וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה הראשונה של מיכאלי: העבודה תפרוש מהממשלה, דורשת מפרץ ושמולי להתפטר

עודכן לאחרונה: 25.1.2021 / 21:19

יממה לאחר בחירתה, יו"ר העבודה החדשה הודיעה לשני השרים המכהנים מטעם המפלגה בממשלה כי עליהם לפרוש. אם השניים לא יעזבו מרצונם, היא צפויה להעביר החלטה בוועידת המפלגה שתאלץ אותם. פרץ לא מתכוון להתמודד לכנסת ושמולי ככל הנראה יחבור לכחול לבן

בווידאו: מתפקדי העבודה מצביעים בפריימריז על ראשות המפלגה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

יו"ר מפלגת העבודה החדשה, ח"כ מרב מיכאלי, הודיעה הערב (שני) לשרים עמיר פרץ ואיציק שמולי כי עליהם לצאת מהממשלה. לדבריה, "מפלגת העבודה עוזבת את ממשלת נתניהו-גנץ המושחתת. הודעתי לפרץ ושמולי שעליהם להתפטר מהממשלה לאלתר. מפלגת העבודה מתחילה מחדש".

מיכאלי מתכוונת לראות אם פרץ ושמולי יפרשו מרצונם, ואם לא - היא תפעל להעברת החלטה בוועידת מפלגת העבודה שתחייב אותם לפרוש. היו"ר כינסה הערב את הנהלת מפלגת העבודה לישיבה טלפונית, בה אושרה ברוב גדול הצעתה הקוראת להתפטרותם של פרץ ושמולי מהממשלה.

בנוסף, מיכאלי זימנה את ועידת מפלגת העבודה כבר ביום רביעי הקרוב לישיבת זום ראשונה שלה כיו"ר. הוועידה היא הגוף הבוחר העליון במפלגה וחברים בה כ-3,000 צירים, והיא הגוף שמקבל החלטות על כניסה או יציאה מהממשלה.

מירב מיכאלי מצביעה בפריימריז למפלגת "העבודה", ת"א, 24 בינואר 2021. תומר נויברג, פלאש 90
החלטה ראשונה בתפקיד היו"ר. מיכאלי/פלאש 90, תומר נויברג

פרץ ושמולי הצטרפו לממשלה עם כחול לבן באפריל האחרון למרות התחייבויות הבחירות של העבודה בבחירות השניות והשלישיות. החלטתם זכתה ברוב גדול בוועידת מפלגת העבודה בזמנו, אך מיכאלי לא קיבלה את ההכרעה ונשארה באופוזיציה. עם בחירתה ליו"ר העבודה, ההחלטה הראשונה שהיא מקבלת היא להודיע על יציאת העבודה מהממשלה.

מיכאלי צפויה לכנס בקרוב את ועידת העבודה בכל מקרה ואם פרץ ושמולי לא יפרשו מרצונם מהממשלה, היא תעביר החלטה בוועידה שתחייב אותם לעשות זאת. פרץ הודיע כי הוא לא מתכוון להתמודד לכנסת הבאה ואילו שמולי החליט לפרוש ממפלגת העבודה וככל הנראה יחבור לכחול לבן בבחירות הבאות.

ב-2005, עת נבחר פרץ לראשות העבודה לראשונה, ההחלטה הראשונה שקיבל הייתה על פרישת המפלגה מממשלת שרון, וכך הוא התמנה ליו"ר האופוזיציה.

עמיר פרץ ואיציק שמולי , 27 באוגוסט 2019. תומר ניוברג, פלאש 90
יתפטרו מהממשלה? שמולי ופרץ/פלאש 90, תומר ניוברג

מוקדם יותר היום ח"כ רם שפע, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת מטעם כחול לבן, כי יתמודד בפריימריז לרשימת העבודה שיתקיימו בשבוע הבא. שפע, שהיה משלישיית הח"כים המורדים בכחול לבן שהצביעו נגד דחיית אישור התקציב, הודיע מוקדם יותר החודש ליו"ר כחול לבן בני גנץ כי לא יתמודד ברשימה לכנסת הבאה. הוא ניהל מגעים עם מפלגת הישראלים וח"כ אבי ניסנקורן, אך הם לא הגיעו להסכמות וכעת הוא החליט להתמודד בפריימריז לרשימת העבודה. הוא צפוי להתפטר מהכנסת ומתפקידו כיו"ר ועדת החינוך מטעם כחול לבן.

"החלטתי לרוץ בבחירות לרשימת מפלגת העבודה במטרה להצטרף לחברתי מרב מיכאלי, יו"ר המפלגה, ולקדם את התחדשות המחנה הדמוקרטי והליברלי בישראל", מסר שפע. "מרב היא מנהיגה אמיצה, ערכית ונחושה ויהיה לי הכבוד להצטרף אליה לרשימה שלא רק מדברת על דמוקרטיה, אלא מקיימת אותה הלכה למעשה. בעקבות כך ובהמשך להודעתי על התמודדות למפלגת העבודה, אני מתכוון להתפטר מתפקידי כיו"ר ועדת החינוך ולהחזיר לכחול לבן את המנדט".

שפע הוא המצטרף ראשון למפלגת העבודה אחרי בחירתה של מיכאלי אתמול. ההרשמה לפריימריז של מפלגת העבודה תיסגר מחר בערב. מיכאלי ניצחה עם 77.5% מהקולות. בהצהרה שמסרה אחרי הניצחון, אמרה מיכאלי כי "היום אנחנו מתחילים ומתחילות את הבנייה מחדש של המפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully