וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרב מיכאלי נבחרה ליו"ר העבודה: "מתחילים לבנות מחדש את המפלגה"

עודכן לאחרונה: 24.1.2021 / 20:40

מיכאלי זכתה ב-77.5% מהקולות בבחירות לראשות המפלגה, ומתחה ביקורת על המפלגות הלא דמוקרטיות בגוש המרכז-שמאל. לפי ההערכות, היא צפויה לחבור למפלגתו של חולדאי, שבירך על ניצחונה: "נתאחד כדי לנצח את נתניהו". הפריימריז לרשימה ייערכו בשבוע הבא

בווידאו: מתפקדי העבודה מצביעים בפריימריז על ראשות המפלגה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

מרב מיכאלי ניצחה היום (ראשון) בפריימריז מפלגת העבודה עם 77.5% מהקולות, ונבחרה ליושבת הראש הבאה של המפלגה. בהצהרה שמסרה אחרי הניצחון, אמרה מיכאלי כי "היום אנחנו מתחילים ומתחילות את הבניה מחדש של המפלגה".

היא התייחסה למסורת הדמוקרטית של מפלגת העבודה, וטענה כי "ההיסטוריה לא משקרת, מעולם לא כבשה רשימה פרטית של איש כזה או אחר את השלטון בישראל". לדבריה, "המחנה שנאבק על הדמוקרטיה בישראל מורכב היום בעיקר מרשימות לא דמוקרטיות - זה לא עובד". היא הבהירה כי תפתח את המפלגה לכל מי שרוצה לבחור או להיבחר לרשימה לכנסת, והוסיפה: "זה הזמן להגיש מועמדות".

לאחר הניצחון היא צפויה לנהל משא ומתן על איחודים וחיבורים בגוש המרכז-שמאל, ולפי ההערכות במערכת הפוליטית תחבור למפלגת הישראלים של רון חולדאי. מיכאלי נאבקה בבתי המשפט כדי לקיים את הפריימריז מלכתחילה, בעוד יו"ר המפלגה היוצא עמיר פרץ ניסה לבטל אותם ולהעביר את ההכרעה על זהות היו"ר והרשימה לוועדת מפלגת העבודה, שכוללת כמה אלפי צירים.

ח"כ מרב מיכאלי ביום השבעת הממשלה שבוטלה, כנסת, 14 במאי 2020. ראובן קסטרו
היו"ר החדשה של העבודה. מרב מיכאלי/ראובן קסטרו

פרץ אף ניסה לסייע למקורבו, איש העסקים אבי שקד לזכות במרוץ, אך שקד הגיע למקום השני בפער גדול ממיכאלי עם 19% מהקולות בלבד.

הפריימריז לרשימת העבודה ייערכו בשבוע הבא, יומיים לפני סגירת הרשימות. בבחירות היום הצביעו 9,651 מתפקדים, שהם רק 26% מתוך 37,102 בעלי זכות ההצבעה במפלגה. למקום הראשון נבחרה מרב מיכאלי עם 77.5% מהמצביעים, אבי שקד הגיע למקום השני עם 19.08% וגיל ביילין הגיע למקום השלישי עם 2.37% מהקולות.

מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני בירך על ניצחונה של מיכאלי, ומסר כי "זה האתגר של כולנו, להתייצב כעת כאיש אחד עם מרב מיכאלי ועם כולם, כדי לעבוד למען מפלגת העבודה". הוא הוסיף כי "ראיתי מערכות בחירות מקדימות במפלגת העבודה, הם מייצרים אנרגיה חדשה ורוח גבית ואני בטוח שנחזור להיות פקטור מרכזי בבחירות האלה". גם יו"ר העבודה היוצא, עמיר פרץ מסר: "מברך את מירב מיכאלי על בחירתה, ומאחל לה בהצלחה".

תוצאות הבחירות המלאות

  • מרב מיכאלי - 77.54% מהמצביעים, 7,483 קולות
  • אבי שקד - 19.08% מהמצביעים, 1841 קולות
  • גיל ביילין - 2.37% מהמצביעים, 229 קולות
  • יצחק טיים - 0.38% מהמצביעים, 37 קולות
  • נאוה כץ - 0.24% מהמצביעים, 23 קולות
  • דוד לנדסמן - 0.11% מהמצביעים, 11 קולות
  • עופר סגמן - 0.06% מהמצביעים, 6 קולות
השלט על דלת משרדה של מרב מיכאלי במשרדי הנהלת מפלגת העבודה, לאחר נצחונה בפריימריז על ראשות המפלגה. 24 בינואר 2021. -, אתר רשמי
השלט על דלת משרדה של מיכאלי, הערב/אתר רשמי, -

במפלגות גוש המרכז-שמאל בירכו על ניצחונה של מיכאלי. יו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי מסר כי "מרב היא מנהיגה חשובה. ניזום באופן מידי שיח על בניית בית גדול לכל המרכז-שמאל". הוא הוסיף כי "נתאחד כדי לנצח את נתניהו ולהביא שינוי למדינת ישראל. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו וזה מה שנעשה".

עפר שלח, יו"ר מפלגת תנופה, שמעונין אף הוא לחבור למפלגת העבודה והישראלים, אמר אחרי פרסום תוצאות הפריימריז: "ברכות לחברתי מרב מיכאלי, שהלכה בדרך הישר וניצחה. עכשיו הזמן לפעול ולהתחבר מהר וללא היסוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully