וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פרישתו מכחול לבן: רם שפע יתמודד בפריימריז לרשימת העבודה

25.1.2021 / 16:42

יו"ר ועדת החינוך הודיע על מועמדותו בבחירות המקדימות שיתקיימו בשבוע הבא, לאחר בחירתה של מיכאלי ליו"ר המפלגה. מאז עזב את מפלגתו של גנץ שפע ניהל מגעים עם הישראלים, שלא הגיעו לכדי הסכמות. "החלטתי לקדם את התחדשות המחנה הדמוקרטי והליברלי בישראל"

בווידאו: מתפקדי העבודה מצביעים בפריימריז על ראשות המפלגה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

ח"כ רם שפע, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת מטעם כחול לבן, צפוי להתמודד בפריימריז לרשימת העבודה שיתקיימו בשבוע הבא. שפע, שהיה משלישיית הח"כים המורדים בכחול לבן שהצביעו נגד דחיית אישור התקציב, הודיע מוקדם יותר החודש ליו"ר כחול לבן בני גנץ כי לא יתמודד ברשימה לכנסת הבאה. הוא ניהל מגעים עם מפלגת הישראלים וח"כ אבי ניסנקורן, אך הם לא הגיעו להסכמות וכעת הוא החליט להתמודד בפריימריז לרשימת העבודה. הוא צפוי להתפטר מהכנסת ומתפקידו כיו"ר ועדת החינוך מטעם כחול לבן.

"החלטתי לרוץ בבחירות לרשימת מפלגת העבודה במטרה להצטרף לחברתי מרב מיכאלי, יו"ר המפלגה, ולקדם את התחדשות המחנה הדמוקרטי והליברלי בישראל", מסר שפע. "מרב היא מנהיגה אמיצה, ערכית ונחושה ויהיה לי הכבוד להצטרף אליה לרשימה שלא רק מדברת על דמוקרטיה, אלא מקיימת אותה הלכה למעשה. בעקבות כך ובהמשך להודעתי על התמודדות למפלגת העבודה, אני מתכוון להתפטר מתפקידי כיו"ר ועדת החינוך ולהחזיר לכחול לבן את המנדט".

דיון ועדת החינוך, התרבות והספורט, 8 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יתפטר מתפקידו כיו"ר ועדת החינוך. שפע/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

שפע הוא המצטרף ראשון למפלגת העבודה אחרי בחירתה של מיכאלי אתמול. ההרשמה לפריימריז של מפלגת העבודה תיסגר מחר בערב. מיכאלי ניצחה עם 77.5% מהקולות. בהצהרה שמסרה אחרי הניצחון, אמרה מיכאלי כי "היום אנחנו מתחילים ומתחילות את הבנייה מחדש של המפלגה".

מסקר שפורסם אמש בחדשות 13 עלה כי העבודה עוברת את אחוז החסימה בפעם הראשונה מזה שנה - וזוכה אף היא לארבעה מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully