וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגית משה נבחרה לכהן כיו"ר הבית היהודי

19.1.2021 / 23:33

משה, סגנית ראש עיריית ירושלים, התמודדה בתמיכת נתניהו מול מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, שקיבל את תמיכת בנט. זכייתה מגדילה את הסיכויים לאיחוד של הבית היהודי עם סמוטריץ' ומרחיקה איחוד עם עוצמה יהודית

חגית משה יו"ר הבית היהודי הנבחרת. דוברות הבית היהודי, אתר רשמי
נבחרה לראשות הבית היהודי. חגית משה/אתר רשמי, דוברות הבית היהודי

חגית משה, סגנית ראש העיר ירושלים, נבחרה הערב (שלישי) לעמוד בראשות הבית היהודי, לקראת הבחירות לכנסת ה-24. משה התמודדה מול מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, ומאחורי הקלעים קיבלה את תמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'.

זכייתה של משה בתפקיד מגדילה את הסיכויים לאיחוד של הבית היהודי עם סמוטריץ' ומפלגתו, ומרחיקה איחוד דומה שלו עם עוצמה יהודית. הניצחון שלה גם פגע ביו"ר ימינה נפתלי בנט, שתמך באורבך לתפקיד.

הפריימריז לראשות המפלגה התקיימו הערב לאחר הודעת היו"ר הנוכחי השר רפי פרץ כי לא יתמודד בבחירות לכנסת הבאה, ויפרוש מהחיים הפוליטיים עם השבעת הממשלה הבאה. בהליך הבחירות השתתפו כמעט 90% ממצביעי מרכז הבית היהודי, מספר שנחשב גבוה מאד לעומת הליכים דומים בשנים עברו.

ניר אורבך מצביע בבחירות לראשות הבית היהודי. דוברות הבית היהודי, אתר רשמי
ניר אורבך מצביע בבחירות לראשות הבית היהודי, היום/אתר רשמי, דוברות הבית היהודי

מאחורי הקלעים, הבחירות הפנימיות במפלגה היו קרב בין בנט לנתניהו וסמוטריץ'. בנט תמך במועמדות של אורבך מתוך רצון להתאחד איתו בתמורה למקום אחד גבוה בעשירייה הראשונה, ובאמצעותו למלא את הוואקום שנוצר עם הודעת סמוטריץ' כי ירוץ ברשימה נפרדת בבחירות הקרובות.

לעומת זאת, נתניהו פעל מאחורי הקלעים לניצחונה של חגית משה, וכך גם סמוטריץ'. השניים מעוניינים לבנות רשימה דתית מאוחדת ללא בנט. אם סמוטריץ' ומשה יתאחדו, לנתניהו מובטחים 4-5 מנדטים נוספים לגוש בראשותו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' במהלך נאומו בכנסת 16 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הבחירה מקרבת אפשרות לאיחוד. סמוטריץ'/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

סמוטריץ' בירך את משה וכתב כי "לציבור הנהדר שלנו מגיעה אחדות. יותר מדי זמן עסקנו במפריד. הגיע זמן להחזיר את הביחד ואת האור לעיניים של בנות ובני הציונות הדתית. אני בטוח שנעשה את זה".

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, בירך גם הוא וכתב כי "מקווים שמשה תהיה שותפה לחיבור גדול בציונות הדתית שימנע הקמת ממשלת שמאל". בן גביר תקף את רפי פרץ וניר אורבך "שהובילו את הפרת ההסכם מול עוצמה ועשו נזק גדול למפלגתם", כלשונו. הוא קבע כי "כולם כבר יודעים שבלי איחוד מימין לבנט תקום ממשלת שמאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully