וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המשותפת מתפרקת: "לא הצלחנו להגיע להסכמות"

עודכן לאחרונה: 27.1.2021 / 23:01

חד"ש, בל"ד ותע"ל הבהירו כי לא ירוצו לצד רע"מ בבחירות הקרובות, ברקע מחלוקת ביחס לשיתוף הפעולה עם הליכוד: "לא הצלחנו לצאת בבשורה לה חלק גדול מהציבור שלנו פילל". ח"כ עבאס: "הם רוצים להישאר על הספסל הפוליטי". ח"כ שחאדה: "התכסיס של נתניהו הצליח"

בווידאו: עימותים בהפגנה בנצרת נגד ביקור נתניהו/צילום: יואב איתיאל

הרשימה המשותפת לא תרוץ בבחירות הקרובות במתכונתה המוכרת - כך הודיעו הערב (רביעי) נציגי המפלגות חד"ש, בל"ד ותע"ל. זאת, לאחר פיצוץ במגעים עם רע"מ, על רקע מחלוקת בנוגע לשיתוף הפעולה של המפלגה עם הליכוד.

"לצערנו הרב המשותפת על ארבע מרכיביה כנראה לא תוכל להמשיך את דרכה", הודיעו שלושת המזכירים של חד"ש, בל"ד ותע"ל, "לצערנו הרב לא הצלחנו לצאת בבשורה לה חלק גדול מהציבור שלנו פילל".

בעקבות זאת, רע"מ הגישה בקשה לוועדת הכנסת לפיצול מהרשימה המשותפת. גורם בכנסת טוען כי הבקשה הוגשה עוד קודם המאבקים הפוליטיים ברשימה, והוועדה צפויה להתכנס מחר ב-11:00 כדי לדון בכך.

גורם המכיר את שהתנהל בתוך הישיבה הסגורה של ארבע המפלגות, אמר שהשיחות היו ממוקדות באי-ההסכמה הפוליטית לגבי המלצה על הימין. לדבריו, לאחר "שרע"מ הבינו שלא מתיישרים עם הקו שלהם הם חתכו ויצאו עם הודעה על ענייני דת. עזבו את הישיבה באופן שברור שתוכנן מראש".

אחמד טיבי, איימן עודה,מטאנס שחאדה, עבאס מנסור, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. דוברות הרשימה המשותפת, אתר רשמי
לא ירוצו שוב ביחד. ראשי סיעות הרשימה המשותפת, 2018/אתר רשמי, דוברות הרשימה המשותפת

ח"כ סמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד הנכנס, האשים בשיחה עם וואלה! NEWS את יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, במשבר בין הסיעות. "לצערנו הרב ח"כ מנסור עבאס עבד בחודשים האחרונים בצורה מתוכננת על פירוק הרשימה המשותפת. אני מניח שהציבור שלנו, שראה במשותפת פרויקט חשוב מאוד, יגרום למי שפירק את המשותפת לשלם מחיר כבד".

יו"ר בל"ד היוצא, ח"כ מטאנס שחאדה, שנכח אף הוא בפגישה בין נציגי המפלגות, הביע צער על כך מיד עם סיומה. "חבל! התכסיס של נתניהו הצליח. הוא עכשיו שואף לקושש קולות מהחברה הערבית, אבל אני סמוך ובטוח כי הציבור שלנו לא יאפשר לו את זה".

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, דחה את ההאשמות. "הם גם לא רוצים לכבד את ערכי הדת והחברה, וגם רוצים להישאר על הספסל של המגרש הפוליטי", האשים את שותפיו לשעבר. "ניסינו למנוע את התפרקות המשותפת עד הרגע האחרון. עכשיו ההחלטה היא בידי מועצת רע"מ".

עוד בוואלה!

אחמד טיבי: אם האהבה של נתניהו אמיתית - שיבטל את חוק הלאום

לכתבה המלאה

ראשי ארבע הסיעות המרכיבות את הרשימה המשותפת נועדו בימים האחרונים כדי לדון בעתיד המפלגה, בעוד הקרע ביניהן מחריף ומידרדר לעקיצות פומביות, שעיקרן נוגעות להמלצה על בנימין נתניהו לראשות הממשלה לאחר הבחירות הקרובות.

רע"מ דרשה את הסכמת יתר המפלגות לכמה תנאים, ובתמורה תקבל את התנאי "רק לא נתניהו", ברקע התקרבות יו"ר המפלגה מנסור עבאס ליו"ר הליכוד. בין היתר דרשו ברע"מ הימנעות מהצבעות שפוגעות בזהות הדתית והשמרנית של החברה הערבית. לעומת זאת, יתר הסיעות ברשימה המשותפת דרשו להיצמד למצע הפוליטי הישן, וכי ההחלטות ברשימה תתקבלנה על פי רוב - ובכלל זה המלצה על מועמד לראשות ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully