וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפקדי העבודה מצביעים בפריימריז לראשות המפלגה

עודכן לאחרונה: 24.1.2021 / 20:01

מיכאלי, שזכתה ב-77.5% מהקולות, היא האשה היחידה שתעמוד בראשות מפלגה בבחירות הנוכחיות. לפי ההערכות במערכת הפוליטית, היא צפויה לחבור למפלגת הישראלים של חולדאי. היו"ר הקודם פרץ ניסה לסייע למקורבו, איש העסקים אבי שקד לזכות במירוץ, אך הוא זכה רק ב-19% מהקולות

בווידאו: מתפקדי העבודה מצביעים בפריימריז על ראשות המפלגה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

מתפקדי העבודה מצביעים היום (ראשון) בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. המתמודדת המובילה לתפקיד היא ח"כ מרב מיכאלי, ומלבדה מתמודדים גם איש העסקים אבי שקד, המקורב ליו"ר המפלגה היוצא עמיר פרץ, עו"ד גיל ביילין, בנו של השר לשעבר יוסי ביילין, הפעיל החברתי יצחק טיים, דוד לנדסמן, עופר סגמן, ונאוה כץ. מיכאלי נחשבת לפייבוריטית אך הניצחון שלה תלוי בשיעורי ההצבעה ובהתייצבות של תומכים ומתפקדים "חופשיים" שיגברו על מחנה פרץ, שתומך במועמדותו של שקד.

ההצבעה נערכת באמצעות מערכת דיגיטלית, בעמדות הצבעה מאחורי פרגוד ב-70 קלפיות ברחבי הארץ. תקנות הקורונה מחריגות מהסגר את ההשתתפות בפריימריז, כך שכל מתפקד יוכל להצביע באיזו קלפי שירצה, מבלי שתחול עליו מגבלת 1,000 המטרים מהבית.

במהלך יום הבחירות הגיעה מיכאלי לקלפי ברחוב ברודצקי בתל אביב ולדבריה נמנע ממנה ומבכירים נוספים בתנועה, בהם שר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט, להצביע בטענה כי אינם רשומים בספר הבוחרים. "לא ניתן להם לקחת לנו את הבית", כתבה מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה.

ח"כ מרב מיכאלי במהלך כינוס ועדת החוקה | אישור הגבלות הקורונה 25 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
נלחמה על קיום הפריימריז, מיכאלי/אתר רשמי, דוברות הכנסת

כמו כן, במהלך היום טענו מאות מתפקדים חברי קיבוצים שנמנעה מהם ההצבעה בפריימריז על ראשות המפלגה וכי שמם נגרע מספר הבוחרים באופן תמוה. זאת, בהמשך לתקלות חוזרות ונשנות. יו"ר מחוז הקיבוצים בעבודה, גברי בר גיל, שיגר פניה דחופה לועדת הבחירות בה הוא טוען כי מונעים מחברי מפלגה לממש את חברותם במפלגה ותובע לאפשר הצבעה לכל מי שנמצא ברשימת המתפקדים של המפלגה. לפי ברגיל, מתפקדים מקיבוצים שלמים, ביניהם עין חרוד, יגור ומשמר העמק) נמחקו מספר הבוחרים.

עמיר פרץ עם מרב מיכאלי בכינוס המפלגה בכיכר רבין, 29 בינואר 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
היו"ר היוצא והיו"ר הנכנסת? מיכאלי ופרץ/פלאש 90, מרים אלסטר

כדי להתאים את הפריימריז לעידן הקורונה, אתרי ההצבעה יפעלו לפי מתכונת התו הסגול - ובכל אתר יוצב אחראי קורונה. בקלפיות יוצבו כפפות, אלכוג'ל ואמצעי מיגון מיוחדים וכל מצביע יעבור בדיקת חום ויידרש למלא הצהרת בריאות. עם זאת, במפלגה מעריכים כי חלק גדול מהמתפקדים המבוגרים יחששו להגיע להצבעה הפיזית אם לא קיבלו עדיין חיסון.

התוצאות יוכרזו על ידי מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני ויו"ר ועדת הבחירות יצחק שמעוני זמן קצר לאחר סגירת ההצבעה בערב. חרמוני התגאה אתמול בכך ש"מפלגת העבודה היא מפלגה דמוקרטית, היחידה שמקיימת בחירות מקדימות ליו"ר ולרשימה בהיקף שכזה לקראת הבחירות לכנסת ה-24".

העבודה אמנם לא עוברת בסקרים את אחוז החסימה, אך חרמוני אמר כי הוא "מאמין שהאנרגיות שיווצרו כתוצאה מהתהליך הדמוקרטי הזה יביאו לאחר מכן למגמה שתעמיד את מפלגת העבודה על הרגליים. יש בציבור רבים שיש להם אמון בערכים של העבודה ואוהבים אותה, והפריימריז האלו יהיו הניצוץ שידליק זאת מחדש".

לפי ההערכה במערכת הפוליטית, במידה ומיכאלי תנצח היא תחבור למפלגת הישראלים של רון חולדאי. בשבוע הבא יתקיימו גם הפריימריז לרשימת העבודה, אך לא ברור עדיין מי יתמודד וכמה מהמקומות יהיו ריאליים במידה והמפלגה תיכנס לתוך חיבורים ואיחודים במחנה המרכז-שמאל עד סגירת הרשימות בליל יום חמישי הבא.

איש העסקים אבי שקד, המתמודד לראשות מפלגת העבודה. 23 בינואר 2020. אתר מפלגת העבודה, אתר רשמי
במחנה פרץ פועלים לנצחונו, אבי שקד/אתר רשמי, אתר מפלגת העבודה

דרכה של מיכאלי לראשות המפלגה נראית סלולה לאחר שבשבוע שעבר הודיע השר איציק שמולי שלא יתמודד, כשאם היה מחליט להצטרף למירוץ צפוי היה להיות יריבה העיקרי של מיכאלי. יום קודם לכן הודיע ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כי החליט שלא להתמודד על ראשות המפלגה, לאחר לחץ שהופעל עליו מצד פעילים להתמודד. יו"ר המפלגה לשעבר, האחרון שהוביל את המפלגה לניצחון בבחירות כשגבר כ-1999 על בנימין נתניהו, שקל את האפשרות - אך החליט לוותר על כך.

לפני כשבועיים קבע בית המשפט העליון כי הפריימריז לראשות במפלגה יתקיימו ב-24 בינואר. זאת בתום מאבק משפטי שניהלה מיכאלי נגד יו"ר המפלגה הנוכחי, עמיר פרץ, שניסה לבטל את הפריימריז ולהעביר את הבחירות לוועידת המפלגה, גוף מצומצם יותר. פרץ הודיע בחודש שעבר כי הוא לא מתכוון להתמודד מחדש על ראשות המפלגה בבחירות הקרובות, וגם לא על מקום ברשימה, אך לפי ההערכה הוא עדיין מתכוון להתמודד בבחירות לנשיאות בקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully