנות חיי. תודה מיוחדת למאות אנשי המחאה שביקשו ממני לשוב, אלו הם חבריי למאבק העיקש על דמותה של ישראל. המחאה הייתה במיוחד השנה הלב הפועם של המאבק על עתידנו. מאות האלפים בבלפור, בקיסריה, בכיכר רבין ועל הגשרים ובצמתים הם נושאי הניצוץ שיוביל אותנו בסופו של יום לניצחון".

עמיר פרץ עם מרב מיכאלי בכינוס המפלגה בכיכר רבין, 29 בינואר 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
היו"ר היוצא עמיר פרץ, והמתמודדת לראשות מיכאלי/פלאש 90, מרים אלסטר

בשבוע שעבר קבע בית המשפט העליון כי הפריימריז לראשות מפלגת העבודה יתקיימו ב-24 בינואר. זאת בתום מאבק משפטי שניהלה ח"כ מרב מיכאלי נגד יו"ר המפלגה הנוכחי, עמיר פרץ, שניסה לבטל את הפריימריז ולהעביר את הבחירות לועידת המפלגה, גוף מצומצם יותר. פרץ, הודיע בחודש שעבר כי הוא לא מתכוון להתמודד מחדש על ראשות המפלגה בבחירות הקרובות, וגם לא על מקום ברשימה, אך לפי ההערכה הוא עדיין מתכוון להתמודד בבחירות לנשיאות בקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully