וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורשת ה-11: שרת התפוצות ינקלביץ' הודיעה כי לא תתמודד בבחירות לכנסת

2.2.2021 / 13:10

ינקלביץ' פרסמה הודעה לפיה החליטה סופית "שלא להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות", והצטרפה לגל העזיבות מכחול לבן מאז פיזור הכנסת. לפי ההערכה של גורמים במפלגה, ינקלביץ' היתה אמורה להידחק לסוף החמישיה הראשונה, וזה הרקע להחלטתה

בווידאו: גנץ הציג מתווה חדש לגיוס/צילום: לע"מ

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', הודיעה היום (שלישי) כי לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-24. לפי ההערכה של גורמים בכחול לבן, ינקלביץ' הייתה אמורה להידחק לסוף החמישיה הראשונה, במקרה הטוב, וזה הרקע להחלטתה לא להתמודד.

"אני כותבת את השורות הללו בהערכה רבה ומתוך הכרת הטוב. אמש הודעתי ליו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, על החלטתי הסופית שלא להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות, זאת כפי שהודעתי לו עקרונית לפני כחודש ימים", כתבה.

היא התייחסה בהודעתה לסערות בתקשורת שבהן נקשר שמה, והוסיפה: "באופן אישי, שילמתי מחיר כבד. הופצו עליי שקרים חסרי כל בסיס. אולם בחרתי להתעלם ממסע ההכפשות ולהתמקד בעשייה ובשליחות ציבורית אמיתית, ולא לעסוק בתככים וחיסולי חשבונות, מתוך תקווה שדרכם של הבאות והבאים אחריי תהיה קלה יותר".

ח"כ עומר ינקלביץ', כנסת, 14 במאי 2019. הדס פרוש, פלאש 90
הפורשת ה-11. ינקלביץ'/פלאש 90, הדס פרוש

"לפני כחודש, הרגשתי קושי גובר והולך. הודעתי כבר אז ליו"ר המפלגה שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הבאות, אך בני גנץ ביקש ממני לשקול זאת שוב. לאחר התלבטויות הודעתי אמש על החלטתי הסופית", כתבה.

ינקלביץ' נחשבת למקורבת ביותר ליו"ר כחול לבן בני גנץ, אך בשבועות האחרונים גברו ביניהם חילוקי הדעות סביב המאבק של הימין להכשרת המאחזים הבלתי חוקיים (ההתיישבות הצעירה), בו תמכה השרה בניגוד לעמדת כחול לבן הרשמית. בניגוד להערכות הגורמים במפלגה, בסביבתה של ינקליבץ' טוענים שגנץ הפציר בה להישאר והציע לה את המקום הרביעי ברשימה, אך היא העדיפה שלא, ברקע חילוקי הדעות העקרוניים בנושא המאחזים וההתיישבויות, והקו האגרסיבי של קמפיין כחול לבן בשבועות האחרונים.

שרת התפוצות היא הפורשת ה-11 מכחול לבן מאז התפזרה הכנסת ויצאה לבחירות. יחד עם גנץ נותרו כעת השרים חילי טרופר, פנינה תמנו שטה, אלון שוסטר, אורית פרקש-הכהן, ח"כ איתן גינזבורג וח"כים נוספים שנכנסו לכנסת בעקבות פרישות אחרות.

בני גנץ , במהלך נאומו בישיבת סיעת כחול לבן 12 באוקטבור 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
כרגע מקבל 5-4 מנדטים. גנץ/אתר רשמי, אלעד מלכה

פרישתה של ינקלביץ' מקלה על השיבוצים שגנץ מתכנן ברשימה לקראת הבחירות הבאות, שכרגע מקבלת 5-4 מנדטים בלבד בסקרים ובחלקם לא עוברת את אחוז החסימה. גנץ צפוי לקיים ביומיים הקרובים שיחות שיבוצים, אליהם צפוי להצטרף גם השר איציק שמולי שעזב את מפלגת העבודה ומנהל מגעים לחיבור עם גנץ.

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: "שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הודיעה ליו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ כי לא תיכלל ברשימת המפלגה בבחירות הקרובות. ינקלביץ' תמשיך לכהן כשרה עד להרכבת הממשלה הבאה. גנץ הודה לינקלביץ' על עשייתה החשובה והציונית עבור העם היהודי בתפוצות ואיחל לה הצלחה בהמשך דרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully